Nowy system będzie kompatybilny z wymogami związanymi z cyfryzacją sektora energetycznego i usprawni, m.in., obsługę procesową klienta w ramach Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE).
– PwC zostało wyłonione w procedurze przetargowej, ponieważ ma nie tylko wymagane doświadczenie, ale złożyło najbardziej kompleksową ofertę – mówi Andrzej Zwierzchowski, Dyrektor pionu Usługi Dystrybucyjne i Obsługa Klienta w Stoen Operator. – Propozycja obejmowała również istotny dla nas sposób prowadzenia projektu, czyli podejście hybrydowe. Pozwoli ono, mając na uwadze złożoność i termin realizacji, na szybkie i elastyczne reagowanie na pojawiające się ryzyka i zagadnienia.
– W PwC Polska pracuje już ponad 2 tysiące osób działających w zespołach technologicznych, z tego ponad 300 ekspertów Salesforce. Wsparcie klientów w transformacji cyfrowej jest jednym z naszych priorytetów biznesowych – dodaje Marek Młyniec, partner PwC, Technology Consulting Leader. Nasze rozwiązania wykorzystujące technologie Salesforce wybrane przez Stoen Operator przyczynią się do zwiększenia digitalizacji obsługi klientów i wzrostu efektywności procesów biznesowych.
System Salesforce Customer 360 oferuje użytkownikom szerokie możliwości rozwoju. W przypadku Stoen Operator zapewni on ciągłość procesów biznesowych związanych z CSIRE, z którym będzie komunikował się za pośrednictwem systemu Konektor CSIRE. Planowany system będzie cechować się także dużą elastycznością na potencjalne zmiany biznesowe, a zwłaszcza przyczyni się do sprawnego sposobu zarządzania procesami klienckimi. Wdrożony system zgromadzi wszystkie dane dotyczące klientów, historii ich rozliczeń, umów i zgłaszanych spraw, a także przedstawi je w opcji widoku 360 stopni. Docelowo zautomatyzuje liczne procedury i posłuży jako wsparcie cyfrowych kanałów obsługi klienta i podwykonawcy. Ma umożliwić także szybką możliwość reakcji na potrzeby obsługi dystrybucji energii oraz digitalizacji procesów biznesowych end to end, jak również pozwolić na otwarcie rozwiązania na Internet rzeczy (Internet of Things – IoT).
Wykorzystanie nowego CRM[1] w Stoen Operator będzie wiązać się przede wszystkim z trzema obszarami:
- dostosowaniem systemu do wymogów CSIRE
- obsługą klienta
- procesem zmiany sprzedawcy.
Termin wdrożenia nowego systemu CRM jest zdeterminowany centralnym harmonogramem wdrożenia CSIRE. Zgodnie z nim CSIRE ma zacząć funkcjonować od 1 lipca 2024 roku.