Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Talkie.ai zdobyło 12,5 mln zł na ekspansję w obszarze MedTech w Stanach Zjednoczonych

Polski startup Talkie.ai oferujący automatyzację obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozyskał 12,5 mln zł od polsko-austriackiego konsorcjum funduszy VC.

Nowe środki spółka przeznaczy na dalszą specjalizację w tworzeniu technologii dla branży ochrony zdrowia oraz ekspansję w Stanach Zjednoczonych, skąd już dziś pochodzi ponad 20 proc. klientów Talkie.ai. Specjalizacja branżowa wokół dostępnych od ręki rozwiązań wspierających branżę healthcare to motor napędowy Talkie.ai w kolejnym etapie działalności. 

Talkie.ai oferuje w pełni zautomatyzowane rozwiązania z zakresu obsługi klienta, przydatne wszędzie tam, gdzie wiodącym kanałem kontaktu jest infolinia telefoniczna, w szczególności w najbardziej perspektywicznej branży, jaką jest ochrona zdrowia. Wyzwania takie jak rosnący i zmieniający się sezonowo wolumen połączeń telefonicznych od pacjentów czy dostępność rejestracji medycznej 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu dają ogromny potencjał do automatyzacji za pomocą Talkie.ai. Startup optymalizuje także inne typowe dla szpitali i klinik procesy, takie jak umawianie i zarządzanie wizytami, zamawianie recept, dostarczanie informacji o cenach i dostępności usług, czy podstawowy wywiad medyczny. Platforma jest także zintegrowana z systemami do zarządzania wizytami pacjentów, jak i największymi na rynku dostawcami systemów do obsługi call center[1].

Spółka projektuje i tworzy algorytmy uczenia maszynowego (ang. machine learning), które zapewniają wyróżniający w branży ochrony zdrowia poziom rozumienia języka naturalnego (ang. natural language understanding).

– Pozyskane finansowanie zamierzamy przeznaczyć na dalszy rozwój oferty w ochronie zdrowia oraz ekspansję zagraniczną, głównie w USA, skąd już teraz czerpiemy ponad jedną trzecią naszych przychodów. Z uwagi na skalę rynku ochrony zdrowia w tym kraju, widzimy tutaj największy potencjał wzrostu. Przewidujemy też dalszy rozwój naszego zespołu, jak też wprowadzenie dostępnych od ręki ofert dla innych branż, dopasowanych do ich specyfiki – zapowiada Paweł Lipiński, prezes zarządu i jeden z założycieli Talkie.ai. 

Koncentracja na konkretnej branży umożliwiła Talkie.ai stworzenie voicebotów, które osiągają ponad 90 proc. dokładności w rozumieniu intencji rozmówcy już po pierwszych 10 próbkach danych. A użycie technologii klonowania głosów sprawia, że brzmią one bardziej naturalnie, co korzystnie wpływa na doświadczenie rozmówcy. 

– Z naszymi botami po prostu chce się rozmawiać. To ważne, ponieważ nasze rozwiązania typowo obsługują około 80 proc. zapytań klientów, co pozwala na zmniejszenie kosztów funkcjonowania call center nawet o połowę. Jest to też jeden z powodów zainteresowania branżą ochrony zdrowia. W bogatych i jednocześnie starzejących się społeczeństwach Zachodu rośnie zapotrzebowanie na efektywną zdalną obsługę zapytań pacjentów, a jednocześnie istnieje silna presja na ograniczanie kosztów poprzez automatyzację – mówi Ada[2] Andruszkiewicz, Chief Operations Officer w Talkie.ai.

Przewagą Talkie.ai nad innymi rozwiązaniami tego typu jest także krótki czas wdrożenia, który wynosi od nawet jednego dnia (w przypadku najprostszych procesów biznesowych) do kilku tygodni. Konfiguracja i obsługa botów odbywa się z poziomu panelu administracyjnego. Dzięki temu użytkownik ma pełną autonomię i kontrolę nad ich działaniem. Jeśli klient wybierze jedno ze standardowych, dopasowanych do specyfiki branży rozwiązań Talkie.ai, to wdrożenie nie wymaga napisania ani[3] jednej linijki kodu. Spółka oferuje też możliwość dostosowania swojego produktu do specyficznych potrzeb konkretnej firmy. 

