Komunikacja konwersacyjna to kolejny rosnący segment rynku CPaaS

Komunikacja konwersacyjna stanowi przyszłość rynku CPaaS, według ekspertów z Juniper Research rynek wiadomości RCS do 2025 r. ma wzrosnąć w skumulowanym średniorocznym tempie 365 proc. Vercom, tworzący globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS), jest pionierem na polskim rynku w zakresie rozwoju technologii RCS, która rewolucjonizuje klasyczne wiadomości tekstowe.

Nowy standard wiadomości pozwoli na głębszą i bardziej spersonalizowaną komunikację bez konieczności użycia zewnętrznych aplikacji.

RCS stanowi uzupełnienie funkcjonujących od dawna kanałów komunikacji takich, jak SMS, email, push, czy komunikaty OTT (np. aplikacje Viber, Whatsapp), które są dostępne w ramach platform CPaaS. Nowy standard jest również nazywany SMS’em 2.0, zapewnia dostęp do znanych już funkcjonalności z internetowych komunikatorów, takich jak przesyłanie dużo dłuższych treści wzbogaconych o pliki video, czy zdjęcia wysokiej jakości. Dzięki RCS możliwe jest również prowadzenie grupowych konwersacji, czy też śledzenie dostarczenia i odczytania wiadomości. Chcąc korzystać ze standardu RCS użytkownik nie musi pobierać żadnych aplikacji i tworzyć dodatkowych kont, ponieważ cała technologia działa w oparciu tylko o numer telefonu, co jest zdecydowanie jedną z jego największych przewag. RCS to również, bardzo atrakcyjne rozwiązanie dla biznesu, które umożliwia automatyzowanie wielu procesów, takich jak sprzedaż czy obsługa klienta.

Według analityków firmy Juniper do 2025 r. udział RCS w rynku CPaaS może wynieść nawet 25 proc., co oznacza, że RCS może w krótkim czasie zrewolucjonizować sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami. Same dynamiki wzrostów są również imponujące, według ekspertów wartość rynku RCS może wzrosnąć w 2025 r. do 4,1 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost (CAGR[1]) na poziomie 365 proc.

– Technologie konwersacyjne, w tym RCS mają ogromny potencjał wzrostu. Cieszymy się, że jesteśmy w Polsce pionierem tego rynku i od kilku lat stale współpracujemy w tym zakresie z polskimi telekomami. Zastosowanie standardu RCS daje nowe możliwości dla biznesu, umożliwiają bowiem wdrożenie tzw. komunikacji konwersacyjnej, dzięki której możliwe będzie zautomatyzowanie wielu kluczowych procesów w firmach i jeszcze efektywniejsza komunikacja z Klientami – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Rośnie również znaczenie technologii chatbot, która jest komplementarna do rozwiązań RCS w zakresie komunikacji konwersacyjnej. Pozwala ona wymienić serię pytań i odpowiedzi pomiędzy użytkownikiem a botem. Dzięki pełnej automatyzacji, wykorzystanie chatbotów pozwala na znaczne oszczędności kosztów oraz czasu. Technologia działa również stale 24/7[2] bez udziału człowieka. Według danych Markets and Markets Research wartość globalnego rynku chatbotów wyniesie w 2026 r. 10,5 mld USD, co oznacza skumulowany średnioroczny wzrost CAGR na poziomie 24 proc.

– Ogromne wzrosty technologii konwersacyjnych w najbliższych latach, to oczywiście dla nas bardzo duża szansa, ale również oczekiwania naszych klientów, jakie musimy spełnić. Rozpoczęliśmy prace nad tymi kanałów już kilka lat temu, dlatego posiadane przez nas doświadczenie i know-how w realizowanych wdrożeniach i testach mamy zamiar przełożyć na efektywne rozwiązanie do komunikacji dla naszych Klientów, w ramach platformy naszej CPaaS – dodaje Tomasz Pakulski, Członek Zarządu Vercom.

Komunikacja konwersacyjna stanowi element ekosystemu rozwiązań CPaaS, które pozwalają firmom w spójny i efektywny sposób – poprzez scentralizowaną platformę – dotrzeć do klientów za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, RCS, czy OTT).

RCS to usługa, która zrewolucjonizuje rynek komunikacji mobilnej. Można śmiało powiedzieć, że marketingowcy otrzymują nowe skuteczne narzędzie, które znacznie uzupełni dotychczasowe działania związane z krótki wiadomościami tekstowymi. RCS to grafiki, aktywne przyciski i linki, które mają służyć użytkownikowi, aby w jak najkrótszym czasie znalazł wszystkie niezbędne informacje – podsumowuje Daniel Zawiliński, Managing Director SerwerSMS.

Słownik
1. CAGR. CAGR, czyli skumulowany roczny wskaźnik wzrostu (ang. Compound Annual Growth Rate) – jest to średni wskaźnik rocznego wzrostu…
2. 24/7. Skrót oznaczający, że dział, infolinia, helpdesk lub cokolwiek innego działa w systemie 24 godziny na dobę, 7 dni…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *