Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Widok 360

Widok 360 stopni na klienta to koncepcja polegająca na możliwości przeglądania i analizowania wszystkich danych, jakie posiadasz na temat każdego pojedynczego klienta w jednym miejscu.

Przy tak dużej ilości danych tworzonych i gromadzonych dla każdego z klientów, możliwość zebrania wszystkich źródeł w jednym miejscu daje Ci możliwość zapewnienia, że rozumiesz potrzeby, życzenia i obawy każdej osoby. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane.

Dlaczego tak często obsługa klienta szwankuje?

Pewnie zastanawialiście się kiedyś, dlaczego obsługa klienta czasem szwankuje. Ja ostatnio myślę o tym dość często, bo – tak jak i Wy – jestem klientem. Ale trochę innym niż przeciętny Kowalski. Innym, bo znam specyfikę pracy ludzi od trudnych klientów.

Szacuje się, że aż 72% dobrze obsłużonych klientów ma większą skłonność do dzielenia się informacjami o niezawodnej marce z maksymalnie 6-cioma innymi osobami. Jeśli jednak nie będziemy zadowoleni z obsługi – to powiemy o tym aż 15 osobom. To sprawia, że z pozoru mały odsetek osób niezadowolonych może bardziej zaszkodzić firmie niż nam się wydaje.

I choć liczby wydają się nam małe, to statystyki są nieubłagane — okazuje się, że zaledwie jeden na 26 klientów będzie głośno wyrażał swoje niezadowolenie. Reszta odejdzie od Ciebie bez słowa — nawet 66% zawiedzionych klientów bez sentymentu przechodzi do konkurencji, która dostarcza podobny produkt lub usługę.

Według Gartnera, aż 89% firm konkuruje między sobą nie tyle produktem, ile jakością obsługi.

A gdy uświadomimy sobie, że zdobycie nowego klienta jest 6-7 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego – w czasach wysokiej inflacji i kryzysu ekonomicznego – nie jest bez znaczenia.

Dlatego warto mówić o sytuacjach, w których obsługa klienta szwankuje. Zastanówmy się kiedy szwankuje?

Jest kilka takich punktów. I oto kilka z nich…

Total
4
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

K2 Podcast: Automatyzacja obsługi klienta

Jak bardzo posunie się automatyzacja w obsłudze klienta? Co i jak warto automatyzować? Czym różni się automatyzacja od sztucznej inteligencji? Czy czatboty są inteligentne? O tym w kolejnym odcinku programu K2 podcast.
Czytaj więcej

K2 Podcast: Sprzedażowe tipy na dobry początek roku

Przygotowaliśmy dla Was w tym odcinku zestaw aż 10 prostych, aczkolwiek bardzo przydatnych wskazówek jak sprzedawać więcej i lepiej. Będą to wskazówki, których próżno szukać w podręcznikach sprzedaży, bo zawierają w sobie wieloletnie doświadczenie obu prowadzących. Podają sporo praktycznych ich zastosowań. Więc dość moralizatorstwa!