Zaufanie jest kluczem

Dwie trzecie (64%) klientów jest skłonnych zapłacić nieco więcej za usługi firm, którym ufają. 82% twierdzi, że jest bardziej skłonna zaufać organizacji, która zapewnia im lepszą obsługę.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Najnowsze badania przeprowadzone przez The Institute of Customer Service podkreślają rosnącą potrzebę skupienia się przez organizacje na zdobywaniu zaufania klientów. Według opublikowanych w listopadzie ub. roku badań, zaufanie jest kluczem do utrzymania wydatków klientów w czasie kryzysu inflacyjnego – 64% klientów jest skłonnych wydać nieco więcej w firmie, której ufają.

W czasie gdy zaufanie klientów spada do historycznie niskiego poziomu -19% (Deloitte Consumer Tracker lipiec 2022 r.), badanie przeprowadzone wśród 1000 klientów przez The Institute of Customer Service wykazało, że 81% uważa zaufanie za bardzo ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji o skorzystaniu lub nie z usług danej organizacji, a 95% jest skłonnych lub bardzo skłonnych pozostać klientami firmy, której ufają.

Badania podkreślają stopień, w jakim obsługa klienta, jego satysfakcja i zaufanie są ze sobą powiązane. Największe czynniki zaufania klientów do organizacji to dobra jakość produktu lub usługi (61%) lub niezawodność (56%) – przy czym 82% twierdzi, że jest bardziej skłonnych zaufać organizacji, która zapewnia im lepszą obsługę klienta.

Apel dla firm jest jasny – zapewnienie lepszej obsługi zwiększa zaufanie klientów, a z kolei ich utrzymanie i rekomendacje. W obliczu trudnych warunków ekonomicznych utrzymanie zaufania konsumentów może stanowić różnicę między sukcesem a porażką. Ale co więcej, biorąc pod uwagę związek między satysfakcją a zaufaniem, organizacje o słabej obsłudze klienta narażają się na szersze ryzyko utraty reputacji. – wyjaśnia Jo Causon, dyrektor generalny The Institute of Customer Service.

Zaufanie jest również kluczowe dla pozyskania nowych klientów – przy czym ponad trzy czwarte (77%) osób ufających organizacji prawdopodobnie lub bardzo prawdopodobnie zostawi jej pozytywną recenzję online lub poleci ją rodzinie i znajomym (94%). Z kolei osoby o niskim poziomie zaufania do organizacji prawdopodobnie będą aktywnie zniechęcać innych do korzystania z jej usług (67%), przestaną z niej korzystać (67%), poszukają alternatywnej organizacji (78%) lub pozostawią jej negatywną recenzję w Internecie (55%).

Rozważając dokonanie zakupu od nowej firmy, konsumenci stwierdzili, że główne rzeczy, które firma może zrobić, aby zwiększyć swoje zaufanie konsumentów, to uwidocznienie prawdziwych recenzji i świadectw klientów (59%), przejrzyste ceny od samego początku (46%) i zapewnienie, że produkt robi to, co jest napisane na opakowaniu (41%).

Ponieważ zewnętrzne wstrząsy i kryzysy tworzą coraz bardziej złożone i niestabilne środowisko klientów, wzbudzanie zaufania klientów ma kluczowe znaczenie. Firmy muszą skupić się nie tylko na zapewnieniu podstawowej jakości i niezawodności, ale także na zapewnieniu poziomu empatii i uspokojenia, aby przeprowadzić klientów przez trudne czasy. – dodaje Causon.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *