„Otrzymaliśmy zgłoszenie o możliwości nieuprawnionego dostępu do danych osobowych naszych klientów znajdujących się w infrastrukturze technicznej partnerów zewnętrznych współpracujących z TAURONEM. Zgodnie z obowiązującymi w TAURON procedurami natychmiast przystąpiliśmy do działań, których celem jest przede wszystkim zabezpieczenie interesu naszych klientów. Ustaliliśmy, że w wyniku tego incydentu mogły zostać ściągnięte nagrania rozmów, które firmy współpracujące z TAURONEM przeprowadziły z naszymi klientami w sprawie oferowanych produktów i usług.” – czytamy w komunikacie, jaki opublikowała spółka.
Jak poinformowała rzecznik prasowy Tauron, Elżbieta Bukowiec, nieuprawniony dostęp odnotowano w dwóch firmach partnerskich na rzecz Tauron”. Nie wskazała jednak, które są to firmy i czy – z uwagi na to, iż są to firmy działające w modelu usługowym – nie zostały wykradzione także dane osobowe osób, które firmy te obsługiwały na rzecz innych, zewnętrznych klientów.
Aktualnie firma analizuje sytuację oraz ustala skalę całego wycieku. Na razie nie wiadomo zatem z jakiego okresu pochodzą dane, ani[1] ilu klientów dotyczą. Wiadomo, że wśród zgromadzonych danych były nagrania rozmów, w których konsultanci oferowali klientom Tauronu różne produkty lub usługi.
źródło: niebezpiecznik / spidersweb / opr. wł.
Czyżby? https://ccnews.pl/2019/09/26/call-center-poland-dla-tauronu/