Orange zweryfikuje klientów nową metodą biometryczną

Klienci sieci Orange w Polsce, którzy kontaktują się z operatorem za pośrednictwem jego infolinii mogą skorzystać z nowej metody uwierzytelnienia – za pomocą swojego własnego głosu. Teraz, zamiast podawać kod klienta lub odpowiadać na pytania weryfikacyjne, wystarczy przez kilka sekund porozmawiać z voicebotem Max lub z doradca klienta.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

– Zdecydowaliśmy się na wprowadzenie tego rozwiązania w Orange nie tylko dla większego komfortu naszych klientów, ale przede wszystkim ze względu na ich bezpieczeństwo. Głos każdego z nas jest unikatowy. Składają się na to takie cechy jak ton głosy, barwa, tembr, szybkość mówienia, akcent czy sposób wymawiania poszczególnych głosek. To właśnie ogromne zróżnicowanie tych cech sprawia, że głosu nie da się podrobić – mówi Anna Lewandowska, dyrektor Doświadczenia Klientów i Obsługi B2C[1] w Orange Polska.

Jak przekonuje operator – biometria głosowa jest nie tylko szybsza i łatwiejsza niż inne sposoby weryfikacji, ale także bezpieczniejsza.

Aby skorzystać z opcji logowania biometrycznego wymagana jest jednorazowa zgoda klienta. Można wyrazić sią zarówno z voicebotem na infolinii operatora, ale także w wyniku rozmowy telefonicznej z doradcą klienta. Można także aktywować usługę w aplikacji Mój Orange oraz w salonie.

Po wyrażeniu zgody, powstaje indywidualna i unikatowa dla każdego klienta głosowa wizytówka, która stworzona jest na podstawie wcześniejszych, zweryfikowanych nagrań rozmów z infolinia. Powstaje wówczas tzw. voice print.

W procesie weryfikacji na infolinii system weryfikuje dzwoniącego klienta na podstawie voice printa właśnie. Co ważne – w celu weryfikacji klient nie musi wypowiadać frazy autoryzacyjnej, jaka bywa wykorzystywana w procesie autoryzacyjnym u różnych firm, a opowiedzieć w jednym zdaniu o celu rozmowy. Wystarczy naturalna rozmowa. To wystarczająca dla systemu operatora próbka, która pozwala na zweryfikowanie dzwoniącego klienta.

Słownik
1. B2C. Wymiana produktów, usług i/lub informacji między firmami a osobami fizycznymi. Wymiana występuję od firmy do osoby fizycznej. Total…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *