Hiszpania zmienia prawo, by ograniczyć czas oczekiwania na połączenie z konsultantem

Hiszpański legislator zobowiązał firmy telekomunikacyjne do utrzymywania darmowej infolinii działającej przez całą dobę we wszystkie dni w roku. Co więcej – każdy telefon będzie musiał być odebrany przez konsultanta (a nie bota!) w ciągu mniej niż 3 minut. Zabronione będzie także odsyłanie klientów do płatnych serwisów telefonicznych.

Choć nowe prawo dotyczy tylko firm, które dostarcza podstawowe usługi i media i działa tym samym w sektorze usług użyteczności publicznej to – zdaniem tamtejszych ekspertów – duży krok naprzód.

W przypadku, gdy firma zobligowana do prowadzenia infolinii nie zastosuje nowych wytycznych – może zostać obciążona karą od 150 do 10.000 Euro kary. Ale gdy zwłoka w opóźnieniu dzwoniącego skończy się np. niebezpiecznym wypadkiem – kara automatyczne rośnie do 100.000 Euro.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Koniec umów cywilnoprawnych i 48 godzin pracy tygodniowo

Projekt nowego Kodeksu Pracy zawiera tak sztywne zasady zawierania umów o pracę, że nie będą one w stanie zastąpić wielu nietypowych usług dziś wykonywanych na podstawie umów cywilnych. Tymczasem współczesny rynek pracy wymaga przede wszystkim elastyczności. To, co proponuje Komisja Kodyfikacyjna Prawa Pracy, to cofnięcie się do lat 70 tych, kiedy kodeks wszedł w życie.
Czytaj więcej

20 mln kary dla Polkomtela

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we wrześniu 2016 r. wszczął postępowania przeciwko czterem największym operatorom – Orange Polska,…