Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

Pocztowy na Selfie

Nowi Klienci Banku Pocztowego mają teraz, dzięki technologii wideoweryfikacji, możliwość uzyskania bez wychodzenia z domu kredytu. Nowa usługa to odpowiedź na spowodowaną pandemią potrzebą minimalizowania kontaktów międzyludzkich i ogólnoświatowe trendy digitalizacji usług bankowych – w tym wzrostu cyfryzacji procesów obsługi klienta.

Bank Pocztowy wprowadził do swojej oferty produkt, który wykorzystuje wideoweryfikację. Wniosek kredytowy składany jest podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, a potwierdzenie tożsamości Klienta odbywa się dzięki wideoweryfikacji za pośrednictwem specjalnej aplikacji Pocztowy na Selfie, która wykorzystuje biometryczną analizę twarzy. Cały proces przebiega całkowicie zdalnie, bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności. Produkt operaty o wideoweryfikację dedykowany jest jednak nowym klientom. Klienci banku mogą skorzystać z produktów kredytowych bez konieczności użycia biometrycznej analizy twarzy.

– Pandemia pokazała wszystkim, jak bardzo istotna i pomocna jest digitalizacja oraz korzystanie z technologii informatycznych w codziennym życiu. W naszej ofercie jest coraz więcej rozwiązań, które czerpią z najnowszych technologii – wystarczy wspomnieć chociażby o możliwości identyfikacji za pomocą technologii Face ID, chat-botach ułatwiających telefoniczną obsługę naszych klientów czy karcie biometrycznej, która właśnie trafiła do Klientów instytucjonalnych Banku Pocztowego – jako pierwszych w Polsce. Teraz uruchamiamy wideoweryfikację, która ułatwi Polakom zdobycie nowego finansowania bez względu na miejsce, w którym się znajdują. Mam nadzieję, że w ten sposób wspieramy także osoby do tej pory wykluczone z możliwości łatwego dostępu do dodatkowej gotówki, która może w tych trudnych czasach wspomóc domowy budżet –  mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Biznes oraz IT.

 – Biometryczna analiza twarzy zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo całego procesu. Klient ma pewność, że nikt nie weźmie kredytu na jego nazwisko korzystając np. z podrobionego czy skradzionego dowodu osobistego. Aby skorzystać z oferty „Kredyt przez telefon” w Banku Pocztowym wystarczy złożyć wniosek kredytowy za pośrednictwem dedykowanego numeru Infolinii. W trakcie rozmowy telefonicznej konsultant przeanalizuje zdolność kredytową, a klient otrzyma sms z kodem weryfikacyjnym potrzebnym do uruchomienia aplikacji mobilnej służącej do wideoweryfikacji tożsamości Klienta z wykorzystaniem biometrii – dodaje Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

Przy wdrażaniu technologii wideoweryfikacji w procesie kredytowym Bank Pocztowy współpracował z konsorcjum składającym się z firm Digital Gateways, Autenti i Identt.

Trzy kroki w procesie wideoweryfikacji nowych klientów Banku Pocztowego.
Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Co wiedzą o nas aplikacje mobilne?

Zaledwie 27% użytkowników korzystających z nowoczesnych form komunikacji jest gotowa oddać część swojej prywatności w celu zwiększenia wygody i łatwości korzystania z sieci. Tymczasem każdy, kto korzysta z bezpłatnych aplikacji w telefonie czy z portali społecznościowych udostępnia o sobie szereg informacji. Czy rzeczywiście mamy się czego obawiać?
Czytaj więcej

UE pracuje nad przepisami dotyczącymi AI/SI

Rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji mogą być szansą na pobudzenie gospodarki i skok technologiczny. Z drugiej strony wiążą się też z zagrożeniami, a w Europie są już przypadki, kiedy algorytmy sztucznej inteligencji były wykorzystywane w sposób budzący wątpliwości prawne. Tymczasem na ten moment nie ma żadnego prawa, które regulowałoby ten obszar.