Sprzedaż przez czatbota? KODA Bots wprowadza nową funkcjonalność

KODA Bots, dostawca systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, stworzyło wtyczkę BotPay dla sklepów internetowych. Jej zainstalowanie i skonfigurowanie automatycznie stworzy chatbota połączonego ze stroną danego sklepu na Facebooku. Chatbot umożliwi m.in: płatności za zakupy z wykorzystaniem bezpiecznych transakcji BLIK bezpośrednio w Messengerze na facebookowych stronach sklepów.

BotPay to rozwiązanie dedykowane małym i średnim e-sklepom, działającym w oparciu o najpopularniejsze platformy e-commerce i prowadzącym już sprzedaż online. Instalacja wtyczki z chatbotem pozwoli im teraz bezkosztowo i samodzielnie uruchomić dodatkowy kanał sprzedaży w ramach social commerce. Wtyczka jest już dostępna dla sklepów opartych o Woocommerce od WordPress. Docelowo powstaną wersje do pobrania także dla wielu innych platform e-commerce’owych.

BotPay od KODA Bots to bezpłatne narzędzie do pobrania z repozytorium strony WordPressa. Po jego instalacji w Messengerze sklepu na Facebooku zostanie utworzony chatbot, który automatycznie pobierze także zdjęcia produktów i ich opisy z bazy WordPress. Instalacja pluginu jest prosta i szybka, a cały proces zajmuje około 10 minut. Rozwiązanie dostępne dla klientów, którzy mają już podpisaną umowę dostawcą szybkich płatności – Tpay. Transakcje odbywają się z wykorzystaniem bezpiecznych płatności BLIK. W przyszłości narzędzie będzie rozwijane o kolejnych operatorów płatności.

WooCommerce to darmowa wtyczka pozwalająca zmienić WordPress w sklep internetowy. Powstała w 2011 roku, ale zaledwie w kilka lat to rozszerzenie stało się jednym z najbardziej popularnych rozwiązań e-commerce na świecie. Według danych BuiltWith.com WooCommerce to ma około 37% udziału w rynku platform open-source do sprzedaży w Internecie, a na świecie działa już prawie 4,5 miliona opartych o nią sklepów. W Polsce z Woocommerce korzysta około 23% sklepów internetowych. To rozwiązanie dedykowane małym i średnim e-commerce’om.

Nasza wtyczka BotPay otwiera zupełnie nowe możliwości dla małych i średnich e-commerce’ów. Pozwala bowiem w kilka chwil i w kilku prostych krokach stworzyć dodatkowy kanał sprzedaży w postaci chatbota, w dodatku od razu zintegrowany z bazą WooCommerce i bezpiecznymi płatnościami BLIK. BotPay automatycznie pobierze wybrane produkty i ich opisy, które będą dostępne dla kupujących w Mesengerze marki na Facebooku. Cały proces zakupowy zostanie zamknięty w okienku czatu – łącznie z płatnością za wybrane towary i wybraniem sposobu i adresu dostawy zakupów – komentuje Mariusz Pełechaty, CEO KODA BOTS i dodaje: – Dokonanie zakupu będzie możliwe od razu po rozpoczęciu rozmowy klienta ze sklepem w Messengerze, służącym dotychczas tylko do obsługi klienta. Teraz w kilka minut sprzedawca może uczynić go nowym kanałem dystrybucji swoich produktów.

W Polsce Facebook posiada już 22 miliony użytkowników, spędzających na nim średnio 2 godziny dziennie. – Social commerce to szybko rosnący trend. Dziś to marki i sprzedający muszą podążać za konsumentami, by ułatwiać im ścieżkę zakupową i dostosowywać się do ich nawyków. Dzięki BotPay wiele małych i średnich sklepów będzie mogło zwiększyć swoją sprzedaż i wyjść naprzeciw potrzebom swoich klientów – Messenger stanie się nie tylko źródłem informacji, ale także pełnoprawnym kanałem zakupowym, nie wymagającym dodatkowych nakładów finansowych ze strony sklepu czy angażowania dodatkowych zasobów do uruchomienia sprzedaży. W perspektywie kilku miesięcy chcemy uruchomić wtyczki dedykowane także pozostałym platformom, na których działają polskie małe i średnie e-commerce’y – dodaje Mariusz Pełechaty.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Unified Factory liczy na pozyskanie z emisji akcji do 10 mln zł na inwestycje

Unified Factory chce wyemitować do 1,33 mln akcji serii E, dzięki którym spółka liczy na pozyskanie do 10 mln zł na inwestycje w zastosowanie sztucznej inteligencji w platformie Customer Service Automation, m.in. Chatbot czy Intelligent Search Engine, które spółka zaoferuje w modelu wdrożeniowym oraz w modelu SaaS już w 2017 roku, poinformował prezes Maciej Okniński.
Czytaj więcej

Voicetel podwaja przychody i zyski

Spółka Voicetel Communications, która planuje przenieść w tym roku notowania z NewConnect na rynek główny GPW, zanotowała w 2017 r. wzrost przychodów o 102%. Zysk netto wzrósł w tym okresie o 93%. Już w II kwartale spółka może rozpocząć komercyjne wdrożenia swojego nowego produktu DIALLA™, który ma zrewolucjonizować telefoniczną komunikację małych i średnich firm z klientami.