Rośnie znaczenie WhatsApp-a w komunikacji z klientami

W nowych danych opublikowanych przez SportsLens.com, WhatsApp był jednym z bardziej faworyzowany przez użytkowników mediów społecznościowych, wyprzedzając inne popularne platformy: Facebook, Instagram i TikTok. Platforma miała ponad 420 milionów pobrań w 2022 roku i obecnie może pochwalić się ponad dwoma miliardami aktywnych użytkowników.

Z tego medium korzystało 15,7 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazł się Instagram (14,8 proc), a dopiero później Facebook (14,5 proc.). Co ciekawe – w globalnym zestawieniu Messenger zajął 8 miejsce z 2,6 proc.

W Polsce dane przedstawiają się zupełnie inaczej (dane w oparciu o raportu DateReportal). 36,9 proc. badanych korzystało z Facebooka, 14,7 proc. z Messengera. Instagram zajął 3 miejsce z 13 proc. użytkowników, natomiast WhatsApp – 6,8 proc. zajmując 4 miejsce. W ramach badania Digital 2023: Global Overview Report przebadał użytkowników mediów społecznościowych w wieku 16-64 lat i określił ich preferencje dotyczące platform. 16% respondentów wymieniło WhatsApp jako preferowaną platformę, wyprzedzając Instagram (14,3%), TikTok (6,1%) i Facebook (0,1%). 



Co ciekawe, podczas gdy platforma była ulubioną wśród respondentów badania, średni czas spędzony na korzystaniu z WhatsApp spadł w ciągu 2022 roku. Raport ujawnił, że użytkownicy WhatsApp zmniejszyli swój czas spędzony na aplikacji o 6,7%, co było jedną z jedynych aplikacji, które doświadczyły spadku użytkowania. 

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *