NFON AG wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku contact center dzięki technologii Daktela

NFON nawiązał strategiczne partnerstwo z firmą Daktela s.r.o., specjalizującą się w rozwiązaniach contact center. Dzięki produktowi Contact Center Hub NFON wzmocni swoją pozycję na szybko rozwijającym się europejskim rynku contact center jako usługi (CCaaS). Krok ten podkreśla cel NFON, jakim jest zdobycie pozycji wiodącego dostawcy usług komunikacji głosowej dla biznesu w Europie.

NFON, europejski dostawca rozwiązań do komunikacji głosowej w chmurze dla biznesu, oraz czeski lider rynku rozwiązań contact center[1] jako usługi (CCaaS), firma Daktela, ogłosiły dziś strategiczne partnerstwo w dziedzinie rozwiązań contact center opartych na chmurze. Celem jest poszerzenie portfolio produktów NFON w dziedzinie CCaaS i znaczący rozwój tego obszaru działalności. Nowy omnikanałowy produkt contact center – Contact Center[1] Hub – będzie stanowił podstawę do realizacji tego celu.

Produkt ten zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na targach Call & Contact Centre Expo w Londynie w dniach 16-17 listopada 2021 r. Dzięki Contact Center Hub NFON AG wprowadzi na swoje główne rynki produkt, który oferuje dopasowane funkcje contact center dla przedsiębiorstw, ale jednocześnie jest łatwo skalowalny dla małych i średnich firm. NFON planuje udostępnić to rozwiązanie w drugim kwartale 2022 roku.

– Na europejskie firmy wywierana jest ogromna presja, aby kontynuować cyfryzację w celu zachowania konkurencyjności, szczególnie jeśli chodzi o komunikację biznesową. Interfejs komunikacji z klientem jest tutaj kluczowym czynnikiem decydującym o sukcesie. Podczas gdy większe przedsiębiorstwa są już czasem o krok do przodu, wiele średnich firm dopiero rozpoczyna ten ważny proces. Dzięki naszemu partnerstwu z firmą Daktela oferujemy europejskim przedsiębiorstwom doskonałe rozwiązanie technologiczne w tym zakresie. Mamy w Dakteli silnego partnera, który sygnuje nasze rozwiązania znakiem jakości „Made in Europe” – wyjaśnia Dr Klaus von Rottkay, dyrektor zarządzający w NFON AG.

Liczne badania (źródło: 1, 2, 3, 4) pokazują, że cyfryzacja interfejsów klienta staje się coraz ważniejsza dla firm każdej wielkości. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na profesjonalne, a jednocześnie łatwe w obsłudze rozwiązania contact center. Kluczowe kryteria, które Contact Center Hub w pełni spełnia, to możliwość kontaktu za pośrednictwem wszystkich kanałów komunikacyjnych (komunikacja omni-channel), możliwości integracyjne, niezawodność i wsparcie.

– Zaczęliśmy koncentrować się na rynku contact center na wczesnym etapie jego rozwoju. Rynek ten ma swoje specyficzne wymagania, do których należą przede wszystkim wysokie wymogi dotyczące dostępności, wsparcia i możliwości adaptacji. Dzięki naszemu produktowi szybko staliśmy się wiodącym dostawcą. Teraz, razem z NFON, przechodzimy do kolejnego etapu naszej ekspansji – komentujeRichard Baar, dyrektor zarządzający i założyciel Daktela s.r.o.

W 2020 roku rynek CCaaS w Europie stanowił około 27% całego rynku contact center i osiągnął wartość 778 mln USD. Do 2027 roku, zakładając przewidywane średnie tempo wzrostu na poziomie 17% rocznie, rynek ten będzie wart 2,3 mld USD. Firmy zatrudniające od 50 do 1 000 pracowników – strategiczny cel NFON – stanowią około 80% całego rynku CCaaS w Europie.

Chociaż rynek UCaaS wciąż rozwija się bardzo szybko, zbliża się już kolejna fala zmian. Komunikacja biznesowa nie oznacza już tylko konwencjonalnej komunikacji w formie rozmów telefonicznych, wideo i spotkań, ale raczej będzie się rozwijać zgodnie z łańcuchem wartości firmy. Strategiczne partnerstwo między Daktela i NFON daje nam możliwość wykorzystania dodatkowego potencjału rynkowego w Europie. Integracja procesów i kontaktów z klientami będzie kluczem do dalszego rozwoju firm. Nasza nowa struktura portfolio będzie uwzględniać oba te aspekty – mówi Jan Forster, dyrektor marketingu w NFON AG.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…


Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy