Klara Sobieraj to już przeszłość! Teraz jest Bartłomiej Słowik

Jest kolejny tele-robot – Bartomiej Słowik z Fundacji Zielona Przyszłość – działa od kilku tygodni.

Klara Sobieraj zasłynęła w ubiegłym roku z licznych telefonów, które wykonywała do przypadkowych osób oferując dofinansowanie do instalacji OZE. Zadaniem robota, który udawał człowieka, było zaoferowanie dotacji na instalację fotowoltaiczną w ramach fikcyjnego programu Czysty Powiat. W trakcie rozmowy robot odsyłał zainteresowane osoby na stronę www programu.

Strona, choć wykonana dość profesjonalnie i wiarygodnie, nie miała prawidłowo działającej zakładki kontakt. Można natomiast było zapoznać się z polityką prywatności, która kierowała do ukraińskiej spółki Euro Call Center[1] z siedzibą w Zaporożu. Polski oddział znajdował się w Poznaniu. Skąd wiadomo, że telefon obsługiwały roboty? W sieci od pewnego czasu internauci publikowali nagrania audio z rozmów z telemarketera. Kilku osobom udało się nawet zapętlić robota, który zamiast prowadzić normalna rozmowę – odtwarzał ciągle te same komunikaty.

Portal Niebezpiecznik.pl dotarł nawet do ogłoszeń o pracę „konsultant obsługi BOT”, która zachęcała kandydatów do pracy w Euro Call Center, poprzez informację, że to jedyne call center, w którym nie trzeba rozmawiać z klientami. Jedynym zadaniem było odtwarzanie nagrań klientom na podstawie tego, co mówią oni do słuchawki. „Dołącz do nas i zostań operatorem Auto Bota już dziś” – zachęcają autorzy ogłoszenia.

W przypadku Bartłomieja Słowika, firmą call center, które realizuje projekt dla fundacji, jest spółka Asmanta Call Center. Firma, która określa siebie jako „lidera w Polsce i na świecie”, zarejestrowana została w Polsce 15 września 2021 roku. Siedziba spółki znajduje się  – tak jak w przypadku Klary Sobieraj – także w Poznaniu, a kieruje nią – według danych z KRS – Yuliia Shport. Ta sama Yuliia jest także osobą kierującą fundacją Zielona Przyszłość (założoną 10 marca br). Mamy więc do czynienia z tym samym mechanizmem, co w przypadku Klary Sobieraj i najprawdopodobniej z tymi samymi osobami.

Pytanie pozostaje jedno – skąd obie firmy miały nasze dane osobowe? I jak działają odpowiednie urzędy odpowiedzialne za ten sektor rynku.

foto: Tekniska Museet/flickr (CC-BY 2.0)

Słownik
1. Call Center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
8
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Alior Bank stawia na cyfryzację usług

Alior Bank chce przenieść większość swojej sprzedaży do kanałów cyfrowych. Bank chce postawić wszystko na jedną kartę i być jeszcze bardziej cyfrowy. Ma w tym celu pomóc m.in. wideoweryfikacja, zdalne bankowanie i rozwój mobile. Czym jeszcze zaskoczy Alior? Opowie o tym Iwona Duda, wiceprezes zarządu Alior Banku.
Czytaj więcej

[FOTOGALERIA] Poznaj Armatis – lc

Dzień dobry, Nazywam się Sylwia Sasin. Od 1999 roku pracuję w branży contact center. Obecnie jestem Kierownikiem ds. Rekrutacji w polskim oddziale francuskiej firmy Armatis. Zapraszamy do wizyty w naszych warszawskich lokalizacjach
Czytaj więcej

Transcom kupiło City Connect

29 lipca Firma Transcom podpisała umowę nabycia spółki City Connect, specjalizującej się w zakresie obsługi omnichannelowej, obsługującego głównie rynek niemiecki.
Czytaj więcej

Klienci docenili Getin Bank

Getin Bank po raz kolejny został wyróżniony tytułem „Bank doceniony przez Klientów". Wyniki badania przeprowadzonego przez Monitor Satysfakcji Indywidualnych Klientów Banków 2018 zostały opublikowane na łamach dziennika „Parkiet”. W badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinia, banki były oceniane bezpośrednio przez Klientów. Getin Bank znalazł się w czołówce wszystkich kategorii.