– Pre-wywiad ma duży potencjał, ponieważ jest wiele rodzajów usług, które może wspomóc. To może być nawet ponad 1 milion sztuk pre-wywiadów rocznie. – komentuje Michał Rybak, COO i vice-prezes Grupy Lux Med. – Wcześniejsze opisanie objawów w pre-wywiadzie ma wiele zalet. Pacjent może na spokojnie przemyśleć swoje objawy, zaś lekarz szybko zapoznać się z nim na ekranie. Można też zadać więcej pytań oraz uniknąć zapomnienia o niektórych. Zyskuje się lepsze przygotowanie pacjenta i lekarza do wizyty, czyli skuteczniejszą diagnozę. – dodaje Rybak.
Najczęściej pre-wywiady wypełniał z pacjentem sam lekarz, czasem – jak miało to miejsce przy okazji szczepienia na Covid-19 sam pacjent. Lux Med. Zaoferował to pacjentom jednego z centrów. Brak aktualnie informacji o wprowadzeniu go do innych obszarów, ale popularność rozwiązania daje niemal pewność, że elektroniczny wywiad przed wizytą zagości nie tylko szerzej w Lux Medzie, ale także i innych sieciach klinik.
To nie jedyne rozwiązanie usprawniające obsługę pacjentów w placówkach. Od lipca br. przychodnie wysyłają wiadomości SMS z przypomnieniem wizyty lekarskiej. Pacjent nie musi wówczas podchodzić do rejestracji w przychodni i kieruje się od razu do wskazanego w treści sms-a gabinetu.