Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Jest zgoda UOKiK na płatności odroczone w BLIK-u

Przed tygodniem (15 lipca br.) Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pozytywnie ocenił wniosek złożony przez Bank Millennium, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski oraz Mastercard w sprawie rozszerzenia działalności Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK. Organ wyraził zgodę na koncentrację, w ramach której PSP uzupełni swoje portfolio o usługę płatności odroczonych (Buy now, pay later – BNPL).

– Zgoda UOKiK[1] to kolejny ważny krok w strategicznym rozwoju BLIKA. Bazując na naszym unikalnym modelu biznesowym i zdobytym dotychczas know-how, mamy ambicję stworzyć nowy standard dla płatności odroczonych. Jednocześnie stawiamy na otwartość rozwiązania dla wszystkich uczestników rynku – dotyczy to nie tylko podmiotów wnioskujących w tej sprawie do UOKiK, ale także pozostałych banków czy agentów rozliczeniowych. Zamierzamy stosować w tym zakresie takie samo podejście, jak w przypadku zarządzanego przez nas systemu płatności BLIK – usługa będzie więc możliwa dla wszystkich organizacji, które będą zainteresowane jej wdrożeniem. Już niebawem będziemy mogli pochwalić się pierwszymi efektami współpracy z bankami w tym zakresie – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.

Usługa krótkoterminowego finansowania płatności za zakupy w formule “kup teraz, zapłać później” to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się trendów w handlu elektronicznym na całym świecie. Rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze sprawiają, że coraz więcej detalistów internetowych oferuje je swoich klientom. Płatności odroczone BLIK będą więc odpowiedzią na rosnące zainteresowanie tą usługą.

– Rozwój płatności odroczonych to jeden z naszych strategicznych projektów. Konsekwentnie rozwijamy naszą wizję produktu, a dzięki uzyskanej zgodzie UOKIK istotnie zbliżyliśmy się do momentu upowszechnienia tej usługi – podkreśla Witold Litaszewski, Dyrektor Departamentu Consumer Finance w Polskim Standardzie Płatności. – Jesteśmy przekonani, że z czasem BLIK Płacę Później będzie miał coraz większy udział we wzroście PSP – dodaje.

Płatności w schemacie BNPL, pozwalające konsumentom na odroczenie ich w czasie, uzupełnią dotychczasową gamę rozwiązań oferowanych przez system płatności mobilnych BLIK. Obecnie można nim zapłacić w całym polskim internecie oraz rosnącej liczbie globalnych platform e-commerce. Płatności BLIK można także realizować w sklepach stacjonarnych – za pomocą kodu lub zbliżeniowo, jak również wpłacać i wypłacać gotówkę w bankomatach. Oprócz tego użytkownicy BLIKA mogą przelewać nim pieniądze na numer telefonu, jak również ustawiać płatności cykliczne.

Słownik
1. UOKiK. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Play znowu naciąga klientów na niezamówione usługi

UOKiK już wielokrotnie zajmował się interwencjami w sprawie usług dodatkowo płatnych, świadczonych na rzecz klientów przez telekomy. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, powinno się to odbyć najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy. Jak pokazuje życie, nie zawsze operatorzy o tym pamiętają. A szkoda, bo do wymierzania kar dochodziło już wielokrotnie. Widocznie zyski są wyższe niż kary, jakie operatorzy muszą płacić.
Czytaj więcej

Przedsiębiorca na urlopie

Urlop wypoczynkowy, macierzyński czy tzw. „chorobowe”. O ile jasne jest, że dotyczą one osób zatrudnionych na umowę o pracę, o tyle nie jest oczywiste czy dotyczą również osób prowadzących własną działalność gospodarczą.