Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

tNPS

Transakcyjny Net Promoter Score (tNPS) mierzy postrzeganie przez klientów transakcji z firmą, na przykład zakupu online lub interakcji z obsługą klienta. Transakcyjny NPS mierzy więc poziom postrzegania przez klienta w punkcie (a nie w całym procesie obsługowym), jakim dochodzi o styczności klienta z firmą.

Hakerzy wysyłają coraz więcej SMS-ów. 54 proc. wzrostu

Oszustwa internetowe, w tym phishing, istnieją od lat. Jednakże napastnicy cały czas poszukują nowych sposobów na namierzenie ofiar i rozpowszechnianie złośliwych kampanii. W ostatnich miesiącach bardzo chętnie biorą na cel urządzenia mobilne i wykorzystują kanał SMS.

Smartfony są coraz częściej wykorzystywane do dokonywania płatności oraz robienia zakupów online. Jak wynika z danych eMarketer w ubiegłym roku za pośrednictwem telefonów dokonano w sklepach internetowych zakupów o łącznej wartości 314 mld dolarów, co stanowi ponad 44 proc. całkowitej sprzedaży online. Dla porównania w 2016 roku było to jedynie 114 mld dolarów.

Wiele cyberataków zaczyna się od kliknięcia w link i dzieje się to niezależnie do tego czy napastnicy chcą w ten sposób nakłonić adresata wiadomości do ujawnienia wrażliwych danych bądź przekonać do zainstalowania złośliwego oprogramowania. Najnowsze dane pochodzące z systemów telemetrycznych Bitdefendera odnotowały 54 proc. wzrost złośliwych aplikacji przechwyconych przez rozwiązania chroniące smartfony pomiędzy pierwszą połową listopada i grudnia. Telemetria pokazuje, że użytkownicy telefonów są bardzo podatni na linki otrzymane za pośrednictwem aplikacji do przesyłania wiadomości czy klientów poczty e-mail, a nawet przeglądarek.

Według informacji zebranych przez Bitdefendera każdego miesiąca użytkownik otrzymuje średnio 91 linków, zarówno tych bezpiecznych, jak i niebezpiecznych. Na pierwszy rzut oka wydaje się to być niewielka liczba, aczkolwiek czterech na dziesięciu użytkowników zostaje zaatakowanych w tym czasie przy użyciu co najmniej jednego szkodliwego łącza.

Spośród wszystkich przypadków, które wywołały alert o oszustwach, wiadomości SMS i powiadomienia mają prawie równe wartości procentowe, odpowiednio 48 procent i 52 procent. Podczas gdy użytkownicy otrzymują do sześciu razy więcej powiadomień z odsyłaczami niż wiadomości SMS, kanał dystrybucji SMS-ów jest wykorzystywany osiem razy częściej do rozprzestrzeniania szkodliwych odsyłaczy. Warto w tym miejscu zauważyć, że obecnie jedna z najaktywniejszych kampanii szkodliwego oprogramowania Flubota (trojan bankowy) dociera do potencjalnych ofiar głównie za pośrednictwem wiadomości SMS.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Dane w chmurze z gwarancją bezpieczeństwa

Zaufanie firm i instytucji do rozwiązań chmurowych rośnie, ale żeby przekonać do niej kolejne podmioty, dostawcy chmury inwestują w międzynarodowe certyfikaty bezpieczeństwa. Oktawave, pierwsza polska chmura obliczeniowa, otrzymała właśnie certyfikat ISO 27001.
Czytaj więcej

W trosce o bezpieczeństwo: Jak stworzyć cyfrowy portret pracownika?

Analiza zachowań użytkownika (User Behaviour Analytics – UBA) to obecnie wielka nadzieja dla bezpieczeństwa informatycznego organizacji. Coraz więcej zdarzeń związanych z naruszeniem danych ma miejsce wewnątrz sieci IT firmy. Cyberprzestępcy atakują zazwyczaj konta administratorów sieci, by za ich pośrednictwem uzyskać dostęp do poufnych informacji. Tymczasem analiza zachowania użytkownika to rozwiązanie, które skutecznie pomaga przeciwdziałać wyciekom danych i udaremniać ataki cyberprzestępców.
Czytaj więcej

5 sposobów na zwiększenie bezpieczeństwa wideokonferencji

Wobec coraz szybciej postępującej cyfryzacji polskich przedsiębiorstw możliwa jest coraz lepsza łączność pomiędzy pracownikami i kontrahentami. Nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne oraz wykorzystanie technologii chmurowych przyczyniają się do wzrostu popularności nowego trendu – pracy elastycznej. Brak konieczności fizycznego uczestnictwa na spotkaniach stawia przed uczestnikami wideokonferencji wyzwanie utrzymania odpowiedniego bezpieczeństwa danych. Poniżej przedstawiamy pięć najlepszych praktyk zwiększających bezpieczeństwo wideokonferencji.