Alior Bank wprowadza iPady do obsługi klienta

Alior Bank wkracza na kolejny etap cyfryzacji sieci oddziałów. Tym razem przy użyciu tabletów. Dzięki nim bankierzy będą mogli obsługiwać klientów indywidualnych zarówno w oddziale, jak i poza nim. Urządzenie pozwoli otworzyć rachunek osobisty i oszczędnościowy, zaktualizować dane czy wystąpić o wydanie karty płatniczej. Bank pracuje nad udostępnieniem usługi również dla klientów biznesowych.

Alior Bank, w ramach zapowiadanej dalszej cyfryzacji oddziałów, wprowadza do oddziałów własnych obsługę za pomocą tabletów iPad. Rozwiązanie to sprawdziło się na początku roku w punktach pomocy, gdy na potrzeby otwierania rachunków dla obywateli Ukrainy pilotażowo wykorzystano do ich obsługi urządzenia marki Apple. W ten sposób bank pozyskał ponad 5 tys. nowych rachunków bankowych.

– Tabletyzacja jest kluczowym etapem dalszej transformacji cyfrowej oddziałów Alior Banku, a iPady stanowią obecnie standard wyposażenia bankierów w placówkach w nowym formacie. Dzięki nim obsługę klienta można realizować również poza oddziałem. Co istotne, to rozwiązanie wspiera również dążenia banku do ograniczenia druku dokumentów. Wszystkie podpisy klienci składają za pośrednictwem tabletu, a dokumentacja wysyłana jest na adres e-mail klienta – tłumaczy Marcin Nowakowski, dyrektor Działu Wsparcia Sprzedaży Klienta Indywidualnego Alior Banku.

Celem wdrożonego przez Alior Bank rozwiązania jest pełna, nietransakcyjna, obsługa klientów indywidualnych. Pozwala ona na otwarcie i modyfikację kartoteki wraz ze skanem dokumentu tożsamości, aktualizację danych czy uzupełnienie kwestionariusza inwestycyjnego. Dodatkowo, umożliwia założenie rachunku osobistego i oszczędnościowego, wspiera proces wydania karty płatniczej, a także uruchomienie bankowości internetowej.

Obecnie każdy oddział Alior Banku wyposażony jest przynajmniej w jedno urządzenie. Alior Bank planuje obsługiwać klientów we wskazanych przez nich miejscach, tj. w oddziałach, ale też w miejscu pracy czy mieszkaniu.

Wdrożone narzędzie spotkało się z pozytywnym odbiorem pracowników oraz klientów, a także dobrymi wynikami sprzedażowymi. W związku z tym Alior Bank planuje taką obsługę również dla klientów biznesowych. Z tego względu w sierpniu br. rozpoczęto pilotaż rozwiązania, na razie w zakresie obsługi jednoosobowych działalności gospodarczych. 

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Prostszy BLIK w IKO

Klienci aplikacji IKO otrzymali właśnie nową funkcję, dzięki której przelewy na telefon BLIK będą jeszcze wygodniejsze. Teraz w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, na liście kontaktów z telefonu, zobaczą, komu mogą przekazać w ten sposób pieniądze.
Czytaj więcej

Grupa Europa ubezpieczy klientów Lidla

Grupa Ubezpieczeniowa Europa pozyskała nowego, strategicznego partnera. Jest nim Lidl - czołowy przedstawiciel branży handlowej, który rozpoczyna sprzedaż zagranicznych i krajowych usług turystycznych pod marką Lidl Podróże. Nad wypoczynkiem jego klientów będzie czuwało Towarzystwo Ubezpieczeń Europa, które zaoferuje im ubezpieczenie turystyczne o najwyższym standardzie ochrony do kupienia w internecie.
Czytaj więcej

Ubezpieczenia w Polsce: AI, IoT i telematyka

Dzięki nowym technologiom wdrażanym przez firmy ubezpieczeniowe możliwe będzie tworzenie innowacyjnych, spersonalizowanych produktów, dokładniejsza ocena ryzyka, a także szybsza wypłata odszkodowań – takie wnioski płyną z raportu „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowanego przez Accenture dla Polskiej Izby Ubezpieczeń.