We Francji telemarketing „prawie” zakazany

We Francji od 1 marca nie można prowadzić telemarketingu poza godzinami 10-13 i 14-20 w dni powszednie. Całkowicie zakazany jest telemarketing w weekendy i dni wolne od pracy.

Firma będzie mogła wykonać połączenie do tej samej osoby maksymalnie cztery razy w miesiącu. Limit ten nie będzie obowiązywał jedynie w przypadku, gdy odbiorca wyrazi zgodę na częstsze telefony. Najciekawsze jest jednak to, że po każdej odmowie rozmowy telefonicznej – telemarketer nie będzie mógł się kontaktować z klientem przed upływem 60 dni.

Jeśli zgodę na telemarketing[1] klient wyraził przed wejściem w życie dekretu ograniczającego telefonowanie, wprowadzone ograniczenia nie będą stosowane.

Naruszenie tych zasad karane jest administracyjną karą pieniężną przewidzianą w art. L. 242-16 Kodeksu konsumenckiego (75 000 euro dla osoby fizycznej i 375 000 euro dla osoby prawnej).

Słownik
1. telemarketing. wykorzystanie telefonu do celów sprzedaży i promocji oferty firmy; sprzedawanie przez telefon. Total 0 Shares Share 0 Tweet…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *