mSzafir dla klientów mBanku

mBank dołącza do grona dostawców tożsamości w usłudze mSzafir. Dzięki współpracy z KIR, klienci banku będą mogli uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir w pełni zdalnie. Rozwiązanie pozwoli dopełnić wszelkich formalności, dotyczących zakupu mSzafir w trybie online.

mSzafir to nowatorska, mobilna wersja kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Jest produktem w pełni cyfrowym, co oznacza, że nie wymaga stosowania fizycznych urządzeń, takich jak karty i czytniki. Od teraz klienci mBanku mogą nabyć mSzafir w całkowicie zdalny sposób, wykorzystując mechanizm potwierdzania tożsamości poprzez bankowość elektroniczną, za pomocą mojeID.

– Klienci mBanku zyskali nowoczesne i wygodne narzędzie do podpisywania dokumentów prywatnych i służbowych, które mogą uzyskać całkowicie zdalnie. Chcąc skorzystać z mSzafir, nasi klienci mogą zdalnie potwierdzić swoją tożsamość, poprzez bankowość elektroniczną – szybko i bezpiecznie, bez potrzeby wizyty w punkcie sprzedaży podpisu elektronicznego. To pierwsze rozwiązanie na polskim rynku zapewniające możliwość pozyskania certyfikatu kwalifikowanego przez internet, a następnie złożenia podpisu o gwarantowanej mocy prawnej – mówi Piotr Teodorczyk, Dyrektor Departamentu Klienta Firmowego z mBanku.

mBank to jeden z największych banków w Polsce i lider innowacji w branży finansowej. Od ponad 20 lat świadczy pełen zakres nowoczesnych usług dla klientów indywidualnych i firm – od mikroprzedsiębiorstw po największe korporacje oraz administrację publiczną.

– Z badań* wynika, że między 2020 a 2021 r. dwukrotnie zwiększył się odsetek osób, które chcą mieć możliwość wykorzystywania podpisu elektronicznego w codziennych sprawach. Wzrost tego wskaźnika jest związany z globalnym trendem przenoszenia usług do świata cyfrowego, który został dodatkowo spotęgowany przez pandemię – mówi Robert Trętowski, wiceprezes Zarządu KIR. – Coraz bardziej doceniane są zalety usług zdalnych, rośnie świadomość ich wygody oraz korzyści ekonomicznych i ekologicznych, ale także wyzwań w zakresie cyfrowego bezpieczeństwa. Większość Polaków jest świadoma możliwości wykorzystania e-podpisu zarówno w usługach publicznych, jak i komercyjnych. Dlatego też w 2021 r. wydaliśmy naszym klientom 2 razy więcej długoterminowych e-podpisów mSzafir niż w 2020 r., a w firmach, które zdecydowały się na wdrożenie e-podpisu, zaobserwowano przyspieszenie procesów formalnych, a koszt obsługi dokumentów spadł nawet o 75%. Udostępnienie klientom mBanku możliwości w pełni zdalnego uzyskiwania kwalifikowanego e-podpisu mSzafir jest przełomowym krokiem w kierunku upowszechniania usług opartych na technologii – dodaje Robert Trętowski.

Kwalifikowany podpis elektroniczny mSzafir nie wymaga instalowania lub konfigurowania przez użytkownika dodatkowego oprogramowania. To usługa, która umożliwia bezpieczne podpisanie dokumentu, bez konieczności posiadania go w formie papierowej, drukowania czy skanowania. Dostępny jest w dwóch wariantach – jednorazowym lub z długim terminem ważności na rok lub dwa lata, w zależności od indywidualnych potrzeb i planowanej częstotliwości użytkowania przez klientów. Do każdego podpisu dołączony jest znacznik czasu, zapewniający długotrwałą wartość dowodową.



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts
Read More

W 2017 r. prognozowany jest wzrost cyberataków

Branża zajmująca się bezpieczeństwem w cyberprzestrzeni w bieżącym roku spodziewa się narastających wyzwań związanych z ochroną danych i infrastruktury IT. Z raportu EY wynika, że ponad połowa firm miała w ostatnim czasie do czynienia z naruszeniem cyberbezpieczeństwa. Jednocześnie blisko 90 proc. badanych członków zarządów i kadr kierowniczych nie ufa zabezpieczeniom w swoich organizacjach.