Alior Bank doceniony za rozwiązania wspierające obsługę klienta

Alior Bank został właśnie laureatem Celent Model Bank Awards 2022 w kategorii „Obsługa Klienta”. Kapituła konkursowa doceniła organizację za wdrożenie voicebota InfoNina oraz platformy analizy mowy.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Alior Bank konsekwentnie wprowadza innowacyjne usługi i produkty, które odpowiadają na potrzeby klientów, ale także usprawniają kontakt z bankiem. Udostępniane przez instytucję rozwiązania są pozytywnie odbierane nie tylko przez użytkowników, ale także międzynarodowe grono ekspertów.

Nagroda Celent Model Bank przyznawana jest za najlepsze praktyki technologiczne zastosowane w różnych obszarach istotnych dla bankowości.  W tegorocznym programie jury nagrodziło Alior Bank w kategorii „Obsługa Klienta” za udostępnienie voicebota o imieniu InfoNina oraz wprowadzenie platformy analizy mowy, która umożliwia monitorowanie i analizowanie rozmów między przedstawicielami banku a klientami.


– Nagroda jest dla nas ogromnym wyróżnieniem oraz potwierdzeniem, że oferujemy naszym klientom usługi na najwyższym poziomie. InfoNina działa w Alior Banku już od roku. Równolegle z rozwojem naszego voicebota, rozwijamy także platformę analizy mowy. Dzięki tym projektom głosowa asystentka osiągnęła już ponad 90 proc. skuteczności w prawidłowym dopasowaniu tematu podczas przekierowania do doradcy. Aktualnie obsługuje ponad 40 procesów callstreeringu oraz ponad 90 procesów informacyjnych – mówi Mariusz Piturecki, Dyrektor Działu Digitalizacji i Rozwoju AI z Alior Banku. – To już kolejna międzynarodowe wyróżnienie naszej InfoNiny. W ubiegłym roku została ona doceniona w konkursie BAI Global Innovation Awards – dodaje.

Nowa jakość obsługi

Nagrodzona przez kapitułę konkursową asystentka głosowa została wdrożona w Alior Banku na początku 2021 roku. InfoNina odbiera 100 proc. połączeń i odpowiadała za 26 proc. wszystkich połączeń na infolinii samodzielnie. Dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu skrócono średni czas połączenia o 10 proc. Osoba kontaktująca się z bankiem uzyska od voicebota informacje, w jaki sposób zalogować się do kanałów zdalnych, dokonać autoryzacji w systemie bankowości internetowej, aplikacji mobilnej oraz Kantorze Walutowym. Otrzyma również wskazówki dotyczące ustawienia bezpiecznego hasła. InfoNina poda dzwoniącym adresy oddziałów i godziny ich otwarcia, poinformuje także o obowiązujących w banku limitach transakcyjnych i przeprowadzi przez proces zlecenia przelewu.


– Z przeprowadzonego przez nas w ubiegłym roku badania wynika, że aż 4 na 10 Polaków chciałoby podstawowe sprawy bankowe załatwiać w rozmowie telefonicznej lub konwersacji internetowej z voicebotem lub chatbotem. Liczy się bowiem czas reakcji, sprawność i większa elastyczność. Już dziś zakres zagadnień, które jest w stanie podjąć wirtualny asystent, jest bardzo szeroki. Cały czas doskonalimy nasze rozwiązanie, aby zapewnić klientom wsparcie w realizacji nieskomplikowanych zleceń – dodaje Mariusz Piturecki.

Równolegle z rozwojem InfoNiny Alior Bank doskonali platformę analizy mowy, która pozwala na analizę, kategoryzację i kontrolę rozmów zarówno na potrzeby InfoNiny, jak i agentów contact center[1]. System przetwarza swobodną mowę i przekształca ją w dane tekstowe do dalszej, dogłębnej analizy. Rozwiązanie zapewnia także podpowiedzi dla agenta, aby usprawnić bieżący dialog.

Organizatorem konkursu jest firma Celent zajmująca się badaniami i doradztwem finansowym. Nagrody przyznawane są od 2007 roku. Zgłoszenia są oceniane pod kątem trzech podstawowych kryteriów: widocznych korzyści biznesowych zgłaszanych inicjatyw, stopnia innowacyjności w stosunku do branży oraz doskonałości rozwiązania pod względem technologicznym i wdrożeniowym.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *