Voicebot to maszyna mówiąca po ludzku

Jeśli masz cierpliwość wysłuchać komunikat po raz ósmy wybierz 17 i naciśnij # Symbol lat 90-tych – automatyczna sekretarka, teraz rozbudowana o możliwość wyboru tematu na klawiaturze numerycznej to przykry standard wielu polskich firm.

Trudno wskazać bardziej deprymującą klienta sytuację niż ta, w której nie dosłyszał numeru i musi odsłuchać taśmę od nowa. Jeszcze gorzej, jeśli zamiast 6# wcisnął na przykład 8#…. Teraz czeka go odsłuchanie całego komunikatu, wciśnięcie 1#, po czym wciśniecie 6# i odsłuchanie kolejnego komunikatu…. I tak mija cenny czas klienta, rośnie jego zmęczenie i pojawia się mylne przekonanie, że oto właśnie miał kontakt z voice botem. W tym miejscu zatrzymajmy się na chwilę i powiedzmy głośno i wyraźnie: automatyczna sekretarka, czy też zdalna centrala telefoniczna NIE jest i nigdy nie będzie voicebotem.

Voicebot to inteligentne rozwiązanie uwalniające klienta od konieczności czekania na linii i pamiętania co było pod numerem 3, gdy automat czyta już numer 13. To nowoczesna technologia oparta o zasób słownika Google, rozpoznająca intencje i wybierająca odpowiedzi według ich znaczenia. Jest to symulacja rozmowy, dostosowana do sposobu w jaki komunikuje się człowiek.

Sztuczna inteligencja oparta o silniki rozpoznawania mowy, to trzecia rewolucja w komunikacji człowieka z maszyną, która nadchodzi po zastąpieniu czarnej otchłani MS-DOS’a pulpitem Windows, a następnie wprowadzeniu ekranu dotykowego smartfonów.

Voicebot, taki jak PrimeBot autorstwa Voice Contact Center, znajdzie swoje zastosowanie we wszystkich aspektach życia, począwszy od zakupów, a skończywszy na sprawach urzędowych. Wesprze te osoby, które niekoniecznie mogą i niekoniecznie chcą wciskać cyferki na klawiaturze telefonu. Inteligentne voiceboty odsyłają w końcu na emeryturę klawiaturę numeryczną, która w komunikacji stanie się wkrótce całkowicie zbędna. Klawiatura numeryczna, jest przecież niczym innym jak zmuszaniem człowieka do posługiwania się cyfrowym językiem maszyn.

Voicebot to maszyna mówiąca wreszcie po ludzku.

Autor: Konrad Puzyński – Business Development Manager w OEX Voice Contact Center. Pasjonat komunikacji i sprzedaży. Z wykształcenia historyk. W kwestii rozwoju technologicznego – optymista.

Total
50
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy