Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

UOKiK odbiera pierwsze sygnały o nieprawidłowościach w wakacjach kredytowych

UOKiK, tylko w miniony piątek, otrzymał od konsumentów aż 150 sygnałów o utrudnieniach w sprawie wakacji kredytowych. Problemy, jakie zgłaszają kredytobiorcy dotyczą głównie składania wniosku czy braku informowania przez banki o spadku przyszłej zdolności kredytowej.

Jak poinformował PAP prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – Tomasz Chróstny – zgłaszane przez klientów problemy dotyczą głównie elektronicznego składania wniosku oraz informowania przez niektóre banki o negatywnym wpływie skorzystania z wakacji kredytowych na przyszłą zdolność kredytową konsumentów. Pojawiły się też skargi konsumentów na krótkie godziny otwarcia oddziałów banków.

Jednie PKO BP zdecydował wczoraj, że wydłuża godziny otwarcia wszystkich swoich placówek – także w sobotę.

Prezes UOKiK[1] poinformował, że kierowany przez niego urząd wszystkie skargi w ramach postępowań wyjaśniających będzie wnikliwie analizował.

– Jeśli banki nie zmienią swoich zachowań i w dalszym ciągu będą wprowadzać konsumentów w błąd, to muszą się liczyć z zarzutami naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, które możemy zacząć stawiać już w nadchodzącym tygodniu – powiedział Tomasz Chróstny w wywiadzie z PAP.

Klienci skarżą się m.in. na to, że wnioski muszą złożyć na każdy miesiąc oddzielnie. M.in. Getin Noble Bank wprowadził dla swoich klientów opcję zgłoszenia wakacji na dwa pierwsze miesiące jednocześnie. Każdy następny będzie możliwy do zgłoszenia w osobnym wniosku na 14 dni przed terminem płatności raty.

Słownik
1. UOKiK. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Zmiany w zarządzie Altar

Zmienił się Zarząd w spółce Altar, która jest dostawcą platformy contact center. Prezesem niezmiennie od kilku kadencji pozostaje Waldemar Cichacz, natomiast do Zarządu dołączyła dwójka doświadczonych pracowników spółki: Magdalena Borys, która nadzoruje obszar wdrożeń i serwisu oraz Krzysztof Guzikowski odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i realizację projektów.
Czytaj więcej

Deloitte Digital z tytułem „Globalnego Partnera Roku” nadanym przez CloudCraze

Deloitte Digital został wyróżniony przez CloudCraze, który dostarcza rozwiązania B2B dla e-commerce. Tytuł „Globalnego Partnera Roku 2017” zawdzięcza efektywnej wieloletniej współpracy z CloudCraze, dzięki której obie firmy pozyskały nowych klientów oraz wdrożyły innowacyjne rozwiązania dla konsumentów. Współpraca Deloitte Digital z CloudCraze przekłada się na sukcesy klientów, takie jak np. ich wyższe przychody oraz możliwość szybszej adaptacji klientów do zmian rynkowych wynikających z cyfryzacji.