Skargi na działalność ukraińskiego call center[1] z oddziałem w Poznaniu złożyło przynajmniej kilka osób fizycznych i firm. Od sierpnia delegatura UKE (Urzędu Komunikacji Elektronicznej) prowadzi kontrolę w firmie Euro Call Center. „Czysty Powiat” to nie jedyny „projekt” realizowany przez tę spółkę. Firma organizuje spotkania w sprawie bonu turystycznego, zaproszeń na prezentacje usług medycznych etc. Jej działalność jest dość podobna do firmy, która prowadziła z Poznania podobną działalność kilka lat temu. Wówczas spółka została ukarana przez UOKiK[3] i po kilkunastu miesiącach upadła.
Euro Call Center działa nieco inaczej – owszem, do zdobywania klientów wykorzystuje telefon, ale zamiast żywych telemarketerów – zatrudnia „klikaczy botów”, którzy nasłuchują rozmów i z panelu wybierają najwłaściwsze ich zdaniem nagrane odpowiedzi, które najbardziej pasuje do pytania zadanego przez klienta.
Co ciekawe – jak podaje UKE, spółka nie świadczy usług telemarketingowych, a jedynie „realizuje telefony” z zaproszeniami na spotkania. Dla firmy nie jest więc to telemarketing[2].
Planowane zakończenie kontroli planowane jest na koniec tego miesiąca, ale – jak informuje UKE – spółka utrudnia kontrolę poprzez permanentne przedłużanie odpowiedzi, nie odbieranie pism etc. Delegatura UKE w Poznaniu zamierza nawet wszcząć dodatkowe postępowanie administracyjne w sprawie nałożenia kary na Euro Call Center za utrudnianie kontroli właśnie.