Czy pozycjonowanie się opłaca?

Internet gwarantuje ogromne możliwości – zarówno użytkownikom, którzy mogą znaleźć w sieci odpowiedź na każde zapytanie, jak i firmom skutecznie promującym swoje produkty i usługi. Jednak jeśli prowadzisz własny biznes, to możesz pozyskać klientów online tylko wtedy, gdy zdobędziesz widoczność w wynikach wyszukiwania. Postaw więc na skuteczną optymalizację swojej strony WWW. Ale najpierw sprawdź, czy pozycjonowanie się opłaca. Przekonaj się, że SEO naprawdę jest skuteczne. Zapraszamy do lektury!

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Internauci korzystają z sieci w dużej mierze do wyszukiwania informacji o produktach czy usługach. Z dużym prawdopodobieństwem możesz więc założyć, że gdy potencjalny klient chce poznać szczegóły dotyczące Twojej oferty, to najpewniej wykorzysta w tym celu wyszukiwarkę Google. To właśnie tutaj zaczyna się większość aktywności w Internecie. Kluczem do sukcesu nie jest więc tylko firmowa witryna WWW, ale też jej skuteczne pozycjonowanie.

Zanim zastanowimy się, czy SEO się opłaca, to powinniśmy wrócić do podstaw. Musisz więc wiedzieć, że Search Engine Optimization to optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki. Obejmuje ona działania, które sprawiają, że serwis wyświetla się na wysokich pozycjach w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.

Pozycjonowanie stron internetowych okazuje się jedną z najskuteczniejszych i długotrwałych form marketingu cyfrowego, ponieważ pozwala dotrzeć do odbiorców zainteresowanych Twoją ofertą w momencie, gdy poszukują konkretnych produktów, usług czy rozwiązań. Pamiętaj jednak, że skuteczne SEO wymaga prowadzenia działań on- i off-site (w witrynie, jak i poza nią).

1. Działania on-site

Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie to w głównej mierze optymalizacja strony WWW pod kątem technicznych aspektów jej działania oraz publikowanej treści. W jego ramach warto więc postawić na takie praktyki jak np.:

  • audyt SEO, czyli analiza witryny pod kątem czynników, które decydują o pozycji w Google,
  • marketing treści oparty na tworzeniu wartościowych dla użytkowników i wyszukiwarki tekstów,
  • analiza i odpowiedni dobór słów kluczowych – popularnych i dopasowanych do branży,
  • optymalizacja techniczna, w ramach której należy zadbać o kluczowe elementy strony np. szybkość ładowania, bezpieczeństwo czy responsywność (dopasowanie do różnych urządzeń).  

2. Działania off-site

Głównym celem praktyk SEO wdrażanych poza stroną internetową jest zbudowanie różnorodnego profilu linkowego. Właśnie dlatego w ramach link buildingu musisz publikować wpisy z łączami w wartościowych miejscach w sieci oraz  pozyskiwać odnośniki z zaufanych portali. Pamiętaj też o aktywności w Social Mediach, wizytówce w Google Moja Firma czy prezentacji w katalogach branżowych.  

Jak widzisz, SEO to długi i niełatwy proces, który wymaga czasu, specjalistycznej wiedzy, fachowych narzędzi, prowadzenia działań na bieżąco i stałego dopasowywania serwisu do wytycznych wyszukiwarki. Wciąż zastanawiasz się, czy pozycjonowanie się opłaca? Czytaj dalej, a rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Pozycjonowanie stron internetowych – czy to się opłaca?

Chcesz przenieść swój biznes do Internetu? A może promujesz już swoją firmę w sieci, ale Twoja witryna wciąż nie pozyskuje klientów? W takiej sytuacji z pewnością chcesz dowiedzieć się, czy warto pozycjonować stronę WWW. Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna – oczywiście, że tak – i to zarówno w przypadku marki lokalnej, jak i biznesu o zasięgu ogólnopolskim. Mamy na to 5 dowodów.

1. Pozycjonowanie to szansa dla małych i średnich biznesów

Zastanawiasz się, kto może skorzystać z pozycjonowania? Otóż okazuje się, że każdy – bez względu na branżę, zasięg czy wielkość biznesu. Co więcej, reklama w Google jest zdecydowanie korzystniejsza niż tradycyjna, a samo SEO pozwala zdobyć przewagę nad konkurencją, która z pewnością jest już aktywna w sieci.

Właśnie dlatego optymalizacja to świetne rozwiązanie, jeśli dopiero rozwijasz swoją markę i nie możesz zainwestować w promocję tak dużo, jak większe przedsiębiorstwa. Dzięki pozycjonowaniu da się przy stałym budżecie budować pozycję swojego biznesu na lata. W końcu im więcej słów kluczowych w TOP 10 rankingu, tym odbiorcy mocniej utożsamiają Twoją firmę z konkretną ofertą. 

2. Dzięki działaniom SEO docierasz do potencjalnych klientów

Nie bez powodów mówi się, że jedną z zalet pozycjonowania jest możliwość personalizacji przekazu. Oznacza to, że marketing w wyszukiwarce pozwala dotrzeć do określonego grona odbiorców z konkretną treścią. Ten rodzaj komunikacji gwarantuje dużą efektywność, a to ze względu na fakt, że jest zorientowany na wywołanie określonego działania przez użytkowników.

Dzięki lepszej widoczności możesz dotrzeć do klientów, którzy już w pierwszym kontakcie z ofertą, chcą z niej skorzystać. Nie musisz więc martwić się tym, że dotrzesz do osób kompletnie niezainteresowanych Twoimi produktami czy usługami. Co więcej, dzięki SEO:

  • poznajesz preferencje potencjalnych odbiorców,
  • wiesz, co jest najczęściej wyszukiwane w branży,
  • śledzisz reakcje i działania kupujących w sieci.

