Voicebot Alior Banku z nagrodą

Ponad rok temu Alior Bank uruchomił dla klientów głosową asystentkę InfoNinę. Udostępnione rozwiązanie znacznie usprawniło obsługę, dzięki czemu spotkało się nie tylko z pozytywnym odbiorem wśród użytkowników, ale także z uznaniem zagranicznych ekspertów. Bank otrzymał właśnie główną nagrodę Retail Banker International Global Awards w kategorii „Best Banking Use of AI”. Jury wyróżniło voicebota InfoNina oraz platformę analizy mowy.

Nagrody Retail Banker International Global Awards przyznawane są bankom detalicznym za najlepsze praktyki z zakresu rozwiązań, innowacji i obsługi klienta. W tegorocznej, 36. już edycji konkursu, kapituła konkursowa nagrodziła Alior Bank w kategorii „Best Banking Use of AI” za wdrożenie voicebota imieniem InfoNina i platformy analizy mowy, która pozwala monitorować oraz analizować rozmowy pomiędzy przedstawicielami Banku a klientami.

Jesteśmy niezwykle dumni, że eksperci RBI docenili wprowadzone przez nas rozwiązania. Nagroda jest dla nas potwierdzeniem oferowania najwyższej jakości obsługi, a także słuszności obranego kierunku rozwoju, który wykracza poza tradycyjne kanały. Projekt wdrożenia sztucznej inteligencji, którego głównymi filarami są InfoNina i platforma analizy mowy osiąga coraz lepsze rezultaty w postaci przede wszystkim zwiększenia jakości obsługi naszych klientów. Dzięki zaawansowanym i skutecznym systemom udało nam się skrócić średni czas połączenia o około 10 proc. i zautomatyzować ponad 30% połączeń. Nagroda RBI to kolejne międzynarodowe wyróżnienie dla tego projektu. Bardzo dziękujemy za docenienie naszej pracy – mówi Bartosz Jodłowski, Menedżer ds. Nowych Technologii w Alior Banku.

Wyróżniona asystentka głosowa jest pierwszym kontaktem klienta z bankiem, odbiera 100 proc. przychodzących rozmów i odpowiada na nie samodzielnie na poziomie przekraczającym 30 proc. InfoNina osiągnęła 95 proc. skuteczności w prawidłowym dopasowaniu tematu podczas przekierowania do doradcy. Dzięki automatycznemu rozpoznawaniu intencji, uproszczonej strukturze menu i szybkiemu przekazywaniu połączeń przez agentów skrócono czas obsługi klienta i trwania połączenia. Osoba kontaktująca się z bankiem uzyska od voicebota informacje, w jaki sposób zalogować się do kanałów zdalnych, dokonać autoryzacji w systemie bankowości internetowej, aplikacji mobilnej oraz Kantorze Walutowym. Otrzyma również wskazówki dotyczące ustawienia bezpiecznego hasła. Voicebot poda adresy oddziałów i godziny ich otwarcia, poinformuje także o obowiązujących w banku limitach transakcyjnych i przeprowadzi przez proces zlecenia przelewu.

Kapituła konkursowa nagrodziła także platformę analizy mowy. Pozwala ona na analizę, kategoryzację i kontrolę połączeń. Wyciągnięte wnioski usprawniają i pomagają nie tylko w pracy InfoNiny, ale także agentów contact center. System przetwarza swobodną mowę i przekształca ją na dane tekstowe do dalszej pogłębionej analizy.

Nagroda przyznana przez Retail Baker International jest już trzecim wyróżnieniem, które otrzymał projekt wdrożenia voicebota i platformy analizy mowy w tym roku. W marcu firma Celent przyznała projektowi nagrodę główną w kategorii „Obsługa Klienta”. Wdrożenie otrzymało także nagrodę główną podczas pierwszego ogólnopolskiego konkursu Mocarze HiperAutomatyzacji w kategorii „Inteligentni Asystenci”.

Konkurs RBI Global Awards organizowany jest przez brytyjski Retail Banker International. Jest to jedyny niezależny serwis informacyjny dla banków detalicznych o zasięgu globalnym. Nagrody przyznawane są od 36 lat, integrując środowisko bankowców oraz promując innowacyjne rozwiązania w branży.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

PSD2 – nadchodzi dobry czas dla FinTechów?

Przed FinTechami rysuje się świetlana przyszłość. Wszystko za sprawą PSD2, czyli dyrektywy unijnej Payment Service Directive 2 (PSD2), regulującej rynek płatności detalicznych. To właśnie dzięki niej już w 2019 roku firmy technologiczne działające w sektorze finansów będą mogły realizować zlecenia płatnicze swoich klientów, mając dostęp do ich rachunków bankowych.
Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą

Automatyzacja reklamy jest coraz powszechniejsza. Sztuczna inteligencja jest w stanie znacznie lepiej i szybciej dotrzeć do klientów ze spersonalizowanymi ofertami niż człowiek. Na tego typu rozwiązania otwiera się także branża hotelarska. Algorytmy mogą pomóc w dotarciu do poszczególnych grup klientów z dostosowaną do ich potrzeb ofertą i dzięki temu pozwolą mniejszym hotelom uniezależnić się od dużych platform, takich jak Booking.com czy Expedia, które za każdą rezerwację pobierają nawet 15–20 proc. kwoty – przekonuje ekspert polskiego start-upu RoomSage.