Asseco Data Systems kupiło Piriosa

Asseco Data Systems kupiło większościowe udziały (65,24%) krakowskiej spółki Pirios. To producent i integrator systemów klasy „omnichannel”, które wspierają procesy oraz automatyzację obsługi klienta. Z rozwiązań Piriosa korzystają już największe polskie firmy. Dzięki dołączeniu do Grupy Asseco, z rozwiązań tych będzie mogło skorzystać szerokie grono firm i instytucji z niemal wszystkich sektorów gospodarki.

Pirios jest liderem polskiego rynku rozwiązań przeznaczonych do automatyzacji obsługi klienta przy użyciu voicebot’ów i chatbot’ów. Wspiera firmy i instytucje w skutecznej komunikacji z klientem masowym. Z jego rozwiązań, tzw. wirtualnych agentów, realizujących dziesiątki tysięcy różnych procesów biznesowych korzystają obecnie największe polskie firmy z branży energetycznej, bankowości, ubezpieczeń, telekomunikacji, a także administracja publiczna. Firma dostarcza m.in. rozwiązanie do obsługi numeru pogotowia energetycznego 991.

Od lat w Asseco Data Systems rozwijamy kompetencje w zakresie systemów służących do obsługi klientów, dlatego bardzo się cieszymy, że dołączają do nas specjaliści o tak dużym doświadczeniu i wiedzy. Dzięki tej transakcji chcemy poszerzyć zakres oferowanych usług i jako lider cyfryzacji wzmocnić naszą pozycję we wszystkich sektorach w Polsce, a także na rynkach afrykańskich. Jestem pewien, że wspólnie z Pirios będziemy mogli dostarczać jeszcze bardziej innowacyjne i kompleksowe rozwiązania oraz świadczyć usługi, zarówno u obecnych, jak i nowych klientów – mówi Andrzej Dopierała, Prezes Zarządu Asseco Data Systems. 

Cieszymy się, że lider polskiego rynku IT i jednocześnie międzynarodowy gracz, jakim jest Asseco zdecydował się zaangażować kapitałowo w naszą spółkę. To dla nas potwierdzenie, że obrana przez nas przed laty strategia rozwoju przynosi wymierne rezultaty. Chcemy wykorzystywać synergię i potencjał jaki oferuje Asseco do dalszego dynamicznego rozwoju – również na międzynarodowych rynkach – mówi Paweł Olech, Prezes Zarządu Pirios.

Nasze produkty od lat są wykorzystywane przez firmy w jeszcze sprawniejszej i efektywniejszej obsłudze klienta. Zapewniają kompleksowy i wielokanałowy system wsparcia oraz optymalizację procesów biznesowych. Jestem przekonany, że będą stanowić doskonałe uzupełnienie portfolio produktów oferowanych przez Asseco – mówi Jacek Jacheć, Członek Zarządu Pirios.

Produkty oferowane przez Pirios to specjalistyczne rozwiązania w tym: systemy „front office” klasy Contact Center[1] wraz z wysokowydajną platformą telekomunikacyjną, które są w stanie obsługiwać jednocześnie kilka tysięcy połączeń telefonicznych jednocześnie. To również systemy w obszarze „back office[2]” tzw. dzienniki zgłoszeń, systemy klasy workflow, a także rozwiązania klasy „field service management”, jak również systemy dyspozytorskie, skutecznie wspierające i monitorujące zadania realizowane przez pracowników mobilnych.

Jedną ze stron sprzedających był również Rubicon Partners Ventures, fundusz VC, który w poprzednich latach wspierał Pirios w rozwoju. W ramach transakcji zbył swoje udziały na rzecz Asseco i w ten sposób wyszedł z inwestycji.

Słownik
1. Contact Center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…
2. back office. Dział firmy / organizacji odpowiedzialny za realizację procesów posprzedażowych. Dba o prawidłowy przebieg procesu obsługowego. Do zadań pracowników…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *