Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

SCV

Pojedyncze spojrzenie na klienta to indywidualne, całościowe rozumienie jednego klienta, które jest określane na podstawie danych dostępnych dla danej organizacji. SCV bierze pod uwagę wszystkie dostępne dane, obejmujące lojalność klienta, konkretne punkty kontaktu z klientem oraz zaangażowanie w serwisach społecznościowych (jako niewyczerpujące przykłady).

Często różne kanały są obsługiwane przez różne działy w firmie, dlatego SCV łączy wszystkie dostępne dane, aby stworzyć jasny, jednolity obraz klienta.

#WELLBEING, czyli dobre praktyki pracodawców w raporcie Instytutu Humanites

Nie jest łatwo być szefem w 2022. Pracodawcy znajdują się między młotem a kowadłem. Wysoka inflacja przy niskim bezrobociu podnosi oczekiwania finansowe pracowników. Powszechne zmęczenie pandemią i stres związany z niepewną sytuacją geopolityczną przekładają się na obniżoną motywację. Tymczasem zaangażowanie i kreatywność pracowników to klucz do sukcesu biznesowego.

Co robić, żeby zbudować w firmie atmosferę, w której chce się pracować? Odpowiedź przynosi najnowszy Raport Dobrych Praktyk Pracodawców.

Większość firm boryka się dziś z problemami kadrowymi, szczególnie w przypadku wysoko wykwalifikowanych specjalistów, w Polsce pracownicy są coraz mniej zaangażowani. Jak podaje Instytut Gallupa, na całym świecie obserwujemy obecnie bezprecedensowy spadek satysfakcji z życia. Negatywne uczucia, takie jak złość, stres, smutek i niepokój osiągnęły rekordowy poziom. A to przekłada się ujemnie na motywację i jakość pracy.

W obliczu przetaczającej się przez globalny rynek pracy fali Wielkiej Rezygnacji zbudowanie pozytywnej kultury organizacyjnej oraz dobrego wizerunku pracodawcy jest dzisiaj koniecznością jak nigdy wcześniej. W teorii przepis na employer branding wydaje się łatwy – znać swoich pracowników i realizować ich potrzeby. W praktyce, niejeden pracodawca zadaje sobie pytanie, jak to robić, a jednocześnie realizować cele biznesowe.

Badanie opinii pracowników pokazuje, że kluczowymi wartościami są dla nich: poczucie sensu i szerokie możliwości rozwoju, pozytywna relacja z przełożonymi i wpływ na decyzje w firmie, elastyczność i możliwość łączenia pracy z życiem prywatnym, stabilność zatrudnienia oraz dobra atmosfera w zespole.

Najważniejsze wnioski z Raportu Dobrych Praktyk Pracodawców.

Wiele firm zaczyna stosować czas wolny jako istotny benefit dla pracowników. Przykładem są dodatkowe dni wolne dla rodziców, a także dni wolne na działania charytatywne lub adopcję zwierząt. Firmy coraz częściej proponują pracownikom możliwości zaangażowania społecznego w ramach projektów pro bono, wolontariatu pracowniczego lub dedykowanego czasu wolnego.

Poza tymi pozytywnymi trendami raport wskazuje, że nadal brakuje systemowego podejścia do wsparcia pracowników opiekujących się starszymi osobami oraz rozwiązań skierowanych do pracowników w wieku okołoemerytalnym, co w obliczu starzejącego się społeczeństwa staje się coraz bardziej palącym wyzwaniem.

– Społeczeństwo, rodzina i praca to system naczyń połączonych. Warto wspierać pracowników we wszystkich sferach życia, bo przecież mamy jedno życie w różnych rolach, a świadomy, szczęśliwy człowiek to bardziej zaangażowany pracownik, lepszy rodzic, obywatel i członek społeczności. – komentuje Zofia Dzik, przewodnicząca jury i Prezes Zarządu Instytutu Humanites.

– W złożonej rzeczywistości, gdzie granice między pracą a domem fizycznie się zacierają, coraz ważniejsze staje się, by dostrzegać człowieka ze wszystkimi rolami, jakie życiowo pełni. Kontekst rodzinny, w którym wzrasta i rozwija się każdy z nas, jest nieocenionym źródłem siły i sprawczości lub jej braku. Budowanie sprzyjających warunków pracownikowi, w jego rodzinnym kontekście, jest nie tylko moralnie jedyną właściwą optyką, ale też niezwykłą wartością z perspektywy biznesowej i społecznej. Firmy zakorzeniające postawy prorodzinne, działające odpowiedzialnie i prospołecznie, mocno integrują nie tylko środowisko pracowników, ale także regionalną społeczność, co w skali makro przekłada się na wspólne budowanie otaczającego świata i wspólne działanie ku lepszej przyszłości. – podsumowuje Adrianna Lewandowska, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego, partner strategiczny konkursu.

Raport Dobrych Praktyk Pracodawców 2022 z powstał w oparciu o dane zebrane w zeszłorocznej edycji konkursu Firma Przyjazna Rodzinie/ Człowiekowi Instytut Humanites.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Prawie 60 proc. pracowników w Polsce oczekuje pracy zdalnej

Bezprecedensowe środki zastosowane w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się COVID-19 zmusiły firmy do intensyfikacji działań na rzecz szerszego zastosowania rozwiązań cyfrowych. Niemal połowie Polaków w dostosowaniu się do zmian w pracy pomogło zaufanie ze strony współpracowników.
Czytaj więcej

2/3 średnich firm stawia na cyfryzację wspierającą sprzedaż

Blisko dwie trzecie polskich firm zatrudniających od 100 do 250 pracowników stawia na cyfryzację by rozbudować systemy wspierające sprzedaż. W nieco mniejszym stopniu skupiają się one na cyfrowym wspieraniu działań marketingowych czy też rozwoju platform e-commerce. To najważniejsze wnioski z badania Orange Insights, zrealizowanego na zlecenie Orange Polska.
Czytaj więcej

60% uczestników programów lojalnościowych wykorzystuje aplikacje mobilne

W Polsce rośnie odsetek osób używających aplikacji mobilnych programów lojalnościowych. Obecnie już z aplikacji korzysta ponad 60% uczestników takich programów. Największą zaletą zdaniem użytkowników jest wygoda: brak konieczności posiadania karty plastikowej. Polacy chętnie korzystają z aplikacji mobilnych, bo mogą łatwiej sprawdzać aktualne promocje.