Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

UOKiK

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest centralnym organem administracji państwowej. Odpowiada bezpośrednio przed Prezesem Rady Ministrów. Powoływany jest przez niego spośród osób wyłonionych w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru. Do kompetencji Prezesa UOKiK należy kształtowanie polityki antymonopolowej i polityki ochrony konsumentów oraz opiniowanie projektów pomocy publicznej.

1,5 mln Polaków przeniosło numer. Play stracił ponad 130 tys. klientów

Urząd Komunikacji Elektronicznej podsumował IV kwartał ubiegłego roku i tym samym poznaliśmy dane za całoroczne dotyczące ilości zmian operatorów dokonanych przez abonentów i użytkowników sieci stacjonarnych i mobilnych.

W sieciach mobilnych w IV kwartale 2021 roku przeniesiono ponad 370 tys. numerów, a w sieciach stacjonarnych ponad 117 tys. – wynika z najnowszych raportów przeniesienia numerów udostępnionych przez Prezesa UKE. W całym roku 2021 przeniesiono zaś ponad 1 mln 420 tys. numerów mobilnych i ponad 386 tys. numerów stacjonarnych.

W IV kwartale 2021 roku w sieciach mobilnych przeniesionych zostało łącznie 371 657 numerów. To zauważalnie więcej niż w III kwartale 2021, gdy przeniesiono 332 902 numery.

Wśród największych operatorów komórkowych w ostatnim kwartale bilans trzech zamknął się na minusie. W wyniku przenoszenia numerów Orange Polska stracił niecałych 500 użytkowników kart SIM, Polkomtel (operator sieci Plus) stracił ponad 28 tys., zaś P4 (operator sieci Play) stracił ponad 17 tys. klientów. Jako jedyny operator IV kwartał dodatnim bilansem zakończył T-Mobile, zyskując niemal 15 tys. nowych użytkowników.

W sieciach stacjonarnych w IV kwartale 2021 roku przeniesionych zostało łącznie 117 073 numery, o wiele (ponad 50 tys.) więcej niż w poprzednim kwartale, kiedy liczba ta wyniosła 66 266.

Zamknięcie IV kwartału pozwoliło nam także na przygotowanie podsumowań rocznych. W 2021 r. przeniesiono w sumie 1 420 570 numerów komórkowych i 386 572 numerów stacjonarnych. Spośród czterech największych operatorów sieci mobilnych najlepszy bilans uzyskał Orange Polska, zyskując w sumie 29 938 klientów. Na plusie ubiegły rok zamknął też T-Mobile, z 17 840 nowymi klientami. Stratę wykazały Polkomtel – odpływ 52 638 klientów i P4, z którego sieci przeniesiono 133 454 numery.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

HUAWEI i Sunrise zaprezentowały w Szwajcarii najszybsze połączenie 5G

Firmy HUAWEI i Sunrise zaprezentowały szeroki zakres zastosowań sieci 5G opartej o technologię end-to-end network. W trakcie pokazu wydajność tego rozwiązania została przedstawiona przy pomocy wirtualnej rzeczywistości, 360 stopniowego panoramicznego połączenia video na żywo oraz dwunastu równoległych transmisji w jakości 4K.
Czytaj więcej

Także Play wspiera obywateli Ukrainy

W związku z wczorajszymi i dzisiejszymi wydarzeniami, także sieć Play, z którego korzysta wielu obywateli Ukrainy w Polsce, wprowadza bezpłatne pakiety minut, które można wykorzystać w komunikacji z rodzinami, które pozostały na terytorium Ukrainy.