Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

Przygotowania do sezonu. Jakie będą Black Friday i Cyber Monday 2022?

Podczas ubiegłorocznego Black Friday, Black Week i Cyber Monday klienci sklepów internetowych kupowali zdecydowanie więcej, niż w pozostałych tygodniach listopada. Tak wynika z danych platformy sklepowej IdoSell. Jak będzie tym razem? Czy e-sklepy znowu będą mieć czas żniw?

W 2020 roku pandemia COVID-19 i zamknięcie galerii handlowych sprawiły, że cały listopad był dla sklepów internetowych wyjątkowy. W 2021 historia z obostrzeniami na szczęście się nie powtórzyła. Niemniej, e-sklepy odnotowały rekordową sprzedaż. Wraz z początkiem września merchanci zaczynają szykować się do sezonu, w którym sprzedaż zdecydowanie się zwiększa, a jego punktem kulminacyjnym są właśnie Black Friday i Cyber Monday.

Gorący czas w e-commerce

Black Friday to tylko początek dużych promocji w sklepach internetowych. Końcówka czwartego kwartału jest najbardziej gorącym czasem w e-commerce. Jak będzie wyglądać w tym roku? Według specjalistów może mieć zupełnie inny wymiar niż w rekordowym 2021.

– W tym roku w Polsce mamy niełatwą sytuację gospodarczą. To oczywiście wpływa na możliwości i nastroje zakupowe konsumentów. Tym bardziej że zbliża się sezon grzewczy, który wzbudza dużą niepewność. To może być jeden z czynników, który sprawi, że Polacy będą kupować mniej niż w poprzednich latach. Niemniej, w e-commerce mamy cały czas trend rosnący, co daje nadzieję na to, że konsumenci w poszukiwaniu jak najlepszych ofert, będą zwracać się w stronę e-sklepów. Sklepy internetowe odnotują w tym roku wzrosty zgodnie z trendem, ale mam duże podejrzenie, że  dynamika nie będzie już taka sama, jak rok temu – mówi Piotr Kałwa E-commerce Success Manager w IdoSell.

Kolejny czynnik, który może zmienić tegoroczne Black Friday i Cyber Monday to dyrektywa Omnibus.

To taki game changer, który (jeśli zostałby do tego czasu zaimplementowany w Polsce) sprawiłby, że ostatni tydzień listopada byłby naprawdę dobry dla uczciwych sprzedawców, a jeszcze lepszy dla klientów – dodaje Piotr Kałwa.

Rekordowy 2021

W listopadzie 2021 GMV (Gross Merchandise Value) sklepów internetowych opartych o platformę IdoSell wyniosło prawie 1,65 mld zł. To o 39 proc. więcej niż w analogicznym okresie w roku poprzednim. Dodatkowo pod koniec miesiąca (czas, na który przypadły Black Week i Cyber Monday), sprzedaż w e-sklepach była o 120 mln (o 25 proc.) większa niż w pozostałych tygodniach listopada 2021 roku. Również liczba transakcji w tych sklepach zwiększyła się o 25 proc.

– Te dane pokazują, że tendencje zakupowe u polskich konsumentów uległy diametralnej zmianie. Zakupy w sieci stają się coraz popularniejsze i cieszą się coraz większym zaufaniem. Na ten sukces wpływ ma nie tylko pandemia, ale też inflacja no i oczywiście ciężka praca sprzedawców – mówi Sara Dzierżawska, Brand Manager z IdoSell.

Miesiąc promocji – 2020 i 2019

Jak było w poprzednich latach? W 2020 roku (w listopadzie) w sklepach, które są klientami IdoSell, liczba transakcji w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. była wyższa o 58,3 proc. Dodatkowo GMV w sklepach opartych o IdoSell było wtedy o 73,49 proc. większe niż rok wcześniej (wyniosło 1,2 mld zł).

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy