ZUS chwali się sukcesami na rzecz obywateli Ukrainy

Zakład Ubezpieczeń Społecznych pochwalił się wczoraj sukcesami w zakresie pomocy uchodźcom z Ukrainy. 12 tysięcy profili zaufanych, 22 tys. wniosków o świadczenie 500+ to wynik jaki ZUS osiągnął na Stadionie Narodowym w Warszawie.

– W tych trudnych okolicznościach związanych z agresją Rosji na Ukrainę za nasz obowiązek uznaliśmy wspieranie uchodźców zarówno poprzez inicjatywy charytatywne, jak i odpowiednio dopasowane produkty. Bardzo dziękuję wszystkim zaangażowanym w obsługę obywateli Ukrainy na PGE Narodowym. Było to dla nas duże wyzwanie, ale jesteśmy bankiem rozwiniętym technologicznie, dlatego nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Otrzymanie PESEL, otwarcie konta i złożenie wniosku o świadczenia w jednym miejscu to niewątpliwie jedno z najważniejszych udogodnień dla obywateli Ukrainy. Cieszę się, że wspólnie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych mieliśmy swój udział w ułatwieniu im pobytu w Polsce – podkreśla Iwona Duda, prezes zarządu PKO Bank Polski S.A.

PKO BP razem z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych prowadzili w całej Polsce kilkadziesiąt punktów, w których obywatele Ukrainy mogli uzyskać pomoc w zakresie usług oferowanych przez ZUS. Dodatkowo mogli założyć bezpłatny rachunek bankowy w PKO BP.

Działania ZUS rozpoczęły się w weekend 26-27 marca 2022 r. podczas specjalnej akcji „Weekend dla Ukrainy”. Wówczas w około 300 miejscach w Polsce placówki ZUS były otwarte dla obywateli Ukrainy, którzy chcieli złożyć wniosek o „500 plus”. ZUS prowadzi przez cały czas także infolinię w języku ukraińskim i polskim w sprawie świadczeń rodzinnych dla obywateli Ukrainy.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Tajemniczy klient skontroluje jakość obsługi w UKE

Urząd Komunikacji Elektronicznej chce sprawdzić jak jego pracownicy radzą sobie z obsługą klientów. Chcą do tego celu wykorzystać metodę mystery client. UKE ogłosiło postępowanie o zamówienie związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem badania jakości obsługi klienta ze szczególnymi potrzebami.
Czytaj więcej

InPost testuje urzędomaty

Spółka InPost poinformowała o uruchomieniu w Toruniu specjalistycznego paczkomatu Urząd24. Ma on na celu ułatwić, a w wielu przypadkach nawet umożliwić załatwienie sprawy urzędowej bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami. InPost planuje już kolejne wdrożenia w urzędach na terenie całej Polski.