W swoim ubiegłorocznym raporcie Gartner zaliczył firmę Avaya do „niszowych graczy” (ang. Niche Player) w tej samej kategorii, zaś w tym roku ― do „wizjonerów”. Zawdzięczamy to rozwiązaniu Avaya Spaces, które jest dostępne na rynku dopiero drugi rok.
Avaya to platforma umożliwiająca współpracę oraz wirtualne konferencje i spotkania, których uczestnicy mają wrażenie bezpośredniego kontaktu. Obejmuje wideokonferencje, czat, repozytorium dokumentów i zarządzanie zadaniami. Udostępnia stałą płaszczyznę spotkań i współpracy, na której każdy członek zespołu może się wypowiadać i komunikować z pozostałymi. Avaya Spaces to rozwiązanie idealne dla środowisk hybrydowych i przedsiębiorstw działających według koncepcji Composable Enterprise. Zapewnia elastyczność w obsłudze zmieniających się potrzeb biznesowych, modeli biznesowych i sposobów pracy firmy.
– W dzisiejszym świecie praca jest wykonywana elastycznie – w różnych miejscach i według różnych harmonogramów ― powiedział Simon Harrison, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu w firmie Avaya. – W związku z tym wszyscy potrzebujemy narzędzi, które łączą zespoły i upraszczają realizację zadań. W przypadku pracy zdalnej decyzje biznesowe muszą być podejmowane w dynamicznym, ciągle dostępnym środowisku. Platforma Avaya Spaces została zaprojektowana z myślą o współpracy nie tylko w trakcie spotkań, lecz również przed nimi i po ich zakończeniu. Pomaga użytkownikom w połączeniu wszystkich tych trzech obszarów. W raporcie firmy Gartner „Magic Quadrant” a 2020 rok dotyczącym rozwiązań konferencyjnych Avaya znalazła się w grupie „graczy niszowych”, a w tegorocznej edycji raportu ― wśród „wizjonerów”, co według nas odzwierciedla takie zalety platformy Avaya Spaces, jak ujednolicenie doświadczeń użytkowników, uproszczenie złożonych przepływów pracy i zwiększenie zasięgu geograficznego współpracy.