Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Raport: Voiceboty i Ludzie 2022

Jako klienci, oczekujemy obsługi na najwyższym poziomie. Przyzwyczailiśmy się, że jesteśmy „zachwycani” nowościami, a przestarzałe rozwiązania nas irytują i odpychają. Czy zatem voiceboty i rozmowa z komputerem to jeszcze „zachwycanie”? Jak złe voiceboty irytują? Jakie usprawnienia w obszarze contact center wprowadzą jeszcze technologie głosowe? Kto najwięcej korzysta na wprowadzeniu voicebota do organizacji i jak wygląda obraz rynku technologii głosowych w Polsce?

Tego i wielu innych rzeczy dowiecie się Państwo z najnowszego raportu Techmo „Voiceboty i Ludzie 2022”! Zapraszamy do lektury.

Rozwiązania typu voicebot to nadal relatywnie nowa forma interakcji przedsiębiorstw z klientami. Modyfikuje sposób kontaktu i daje dodatkowe możliwości: customizacja procesów, ujednolicenie komunikacji, obniżenie kosztów czy podniesienie jakości obsługi. Liczba rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji wciąż rośnie, a rozmowa z komputerem powoli staje się czymś naturalnym. Rozwiązania bazujące na rozpoznawaniu oraz syntezie mowy są coraz częściej wykorzystywane w zastosowaniach komercyjnych. Dodajmy – z powodzeniem, a jakość tych rozwiązań jest coraz lepsza. Wyróżnikiem staje się naturalna obsługa konwersacji czy nadanie botowi swego rodzaju osobowości. Powoduje to zwiększone zainteresowanie oraz współpracę produkcyjną z największymi graczami na rynku.

Głosowa automatyzacja procesów w CC

– Jako współtwórca rynku technologii głosowych w Polsce stawiamy na jakość. Współpracujemy z godnymi zaufania Partnerami i bardzo dużo energii wkładamy w edukację klientów końcowych. Co roku zapraszamy przedstawicieli obszaru rozwiązań głosowych do tworzenia wspólnego raportu pod tytułem „Voiceboty i Ludzie”. – mówi Piotr Stankiewicz, Head of Business w Techmo – Są wśród nich zarówno nasi Partnerzy, dystrybutorzy konkurencyjnych rozwiązań, jak i uznani eksperci. Dzięki temu, każdy opublikowany raport staje się zbiorem ważnych spostrzeżeń i obserwacji, dając pełniejszy obraz rynku technologii głosowych.  Tegoroczne wydanie zawiera wypowiedzi kilkudziesięciu osób, reprezentujących ponad dwadzieścia różnych podmiotów. Pytamy zarówno o aktualne wyzwania jak i plany biznesowe. Powracającym wątkiem jest niezbędność automatyzacji w obszarze obsługi klienta. Na chwilę obecną głosowo automatyzuje się powtarzalne i średnio skomplikowane procesy, najczęściej w ramach contact center[1]. Jak zaznaczają nasi rozmówcy, korzyści z wykorzystania technologii głosowych jest dużo więcej. Począwszy od zwiększania efektywności kosztowej, analizy przeprowadzonych rozmów i tworzenia kompleksowych raportów, poprzez możliwość wprowadzania usprawnień, a kończąc na zwiększeniu ogólnej satysfakcji klienta. Przewiduje się, że wykorzystanie języka naturalnego nadal będzie jednym z preferowanych sposobów kontaktu, zaś boty będą zdobywały coraz większą popularność ze względu na wygodę, dostępność oraz łatwość obsługi. – dodaje Stankiewicz.

Przyszłość czy teraźniejszość?

Głosowa automatyzacja obsługi klienta z wykorzystaniem analizy intencji (tzw. Natural Language Understanding – NLU) staje się teraźniejszością. Voicebot pamięta kontekst poprzednich wypowiedzi a rozmowa staje się bardziej naturalna. Dzięki systemom automatycznego generowania odpowiedzi ( tzw. Natural Language Generation – NLG) człowiek lepiej odbiera wypowiedzi generowane przez maszynę. Aby sprostać oczekiwaniom klientów, coraz częściej oferuje się platformy do samodzielnego tworzenia i trenowania botów. Pozwalają one na więcej swobody po stronie klienta oraz większą skalowalność biznesu.  

Raport Voiceboty i Ludzie 2022 do pobrania tutaj.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Czy automatyzacja jest najlepszą drogą do transformacji?

Bill Gates powiedział kiedyś, że automatyzacja niewydajnego procesu przyczyni się do dalszego zmniejszenia jego wydajności. I nie przyniesie żadnych korzyści. Z drugiej strony coraz częściej mówi się, że jest ona warunkiem koniecznym, jeśli firma chce przejść proces transformacji. Jak jest naprawdę? Czy istnieje alternatywa dla automatyzacji procesów? Jak automatyzować procesy, żeby firma zyskała na wdrożeniu?
Czytaj więcej

Prokuratura Maciejowi O. stawia zarzuty udziału w zorganizowanej grupie przestępczej

Maciejowi O., prezesowi spółki Unified Factory S.A. prokuratura regionalna w Szczecinie postawiła zarzuty udziału w zorganizowanej grupie przestępczej zajmującej się popełnianiem przestępstw skarbowych i legalizacją korzyści uzyskanych w wyniku popełnianych przestępstw, a w popełnieniu tych przestępstw uczestniczyła Unified Factory i osoby związane z tym podmiotem - poinformowała spółka.
Czytaj więcej

Czy Polacy są gotowi na sztuczną inteligencję?

O sztucznej inteligencji i jej wpływie na ludzkie życie mówi się coraz więcej. Globalne społeczności coraz chętniej korzystają z technologii opartych na AI. Eksperci Instytutu Kościuszki w partnerstwie z Samsung Polska przygotowali raport Sztuczna inteligencja: Made in Asia, w którym przyglądają się państwom Dalekiego Wschodu i sprawdzają, jak przygotować polskie społeczeństwo na implementację AI na szeroką skalę.