Jak podnieść ceny i nie stracić (Klientów)?

Nikomu z nas nie umknął wzrost cen wszelkiego rodzajów artykułów i usług w momencie, gdy inflacja osiągnęła najwyższy poziom od dekady. Dla Konsultantów i Doradców przekazanie informacji o podwyżce wiąże się z trudną rozmową, bo Klienci nie lubią płacić więcej za to samo. Kluczowe pozostaje pytanie jak podnosić ceny towarów i usług, by nie stracić Klientów?

Według najświeższych danych GUS inflacja w październiku 2021 r. wyniosła 6,8% w stosunku do ubiegłego roku. Ekonomiści banku PKO BP wskazują, że w marcu 2022 r. inflacja może sięgnąć nawet 8%. Utrzymująca się na wysokim poziomie sprawi, że konsumenci będą z mocną rezerwą podchodzić do zakupów – kierując się niską ceną lub całkowicie rezygnując z pewnych wydatków.

Można, ale trzeba wiedzieć jak

Silna presja cenowa ze strony klienta to dzisiaj coraz poważniejszy problem dla wielu sprzedawców, z którym każdego dnia muszą się zmagać. Niełatwo jest utrzymać relację z klientem oferując mu te same usługi, ale w wyższych cenach. Firmy w racjonalny sposób starają się planować swoje wydatki, zmagając się z wciąż rosnącymi kosztami utrzymania siebie i swoich pracowników.

Inwestycja w komunikację

Jeżeli planujesz zwiększyć ceny, warto dobrze przygotować zespół do tego jak informować Klientów o tych zmianach.  Dobre przygotowanie to połowa sukcesu, a nawet więcej. Doświadczenia z rozmów z klientami pokazują, że dobrze przygotowana kampania informacyjna i wyszkolony zespół ludzi, znający techniki informowania klientów o podwyżce przynoszą pozytywne efekty.

– Zauważamy znaczący wzrost zapotrzebowania na przygotowanie pracowników do komunikowania podwyżek cen usług i produktów – opowiada Maciej Michalik, CEO w Sales Lions. – techniki informowania o zmianie cen i praca z obiekcjami dotyczącymi tych zmian to kluczowy obszar podlegającym treningom. Pierwszym krokiem jest przygotowanie teoretyczne, zebranie argumentów uzasadniających wprowadzenie podwyżki. Drugim jest zaproponowanie technik przez trenerów. Szczególnie ważne w pierwszych dniach kampanii jest dokładne monitorowanie rozmów i reakcji Klientów, aby uzupełniać wiedzę o obiekcje, których nie przewidzieliśmy. Trzecim wdrażanie technik w regularnych treningach.

 Jeśli firma jeszcze nie podniosła cen, zaraz to zrobi – obecnie wydaje się to być nieuniknione.  Sposób Komunikowania klientom zmian może być głównym powodem, dla którego klient z firmą zostanie lub głównym dla którego odejdzie – do konkurencji, która przecież też podniesie ceny.



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Czy można dobrze sprzedawać bez szkolenia?

Aby osiągnąć założone cele albo potrzeba dużego szczęścia, albo dobrego, wykfalifikowanego zespołu handlowców. Dojrzali biznesowo, kompetentni i zaangażowani sprzedawcy są najważniejszym elementem organizacji, który ma znaczący wpływ na jej stabilny rozwój.
więcej

Plany rozwojowe pracowników – jaki kierunek, jaki rodzaj, jaki sens?

Wspieranie rozwoju i kształcenia to coraz bardziej doceniany przez pracowników aspekt relacji z firmą. Niestety, wśród szefów pokutuje wiele mitów na ten temat. Jeden z nich głosi, że tego typu działania są nieopłacalne dla przedsiębiorców i niosą za sobą więcej zagrożeń niż zysków. Inny z kolei mówi, że wyszkolony pracownik odejdzie po jakimś czasie do konkurencji, wspierając jej szeregi. Tymczasem ignorowanie naturalnej potrzeby rozwoju w Twoim zespole prowadzi wprost do stagnacji, frustracji i w konsekwencji rotacji. Niedoceniony, stojący w miejscu pracownik zaczyna szukać nowych wyzwań zawodowych i firmy, w której może rozwijać swoje kompetencje.