Biznes sięga chmur

Co trzecia firma w Unii Europejskiej i co czwarta w Polsce deklaruje korzystanie z płatnych usług w chmurze – wynika z raportu PMR. Według prognoz w 2021 roku rodzime przedsiębiorstwa wydadzą na rozwiązania z obszaru cloud computing do 2,5 mld zł. Jak cyfrowa transformacja zmienia biznes i świat?

Znane dotąd modele biznesowe przestały się sprawdzać. By osiągnąć sukces firmy budują nowe strategie działania oraz procesy organizacyjne. Umiejętność sprawnego poruszania się w świecie chaosu i zmian to cecha współczesnych liderów. Jak zaznaczył, podczas tegorocznej konferencji SAP NOW – New chapter, Ralph van Uden, dyrektor działu Core Cloud oraz szef RISE with SAP na region CEE: „kto nie skupia się na zmianie, zawsze będzie po prostu naśladowcą”.

Transformacja nie może odbywać się tylko na poziomie technologii i automatyzacji procesów. Wymaga także mentalnej zmiany. Liderzy rynkowi potrzebują holistycznego wsparcia w postaci Business Transformation as-a-Service. W ten sposób będą mieli szansę wyswobodzić się z dotychczasowych schematów działania i faktycznie przekształcić swój biznes w inteligentne przedsiębiorstwo. To jedyny sposób, by zbudować unikalną pozycję rynkową oraz nauczyć się prosperować w świecie ciągłych przemian – wyjaśnia Ralph van Uden.

Prof. dr hab. Piotr Płoszajski z Katedry Teorii Zarządzania w SGH w Warszawie, wprost wskazuje, że dzisiejszy biznes potrzebuje liderów i rebeliantów. Według niego, jesteśmy świadkami kresu zarządzania, jakie znaliśmy. Obecnie, sukces zależy od umiejętności budowania nowatorskich rozwiązań, dobierania kart z wielkiej talii możliwości zawierającej różnorodne technologie, koncepcje organizacyjne i pozornie odległe przykłady sukcesów oraz innowacji.

Poszukiwacze lepszego jutra 

Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach nie sprowadza się już tylko do kwestii rentowności. Nadrzędnym celem są kompleksowa transformacja w kierunku inteligentnego przedsiębiorstwa i budowanie zrównoważonej przyszłości. Tymczasem, w 2021 roku emisje dwutlenku węgla odnotują drugi co do wielkości wzrost w historii, a według Światowego Forum Ekonomicznego ponad 200 największych firm na świecie szacuje, że zmiany klimatyczne, w przypadku braku działania, będą je kosztować prawie 1 bilion dolarów. By przeciwdziałać kolejnemu światowemu tąpnięciu, firmy wykorzystują technologie do reagowania na potrzeby środowiska.

– 77 proc. wszystkich transakcji biznesowych na świecie jest przeprowadzanych za pośrednictwem systemów SAP. To daje ogromne możliwości w zakresie wsparcia przedsiębiorstw w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju. Dlatego w nasze podstawowe systemy analityczne i transakcyjne wbudowaliśmy rozwiązania pomagające analizować emisję gazów cieplarnianych, a ostatnio wprowadziliśmy na rynek SAP Product Footprint Management, rejestrujący ślad środowiskowy produktów w całym łańcuchu dostaw. Tym działaniem chcemy pokazać, że zrównoważony rozwój jest nie tylko możliwy, ale i opłacalny – wyjaśnia Thomas Duschek, prezes i dyrektor zarządzający SAP Polska.



Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Related Posts
Read More

Rozpoznać frustrację? Ależ oczywiście!

Sztuczna inteligencja i machine learning pomagają przeanalizować zachowania klientów odwiedzających strony internetowe firm, głównie e-sklepów, i wskazać, w których momentach tej wizyty pojawiła się frustracja. Polski start-up rozwija aplikację, która jako pierwsza na świecie wykorzystuje tę technologię i już po kilku minutach działania wskazuje pierwsze wnioski. Satysfakcja klientów jest w centrum zainteresowania przedsiębiorstw na całym świecie, a analitycy przewidują, że rynek oprogramowania do automatycznego badania wzorców ich zachowań niemal dwukrotnie zwiększy swoją wartość w najbliższych latach.
Read More

Sztuczna inteligencja to nie humanoidalny robot

Już dziś dzięki sztucznej inteligencji można szybko ocenić jakość produktów, znaleźć defekty. Aplikacje pozwalają zarządzać pszczelimi pasiekami, a w sporcie ułatwiają poszukiwanie zawodników na określone pozycje czy opracowanie założeń taktycznych i szkoleniowych. To jednak dopiero początek.