O popularność wideo-rozmów świadczą dane. W pierwszym pełnym miesiącu funkcjonowania e-wizyt czyli w listopadzie 2020 r., po taką opcję załatwienia sprawy sięgnęło 9 tys. klientów w całym kraju. W lutym tego roku było to ponad 11,2 tys. osób, a w kwietniu z konsultacji bez wychodzenia z domu skorzystało już 15,2 tys. Polaków.
Jak informuje Sebastian Szczurek, rzecznik regionalny ZUS w Opolu, najwięcej e-wizyt realizowanych jest w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Krakowie. W tyle zostają takie ośrodki jak Częstochowa, Bielsko-Biała, Toruń, Kielce czy Białystok.
– Mamy e-wizyty w obszarze emerytury i renty, w tym emerytury i renty międzynarodowe. Mamy grupę tematyczną dla osób, które prowadzą działalność gospodarczą bądź są osobami ubezpieczonymi, pracują. Mamy też grupę tematyczną zasiłki. I oczywiście mamy również e-wizytę w obszarze: “Potwierdzenie profilu na PUE” co dzisiaj jest istotnie ważne z perspektywy takie projektu, jak chociażby świadczenie 300+ – mówi Radosław Siczewski, naczelnik Wydziału Obsługi Klientów i Korespondencji.
Według danych ZUS na ponad 116 tysięcy przeprowadzonych wideo-rozmów najwięcej (30,8 tys.) dotyczyło emerytur i rent. Na kolejnych miejscach znajdowały się sprawy firm i pracodawców (27,9 tys.) oraz wypłaty zasiłków (27,3 tys.). W lutym 2021 roku ZUS uruchomił e-wizyty w języku migowym PJM w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące.