Pierwszy w Polsce chatbot na Instagramie dla hi hybrid

Spółka Nesperta uruchomiła pierwszego na polskim rynku chatbota na Instagramie. Pojawił się on profilu marki hi hybrid, kierowanej do młodszej grupy jej klientek. Twórcą bota jest spółka KODA Bots, z którą Nesperta współpracuje już od 3 lat w ramach działań dla Semilac – swojej drugiej marki w portfolio.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Chatbot hi hybrid na Instagramie będzie automatycznie odpowiadał użytkowniczkom reagującym na aktywności marki, a język i sposób komunikacji został zaplanowany z uwzględnieniem specyfiki grupy odbiorców – głównie nastolatek.

Chatbot na Instagramie hi hybrid ma za zadanie angażować klientki i w atrakcyjny sposób wciągać je do świata marki m.in. poprzez inicjowanie z nimi kontaktu. Dodatkowo narzędzie umożliwi fankom marki szybkie zakupy w sklepie online. Chatbot po reakcji użytkowniczki na relację zamieszczoną przez hi hybrid lub skomentowaniu przez nią wybranych zdjęć zamieszczonych na profilu marki, wysyła do niej automatycznie wiadomość i inicjuje rozmowę. Narzędzie zostało wyposażone w handover protocol, czyli funkcję pozwalającą automatycznie rozdzielić rozmowy prowadzone przez chatbota i przez moderatora na dwie różne skrzynki odbiorcze. Dzięki temu nawet przy większym ruchu, spowodowanym wdrożeniem chatbota i inicjowaniem przez niego konwersacji, rozmowy z pytaniami do moderatora są dostępne w osobnym folderze dla osób na co dzień prowadzących dialog z klientkami.

Instagram otwiera się na automatyzację

W czerwcu br. Instagram ogłosił, że wprowadza możliwość wdrożeń chatbotów dla profili marek, by tym samym dać swoim biznesowym użytkownikom większe opcje docierania do klientów. hi hybrid jest pierwszą w Polsce marką, która skorzystała z tej opcji i we współpracy z KODA Bots wdrożyła w pełni działające narzędzie, które na starcie będzie obsługiwać prawie 78 000 followersów profilu.

Chatboty na Instagramie są zupełną nowością. Kiedy 3 lata temu planowaliśmy wdrożenie chatbota na facebookowym profilu drugiej marki Nesperty – Semilac – był to pierwszy w Polsce, tak zintegrowany ze sklepem online bot w branży beauty. W krótkim czasie okazał się dużym sukcesem i do dziś znacząco pomaga w budowaniu społeczności wokół marki. Teraz automatyzacja znacznej części kontaktów ze społecznością hi hybrid i pozwoli docierać do jeszcze większej grupy użytkowników. Inicjowanie rozmów, bezpośrednie relacje z klientkami, inspirowanie czy kierowanie do sklepu online, ma szansę szybko przełożyć się na wymierne korzyści biznesowe – komentuje Ola Bilińska, Head of Customer Success w KODA Bots.

Chatbot marki wyposażony został w wiele ciekawych opcji, bezpośrednio odpowiadających na to, czego poszukują w sieci hiGirls. Narzędzie między innymi proponuje stylizacje manicure oraz informuje o bieżących promocjach. Bot w przystępny sposób prezentuje produkty, sposób ich używania i przekierowuje użytkowniczki do sklepu online. Ponadto narzędzie może być wykorzystywane do akcji specjalnych, takich jak quizy czy konkursy.

Media społecznościowe, a w szczególności Instagram, stały się naturalnym środowiskiem dla marki hi hybrid już w momencie jej wejścia na rynek. Nasz profil na Instagramie dociera do młodszej grupy odbiorców, którzy w największym stopniu konsumują social media. To tam nasze hiGirls szukają inspiracji, komentują nowe kolekcje czy kontaktują się bezpośrednio z marką hi hybrid. Chcemy jeszcze bardziej angażować fanów oraz docierać do nowych obserwatorów, dlatego większość naszych działań marketingowych kierujemy właśnie na social media – mówi Adrianna Trybuła, Brand Manager marki hi hybrid.



Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *