InPost z voicebotem

Spółka InPost uruchomiła na swojej infolinii wirtualnego konsultanta – voicebota. Jego zadaniem jest udzielenie odpowiedzi na pytania dzwoniących oraz zapewnienie wyższej jakości obsługi klienta.

Voicebot to zaawansowana technologicznie platforma systemowa, która trafnie rozpoznaje, z jakim tematem klient dzwoni i od razu udziela odpowiedzi. Platforma wykorzystuje mechanizm głosowy do kontaktu z użytkownikiem. Jak informuje InPost przeprowadzono wiele testów, dzięki którym Voicebot Mat zdobył szereg kompetencji, takich jak:

  • weryfikacja paczek przypisanych do numeru telefonu, z którego dzwoni klient, 
  • informacja dotycząca statusu przesyłki, 
  • udostępnienie numeru kontaktowego do kuriera InPost,
  • głos vs. klawiatura telefonu. Mat wie, że klienci często dzwonią do niego w biegu. Aby nie skupiać niepotrzebnie ich uwagi, nie trzeba wpisywać cyfr na klawiaturze telefonu – wystarczy podyktować Voicebotowi numer przesyłki.

Voicebot – jak zapewniają twórcy – zapisuje pytania nierozpoznane przez algorytmy, które następnie są prezentowane zespołowi projektowemu. Team na bieżąco przygotowuje materiał edukacyjny. Po szeregu testów potwierdzających kompetencje Voicebota – zostają one udostępnione do rozmowy z klientem. 

– To kolejny krok w innowacjach wprowadzanych w całej infrastrukturze InPost. Założeniem dla wdrożenia Voicebota jest szybkie przekazywanie wiedzy na temat łatwo dostępnych informacji z systemów procesowych. Voicebot ma możliwość przekazania swojej rozmowy do konsultanta w sytuacji, gdy nie jest wstanie odpowiedzieć na pytania klienta – podkreśla Rafał Brzoska, Prezes InPost.

W najbliżej przyszłości Voicebot Mat będzie miał szerszą wiedzę w zakresie usług InPost, a dodatkowo, zarejestruje problem z przesyłką i poprosi Zespół Operacji o weryfikację. 

Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Firmy działają wolno i dlatego mają problem z brakiem pracowników

Pomimo spowolnienia w gospodarce, aż 40% pracodawców ma problem z uzupełnieniem braków kadrowych. Wynika to z m.in. faktu, że Polska ma drugie, najniższe bezrobocie w Unii Europejskiej. Oznacza to, że walka o pracownika zaostrza się, a pracodawcy w procesie rekrutacji powinni skontaktować się z kandydatem w czasie krótszym niż 24 godziny. W przeciwnym razie, pracownik będzie już niedostępny. Jak przy wykorzystaniu voicebotów i telefonów można skrócić czas kontaktu oraz zwiększyć skuteczność działań rekrutacyjnych nawet 20-krotnie?