Pozwoli Ci to przygotować firmę oraz stronę WWW na pojawiające się zmiany i trendy.

3. Odpowiednio zoptymalizowana strona to lepsze wyniki w Google

Wiesz już, że internauci znajdują wartościowe treści przede wszystkim w wyszukiwarce. Niewielki procent spośród wspomnianych użytkowników dociera w poszukiwaniu informacji o produktach czy usługach do drugiej strony w Google. Jeśli chcesz więc, aby klienci odwiedzali Twoją witrynę, to musisz znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Najlepszym sposobem, aby uzyskać lepszą pozycję w rankingu – poza kampanią Google Ads – jest więc skuteczna optymalizacja firmowego serwisu. Im witryna jest bardziej przyjazna dla użytkowników i zgodna z wytycznymi, tym roboty umieszczają ją wyżej. To zaś zwiększa szansę na lepszą widoczność marki w sieci. 

Jak poprawić wyniki w Google? – WeNet

4. Optymalizacja SEO zapewnia lepszą rozpoznawalność firmy

Nie ma lepszego sposobu, aby Twoja marka przestała być anonimowa w sieci niż pozycjonowanie. Dzięki takim działaniom jak np. prowadzenie bloga, aktywność w mediach społecznościowych, pozyskiwanie opinii klientów czy prezentacja w katalogach firm i Google Moja Firma możesz zdobyć lepszą rozpoznawalność i świadomość marki w Internecie.

W końcu dzięki SEO Twoja strona internetowa pojawia się w wynikach wyszukiwania na szereg różnych zapytań, a produkty i usługi są recenzowane na zewnętrznych serwisach. Dzięki lepszej widoczności w sieci zwiększa się zaufanie w oczach potencjalnych klientów, którzy są bardziej skłonni, aby skorzystać z Twojej oferty.   

5. SEO zapewnia rozwój biznesu i wzrost sprzedaży

Tym, co wyróżnia SEO, są z pewnością wymierne efekty. Oznacza to, że choć na rezultaty optymalizacji strony pod wyszukiwarki należy poczekać, to mają one długotrwały charakter. Pamiętaj, że osiągnięte wyniki można poddać analizie, aby stale monitorować postępy w rankingu oraz ocenić skuteczność i opłacalność pozycjonowania.

A przecież za sprawą skutecznych działań SEO możesz docierać do potencjalnych kupujących zarówno lokalnie, jak i globalnie. Dzięki pozycjonowaniu zwiększasz też liczbę klientów, a Twoja firma się rozrasta. Wraz z kolejnymi pozyskanymi odbiorcami zaczniesz również rozszerzać swoją ofertę i zwiększać zyski przedsiębiorstwa.   

Czy pozycjonowanie jest skuteczne? Podsumowanie

Po przeczytaniu powyższych akapitów zdajesz już sobie sprawę, że skuteczne pozycjonowanie stron WWW nie należy do najłatwiejszych zadań. Jednocześnie jest jednak przy tym niezwykle opłacalne. Nic więc dziwnego, że o SEO dbają małe lokalne firmy, średnie przedsiębiorstwa oraz wielkie korporacje. Dzięki odpowiedniej optymalizacji możesz osiągnąć konkretne cele biznesowe.

Zdajemy sobie sprawę, że już samo prowadzenie firmy wiąże się z wieloma wydatkami, wyrzeczeniami i obowiązkami. Dlatego, jeśli chcesz całkowicie poświęcić swój czas rozwojowi swojego biznesu, to powierz optymalizację witryny WWW specjalistom. W WeNet wiedzą, jak skutecznie pozycjonować strony internetowe. W ramach kompleksowej oferty otrzymujesz:

  • dopasowany do potrzeb Twojej firmy pakiet usług, a w nim: audyt SEO, optymalizację techniczną, marketing treści, link building, wizytówki w katalogach, aktywność w Social Mediach i Google Moja Firma oraz regularne raporty z wynikami;
  • opiekuna do Twojej dyspozycji, który zadba o strategię działania, koordynację poszczególnych kroków, zlecenia zadań specjalistom SEO, profesjonalne doradztwo i dostarczanie comiesięcznych podsumowań;
  • wsparcie dla Twojego biznesu i długotrwałe efekty w postaci: większego ruchu na stronie WWW, wzrostu rozpoznawalności marki, większej liczby klientów, zysków i oszczędności dla firmy.

Nie zastanawiaj się dłużej, czy warto pozycjonować swoją stronę. Wejdź na WeNet.pl i zamów darmową konsultację. Możesz też skorzystać z bezpłatnego audytu SEO. Zaufaj doradcom internetowym i uwierz, że marketing w wyszukiwarce się opłaca. Dołącz do zadowolonych klientów, którzy już po sześciu miesiącach działań zauważyli 25% więcej odwiedzin na stronie.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Google Workspace – szybki poradnik, dzięki któremu poznasz funkcjonalność platformy

Google Workspace to dostępny w chmurze zestaw aplikacji służących do pracy i komunikacji w firmie. Usługa dostępna jest w czterech planach subskrypcyjnych, które zostały skonstruowane w taki sposób, aby każde przedsiębiorstwo mogło dopasować usługę do swoich konkretnych potrzeb. W pakietach znajdziemy m.in. profesjonalną pocztę dla firm, przestrzeń na dysku w chmurze, aplikacje do komunikacji w zespole oraz programy biurowe.