– Rozwiązania oferowane przez Talkie.ai odpowiadają na aktualne trendy gospodarcze: wzrost kosztów pracy i automatyzację procesów biznesowych. Przekłada się to na rosnące zapotrzebowanie na boty konwersacyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Do inwestycji przekonały nas kompetencje zespołu założycieli oraz gotowy produkt. Rozwiązanie Talkie.ai zaskakuje prostotą obsługi, szybkością wdrożenia, a także jakością – dużo wyższą w porównaniu do rozwiązań, które miałem okazję obserwować w wielu firmach – mówi Krzysztof Bachta, partner zarządzający funduszu 4growth VC, lidera konsorcjum obecnej rundy finansowania. 

– Nowe technologie, oparte na sztucznej inteligencji, to szansa i rozwojowa konieczność dla systemu ochrony zdrowia. Cywilizacyjne wyzwania zdrowotne wymagają wprowadzania nowych rozwiązań cyfrowych, optymalizacji działania i praktycznych zastosowań sztucznej inteligencji. Na takie zapotrzebowanie odpowiada polski startup Talkie.ai, który odważnie wchodzi na kolejny etap wzrostu i myśli o dalszej ekspansji na rynku amerykańskim. NIF podejmuje wspólnie z partnerami inwestycję w spółkę, dostrzegając jej ogromny potencjał rynkowy – mówi Krzysztof Szubert, prezes zarządu NCBR Investment Fund.

Globalny rynek konwersacyjnej sztucznej inteligencji ma sięgnąć 16,2 mld dol. w 2024 r. Do 2027 r. tylko w sektorze ochrony zdrowia rynek wirtualnych asystentów ma być wart 2,83 mld dol. Obecnie w Stanach Zjednoczonych 80 proc. pacjentów kontaktuje się ze swoimi dostawcami usług medycznych telefonicznie, ale zaledwie 4% tych podmiotów korzysta z możliwości automatyzacji.  

Talkie.ai powstało w 2018 r. W połowie 2020 r. startup pozyskał pierwszą rundę finansowania, które umożliwiło jej walidację produktu i strategii biznesowej, a także przyspieszenie wzrostu. Na początku 2021 r. spółka rozpoczęła działalność operacyjną w Stanach Zjednoczonych. Obecnie obsługuje kilkudziesięciu klientów w Polsce, Wielkiej Brytanii i USA. Więcej informacji na stronie internetowej www.talkie.ai

W bieżącej rundzie finansowania Talkie.ai wzięły udział fundusze: 4growth VC (lider konsorcjum), NIF ASI (koinwestycja z 4growth VC), Satus Starter, FundingBox, Gateway Ventures (austriacki fundusz VC) oraz Movens VC (kontynuacja wcześniejszej inwestycji). W akcjonariacie znajduje się ponadto fundusz LT Capital, który zainwestował w spółkę na wcześniejszym etapie jej rozwoju. 

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
2. Ada. inaczej Average Delay to Abandon – średni czas od nawiązania do utracenia połączenia. Wartość wyrażona jednostkach czasu.
3. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Zmiany w Zarządzie Grupy Nelro Data

Spółka Nelro Data informuje, iż we wrześniu dokonały się zmiany kadrowe w Zarządzie oraz Radzie Nadzorczej firmy. Stanowisko wiceprezesa objął Łukasz Pacholski, dotychczasowy COO Grupy, a drugim wiceprezesem został Grzegorz Naja, który awansował z funkcji dyrektora zarządzającego. Z kolei do Rady Nadzorczej w składzie Andrzej Kadej, Justyna Wyszyńska, dołączyła Nadia Danylicka, poprzednio piastująca stanowisko dyrektora sprzedaży. Prezesem zarządu pozostał Robert Wyszyński. Jednocześnie kapitał zakładowy powiększono do 9.439.000 zł.