Vee z automatyzacją obsługi w Grupie NEUCA

Vee, lider hostów głosowych w Polsce, podpisał umowę z Grupą NEUCA, jedną z największych firm medycznych w regionie CEE. Tym samym spółki Grupy Neuca zostały kolejnym klientem Vee z branży medycznej.



Jak zapewnia w rozmowie z CCNEWS.pl prezes zarządu VEE, Dawid Wójcicki doświadczenie zdobyte przy tej oraz wcześniejszych realizacjach, pozwoli na stworzenie pudełkowego rozwiązania Vee Host dla setek tysięcy małych podmiotów z tego sektora. Według informacji spółki kontrakt z NEUCA spowodował niewielkie opóźnienie w zaplanowanej na wrzesień prezentacji nowego rozwiązania Vee. Jednak – jak informuje prezes spółki – rozwiązanie dla branży medycznej pojawi się na rynku jako pierwsze z serii.

Rekordy Vee

W I połowie 2021 r. hosty Vee obsłużyły rekordowe 1,19 mln minut rozmów w ramach działań dla klientów globalnych, jak i ogólnopolskich korporacji, a obecnie realizowane duże projekty mogą nawet potroić wskaźnik MPC na przełomie roku. Rynkowa wartość spółki wynosi obecnie ponad 190 mln zł.

W zasięgu także przychodnie

Grupa NEUCA, wyceniana na giełdzie na 3,9 mld zł, jest największym dystrybutorem farmaceutyków do aptek w Polsce, liczącym się producentem leków, posiada największą niezależną sieć ośrodków badań klinicznych w Europie, rozwija także ogólnopolską sieć Przychodni Lekarskich Świat Zdrowia.  Zgodnie z umową, hosty głosowe Vee będą realizowały procesy dedykowane pacjentom jednej z kluczowych spółek z Grupy NEUCA – obsługując wybrane połączenia przychodzące i wychodzące.

– Wysoko cenimy sobie współpracę z takimi klientami jak Grupa NEUCA, którzy stawiają przede wszystkim na jakość dostarczanych rozwiązań oraz szeroko myślą o inteligentnej, ukierunkowanej na człowieka automatyzacji procesów obsługowych. Doświadczenie zdobyte przy tym projekcie i analiza schematów rozmów z pacjentami pozwolą nam stworzyć Vee Host dla branży medycznej, obsługujący więcej procesów niż wcześniej zakładaliśmy. W związku z tym faktem oraz intensywnym harmonogramem prac dla Grupy NEUCA zdecydowaliśmy się przesunąć premierę „pudełek”. Nie była to łatwa decyzja, jednak na nasz biznes zawsze patrzymy perspektywicznie i wiemy, że w tym ujęciu wprowadzenie bardziej kompleksowego produktu, ale w późniejszym terminie jest korzystnym rozwiązaniem dla nas oraz naszych przyszłych klientów – mówi Dawid Wójcicki, CEO Vee.

Co ciekawe, sama współpraca Vee z Grupą NEUCA rozpoczęła się w 2019 roku w obszarze farmaceutycznym – od automatyzacji telefonicznego zamawiania dokumentów przez apteki. To najprawdopodobniej dało impuls do głębszego zainteresowania się tematyką automatyzacji procesów, gdyż – jak dowiadujemy się z rynku dostawców voicebotów – Grupa dokonała dość szerokiego i głębokiego audytu rynku dostawców tego typu rozwiązań, zanim zdecydowała się na realizację projektu.

– Wierzymy, że obecnie realizowany projekt to początek wysoko wolumenowej współpracy z Grupą NEUCA, która przełoży się na wzrost przychodów, wskaźnika MPC i liczby osób, które będą miały okazję przekonać się do rozmów z naszym hostem – mówi Dawid Wójcicki, CEO Vee.

Hosty Vee już w 2016 r. rejestrowały na infolinii jednej z sieci przychodni medycznych zgłoszenia pacjentów w celu umówienia wizyt u konkretnych specjalistów, a także telefonicznie potwierdzały ustalone terminy badań mammograficznych lub proponowały ich zmianę. Od ponad roku dla innego klienta z branży medycznej realizują procesy potwierdzania wizyt m.in. na badaniach tomograficznych, endoskopowych czy rezonansie magnetycznym. Jest to szczególnie istotne, ponieważ bolączką branży medycznej jest fakt, że spora część klientów nie pamięta o umówionych wizytach,  to zaś powoduje dużą absencję pacjentów generując tym samym dla przychodni niepotrzebne koszty. Hosty Vee już od dłuższego czasu przeprowadzają również procesy umawiania wizyt stacjonarnych i teleporad dla branży assistance.

Nie tylko medycyna

Doświadczenie zdobyte przy realizacji tych projektów przyczyni się do powstania rozwiązania „pudełkowego” Vee Host, czyli wirtualnej recepcjonistki dla podmiotów medycznych. Ma ono wejść na rynek jako pierwsze z serii. Kolejne będą dedykowane m.in. zakładom fryzjerskim, kosmetycznym czy warsztatom samochodowym. Vee Host będzie oferować gotowe (commercial off-the-shelf) produkty, dostępne w modelu abonamentowym. Podstawowa wersja ma kosztować ok. 500 zł miesięcznie, a rozszerzona ok. 1 500 zł miesięcznie.

Jak łatwo się domyśleć, kolejna umowa podpisana przez Vee z dużym klientem, jakim jest Grupa NEUCA jest jednocześnie potwierdzeniem sprzyjającej koniunktury – automatyzacja procesów jest umacniającym się trendem obsługowym. Wartość rynku, na którym działa Vee, w bliskiej perspektywie wynosić będzie nawet 6 mld USD. Jak informowała sama spółka, wprowadzenie na rynek Vee Host najprawdopodobniej przełoży się na kapitalizację na poziomie 1 mld EUR przy miesięcznych przychodach ok. 6 mln EUR i zysku na poziomie niemal 2,5 mln EUR w perspektywie 2 lat.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Wirtualny Agent wspiera konsultantów TAURONA

TAURON Dystrybucja, jako pierwsza spółka energetyczna w Polsce, wdrożyła system Wirtualnego Agenta, który wspiera proces przyjmowania i rejestracji zgłoszeń awarii sieci energetycznej. Od połowy 2018 r., oprócz tradycyjnych konsultantów, zgłoszenia na linii alarmowej 991 przyjmuje 500 Wirtualnych Agentów. Pozwala to na jednoczesne przyjmowanie i rejestrowanie kilkuset zgłoszeń telefonicznych.
więcej

Gartner: to koniec automatyzacji, co dalej?

Ledwo się z nią oswoiliśmy, a już za moment, będziemy musieli o niej zapomnieć. Eksperci z ośrodka analitycznego Gartnera wieszczą koniec automatyzacji w znanej nam formule. Analitycy są przekonani, że czeka nas zasadnicza zmiana w obszarze cyfrowej transformacji.