Najlepsza oferta dla firm eCommerce

Badania Gemius dla e-commerce Polska wskazują, że klienci e-commerce cenią sobie ofertę szybkiej, taniej i niezawodnej dostawy, która znajduje się wśród najczęściej wymienianych czynników motywujących klientów.

Raport Gemius (podobnie jak badania Kantar Polska) pokazuje, że Paczkomaty są obecnie najpopularniejszą metodą dostawy, ale kurier wciąż pozostaje bardzo pożądaną oraz drugą najczęstszą metodą przesyłki ze sklepów internetowych. Warto więc rozważyć skorzystanie z abonamentu dla firm od  InPost, który obejmuje obie formy dostawy. Abonament dla firm stanowi ofertę InPost skierowaną do dużych i małych firm, przede wszystkim sklepów internetowych. Korzystając z ofert abonamentowych zobowiązujesz się do opłacania comiesięcznie określonej kwoty abonamentu, którą możesz wydać na usługi logistyczne. W zamian uzyskujesz niższe ceny usług. Umowa w ramach tej oferty dla firm zawierana jest na 12 lub 24 miesiące, a korzystając z niej uzyskasz także inne korzyści, jak darmowy podjazd kurierski. Dodatkowo jeśli koszt paczek przekroczy kwotę paczek, kolejne są rozliczone zgodnie z zdefiniowaną stawką.

Dlaczego InPost to najlepsza z ofert dla biznesu?

Przede wszystkim dlatego, że obejmuje przesyłki kurierskie i do Paczkomatów, co jest ważne, bo (według badań Kantar) już w 2020 roku internauci częściej wybierali Paczkomat niż kuriera, który to trend w 2021 roku był jeszcze wyraźniejszy. Jednocześnie nadal ok. 70% ankietowanych deklaruje, że kurier jest dla nich preferowaną formą dostawy (choć w praktyce częściej zamawiają do Paczkomatów) albo równie ważną opcją. Można więc powiedzieć, że sklepy internetowe działające w Polsce muszą oferować oba sposoby dostawy. Samo w sobie może to być wystarczającym powodem żeby skorzystać z usług jedynej firmy, która udostępnia oba w ramach jednej oferty dla firm – InPost.

Sprawdź najlepszą ofertę dla firm e-handlowych

Umowa w ramach abonamentu InPost określa preferencyjne ceny przesyłek, tym niższe im wyższy abonament i dłuższa umowa (na 12 czy na 24 miesiące). Przykładowo, najtańszy abonament (dla małych firm), za jedyne 150 zł miesięcznie (umowa na 24 miesiące), oferuje wysyłkę do Paczkomatów w cenie od 9,39 zł, a kurierem – od 10,49 zł, co jest kwotą o ponad 3 zł niższą niż normalnie. Najlepsze ceny oferuje abonament Midi Firma (600 zł miesięcznie, 24 miesiące), w którym wysyłka do Paczkomatu kosztuje tylko 8,91 zł, a kurier dla biznesu – 9,99 zł. Jeżeli chodzi o krótszą dwunastomiesięczną umowę, to najlepsze ceny oferuje abonament Maxi Firma w cenie 1200 zł miesięcznie. W tym przypadku ceny usług logistycznych zaczynają się od 8,99 zł. Warto przy tym zaznaczyć, że InPost gwarantuje utrzymanie cen przesyłek i całego abonamentu na stałym poziomie przez cały okres trwania umowy.

Oferta InPost dla biznesu

Oferta InPost dla biznesu wiąże się też z innymi korzyściami. Po pierwsze, jeżeli wymagają tego rosnące potrzeby firmy, to abonament można zmienić na wyższy w dowolnym momencie trwania umowy. Natomiast jeżeli firmy, które korzystają z oferty InPost, mają do czynienia tylko z tymczasowym pikiem sprzedażowym lub wzrost liczby przesyłek jest niespodziewany, to klient zachowuje preferencyjny cennik także po wykorzystaniu środków z miesięcznej opłaty. Abonament dla firm uwzględnia również niższe ceny przesyłek za pobraniem (tzw. COD), co jest ważne szczególnie dla nowych sklepów, ponieważ dostępność tej usługi budzi zaufanie klientów nie znających danej marki, którzy też chętnie z tej usługi korzystają. Całkowicie darmowy w abonamencie jest tak zwany podjazd kurierski, czyli usługa polegająca na tym, że kurier odbiera paczki z siedziby klienta, co jest normalnie dodatkowo płatną usługą przy nadawaniu mniej niż pięciu paczek na raz, a w abonamencie jest za darmo już od pierwszej paczki. Co więcej, abonament dla firm uwzględnia już tzw. opłatę paliwową, co jest kolejnym gwarantem stałej wysokości opłat. Wreszcie, jeżeli sklep zawiera umowę o abonament dla firm w trakcie trwania miesiąca, to będzie mógł korzystać z preferencyjnego cennika jeszcze przed opłaceniem abonamentu na początku pierwszego okresu rozliczeniowego.

Abonament dla firm na próbę

Abonament dla małych firm można również wypróbować bez ryzyka, ponieważ InPost oferuje klientom, którzy nie są pewni czy abonament dla firm jest odpowiednim dla nich rozwiązaniem, możliwość zrezygnowania z umowy bez konsekwencji do końca trzeciego okresu rozliczeniowego. Oferta dotyczy umowy na najtańszy abonament dla firm (w cenie 150 zł miesięcznie). Stanowi to dobrą okazję do przetestowania oferty abonamentowej w swojej firmie.

Abonament dla firm InPost – korzyści dla marki

Abonament dla firm, jako forma współpracy z marką InPost oznacza również inne, mniej namacalne i mniej oczywiste korzyści dla marki, która z oferty korzysta. W początkach swojej działalności sklepy internetowe pracują jeszcze na pozyskaniem klientów i zdobyciem ich zaufania. W tym okresie korzystne jest dla nich powiązanie z szanowaną marką jaką jest InPost, cieszący się dużym zaufaniem wśród klientów, na które wskazuje wysoki wskaźnik NPS[1] (będący miarą satysfakcji klientów) uzyskany przez firmę w badaniach Kantara z kwietnia 2021 (na poziomie siedemdziesięciu punktów). Widok charakterystycznego żółtego logo w opcjach dostawy pokaże klientom, że mają do czynienia z poważną firmą. Badania rynku wskazują też, że klienci często porzucają koszyk rezygnując z dokonania zakupów jeżeli nie mogą skorzystać z preferowanej metody płatności lub wysyłki. InPost ma też opinię firmy innowacyjnej, nowoczesnej i ekologicznej, więc powiązanie z operatorem będzie korzystne dla sklepu, który chce zbudować podobny image własnej marki.

Słownik
1. NPS. z ang. net promotion score. NPS to syntetyczny wskaźnik kondycji naszej marki, ale w szerszym ujęciu również narzędzie…


Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Nowy standard wirtualnych spotkań

Mowa ciała jest głównym elementem komunikacji interpersonalnej, a jej efektywne wyrażenie jest możliwe tylko wtedy, gdy sami obserwujemy i jednocześnie jesteśmy dobrze widoczni dla naszych rozmówców. W Axium zdajemy sobie sprawę, że niezakłócony obraz ma kluczowe znaczenie dla skutecznej komunikacji podczas spotkań online. Z tego właśnie powodu do oferty wprowadziliśmy nowy produkt firmy Axtel – kamerę internetową AX-FHD Webcam Pro.