Jak uzyskać wyższe marże na Amazonie i osiągać lepsze wyniki sprzedażowe na rynkach międzynarodowych? (Pobierz poradnik)

Choć branża e-commerce wciąż się rozwija, Amazon pozostaje niekwestionowanym liderem internetowych platform handlowych, pozwalając na efektywne prowadzenie działalności na najważniejszych rynkach europejskich. Jeśli sprzedajesz swoje towary na Amazonie, z pewnością dobrze znasz dynamikę zmian tego środowiska e-commerce. Zmieniają się ceny. Zmienia się konkurencja. Czy jesteś w stanie odpowiednio szybko reagować? Czy potrafisz zidentyfikować wszystkie newralgiczne punkty, które wpływają na Twoje wyniki sprzedażowe? Chcesz dowiedzieć się, jak można je poprawić, a jednocześnie umocnić własną pozycję? Wiedza ta jest tuż na wyciągnięcie ręki!

W 2020 roku – jak podaje serwis Statista – ponad 2 miliardy ludzi w skali ogólnoświatowej nabyło dobra lub usługi w sieci. Internet to dla wielu osób preferowane miejsce robienia zakupów, a jednocześnie rezerwuar informacji, recenzji i wszystkiego, co może wpłynąć na decyzję o wybraniu danego produktu. Polacy w tym celu przeważnie używają wyszukiwarki Google, z której codziennie korzysta ok. 95% rodzimych internautów. Wśród e-sklepów w skali światowej bezsprzecznie prym wiedzie Amazon – 80% konsumentów świadomych jego istnienia dokonało tam zakupów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Niektórzy konsumenci przyznają wręcz, że zrezygnowali z nabycia towaru w sklepie stacjonarnym i koniec końców wybrali e-sklep, mimo że w tym pierwszym mogli wybrać identyczny produkt.

Miłośników zakupów w sieci przybywa i będzie wciąż przybywać. Szacuje się, że w 2024 roku sprzedaż detaliczna online na świecie osiągnie wartość 6,4 bln dolarów. Nieustannie rosną także obroty sprzedawców działających na marketplace’ach Amazona. W zeszłym roku 45% przedsiębiorców korzystających z tej platformy zwiększyło zyski. Bez względu na to, czy interesuje Cię rynek francuski, niemiecki lub brytyjski, jeśli chcesz osiągnąć sukces, konieczna będzie analiza sytuacji i znalezienie odpowiedzi na najważniejsze pytania, które musi sobie postawić każdy sprzedawca na Amazonie:

  • jak wygrać z konkurencją?
  • jak obniżyć koszty konwersji?
  • jak osiągnąć wielokrotnie wyższą konwersję?
  • jak radzić sobie ze zmiennością cen na rynkach europejskich?
  • jak reagować na zmianę kursu walut i otoczenia rynkowego?
  • jak zarządzać tysiącami cen?

Niezbędne będzie podjęcie konkretnych działań umożliwiających wygrywanie na rynkach w Europie. Czas dobrać odpowiednie narzędzia – oprogramowanie, które pozwoli Ci nie tylko dotrzymywać kroku innym graczom, ale z powodzeniem rywalizować o klientów. Z tym zadaniem nie trzeba mierzyć się samemu – potężny zastrzyk wiedzy znajdziesz w poradniku Strategie cenowe, dynamiczny repricing i automatyzacja, udostępnionym przez zrzeszającą ekspertów branży e-commerce polską firmę Nethansa, która oferuje też autorską platformę dedykowaną wspieraniu handlowców i sprzedaży na europejskich rynkach Amazona i na Kaufland.de. Weź pod uwagę, że we współczesnej sprzedaży internetowej największą przewagę nad konkurencją dają dynamiczne rozwiązania służące efektywnemu zarządzaniu cenami. Firmy, które prowadzą operacje na dużą skalę, w coraz większym stopniu korzystają z dobrodziejstw automatyzacji. Dowiedz się, na czym ona polega, i zastosuj nowoczesne rozwiązania w swoim biznesie.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Kursy walut w decyzje zakupowe klientów

Proces decyzyjny klienta składa się z kilku etapów. Niezależnie, czy mamy do czynienia z produktem B2C, czy B2B. Według teorii marketingowych jest on pięcioetapowy. Na każdy moment wpływa wiele czynników pobocznych, które mogą zaważyć na ostatecznej decyzji zakupowej.
Czytaj więcej

10 lat niezwykłej podróży

Nierzadko po biznesie pełnym zakrętów i odcinków specjalnych. Ale każda podróż to emocje, które napędzają do działania! Każda podróż to cele – które realizujesz i wchodzisz wciąż wyżej i wyżej – na szczyt!
Czytaj więcej

Najlepsza oferta dla firm eCommerce

Badania Gemius dla e-commerce Polska wskazują, że klienci e-commerce cenią sobie ofertę szybkiej, taniej i niezawodnej dostawy, która znajduje się wśród najczęściej wymienianych czynników motywujących klientów.