Bank w ten sposób dołączył do grona tych instytucji, które umożliwiają identyfikację klientów za pomocą aplikacji mobilnej. Z podobnego pomysłu korzystają takie banki jak mBank, PKO BP oraz Millennium.
Aby skorzystać z nowej funkcjonalności klient kontaktujący się z bankiem przez infolinie lub znajdujący się w oddziale banku otrzymuje powiadomienie typu push w swoim telefonie. Gdy potwierdzi go własnym pinem – odpowiedni komunikat pojawia się u konsultanta lub doradcy w oddziale. Wówczas klient uznawany jest za poprawnie zautoryzowanego.
Jak informuje biuro prasowe banku, dzięki nowemu procesowi klient może realizować wszystkie operacje, które do tej pory były wykonywane na podstawie dowodu osobistego lub paszportu. Jak informują przedstawiciele banku, w przypadku wykorzystywania do autoryzacji bank musi posiadać obraz ważnego i niezastrzeżonego dokumentu. W sytuacji kradzieży lub zagubienia paszportu czy dowodu osobistego w wielu przypadkach autoryzacja[1] była utrudniona. Identyfikacja mobilna zastępuje wyłącznie dowód oraz paszport. Transakcje, które wymagają dodatkowego poświadczenia – nadal procesowane są w dotychczasowy sposób.
Bank zaznaczył, że nowa funkcjonalność działa wyłącznie w placówkach własnych, ale planowane jest włączenie funkcjonalności także w placówkach partnerskich banku. Nie podano jednak terminu uruchomienia usługi w tego typu oddziałach.