Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

Widok 360

Widok 360 stopni na klienta to koncepcja polegająca na możliwości przeglądania i analizowania wszystkich danych, jakie posiadasz na temat każdego pojedynczego klienta w jednym miejscu.

Przy tak dużej ilości danych tworzonych i gromadzonych dla każdego z klientów, możliwość zebrania wszystkich źródeł w jednym miejscu daje Ci możliwość zapewnienia, że rozumiesz potrzeby, życzenia i obawy każdej osoby. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane.

Orange zweryfikuje klientów nową metodą biometryczną

Klienci sieci Orange w Polsce, którzy kontaktują się z operatorem za pośrednictwem jego infolinii mogą skorzystać z nowej metody uwierzytelnienia – za pomocą swojego własnego głosu. Teraz, zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy przez kilka sekund porozmawiać z voicebotem Max lub z doradca klienta.

– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego rozwiązania w Orange nie tylko dla większego komfortu naszych klientów, ale przede wszystkim ze względu na ich bezpieczeństwo. Głos każdego z nas jest unikatowy. Składają się na to takie cechy jak ton głosy, barwa, tembr, szybkość mówienia, akcent czy sposób wymawiania poszczególnych głosek. To właśnie ogromne zróżnicowanie tych cech sprawia, że głosu nie da się podrobić – mówi Anna Lewandowska, dyrektor Doświadczenia Klientów i Obsługi B2C[1] w Orange Polska.

Jak przekonuje operator – biometria głosowa jest nie tylko szybsza i łatwiejsza niż inne sposoby weryfikacji, ale także bezpieczniejsza.

Aby skorzystać z opcji logowania biometrycznego wymagana jest jednorazowa zgoda klienta. Można wyrazić sią zarówno z voicebotem na infolinii operatora, ale także w wyniku rozmowy telefonicznej z doradcą klienta. Można także aktywować usługę w aplikacji Mój Orange oraz w salonie.

Po wyrażeniu zgody, powstaje indywidualna i unikatowa dla każdego klienta głosowa wizytówka, która stworzona jest na podstawie wcześniejszych, zweryfikowanych nagrań rozmów z infolinia. Powstaje wówczas tzw. voice print.

W procesie weryfikacji na infolinii system weryfikuje dzwoniącego klienta na podstawie voice printa właśnie. Co ważne – w celu weryfikacji klient nie musi wypowiadać frazy autoryzacyjnej, jaka bywa wykorzystywana w procesie autoryzacyjnym u różnych firm, a opowiedzieć w jednym zdaniu o celu rozmowy. Wystarczy naturalna rozmowa. To wystarczająca dla systemu operatora próbka, która pozwala na zweryfikowanie dzwoniącego klienta.

Słownik
1. B2C. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami a osobami fizycznymi. Wymiana występuję od firmy do osoby fizycznej.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Stava i Pointpack razem dla branży handlowej

Stava S.A. oraz Pointpack S.A. podpisały list intencyjny w sprawie rozwoju wzajemnej współpracy. Obie spółki chcą wspólnie rozwijać segment lokalnych usług miejskich skoncentrowanych na niezawodnych dostawach.
Czytaj więcej

ZUS zdradził kulisy swojej infolinii

Na 122 stanowiskach pracy konsultantów infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ubiegłym roku zrealizowano 3 660 000 interakcji. To 30 000 rocznie na stanowisko i 113 na dzień. Średni czas rozmowy to ok. 8 min. Od stycznia do września tego roku obsłużono już 2 304 000 interakcji.