Wyciek danych z Tauronu: ofiarą dwa outsourcingowe call center

Wczoraj doszło do wycieku danych osobowych oraz nagrań rozmów z dwóch outsourcingowych call centers, które współpracowały z firmą Tauron. O tyle jest to groźny incydent, gdyż wyciek obejmował nie tylko dane osobowe takiej jak imię i nazwisko, ale także adresy zameldowania (choć formalnie spółka wskazała na adresy poboru energii), datę urodzenia, numer PESEL, e-mail, numery telefonów kontaktowych etc.

Otrzymaliśmy zgłoszenie o możliwości nieuprawnionego dostępu do danych osobowych naszych klientów znajdujących się w infrastrukturze technicznej partnerów zewnętrznych współpracujących z TAURONEM. Zgodnie z obowiązującymi w TAURON procedurami natychmiast przystąpiliśmy do działań, których celem jest przede wszystkim zabezpieczenie interesu naszych klientów. Ustaliliśmy, że w wyniku tego incydentu mogły zostać ściągnięte nagrania rozmów, które firmy współpracujące z TAURONEM przeprowadziły z naszymi klientami w sprawie oferowanych produktów i usług.” – czytamy w komunikacie, jaki opublikowała spółka.

Jak poinformowała rzecznik prasowy Tauron, Elżbieta Bukowiec, nieuprawniony dostęp odnotowano w dwóch firmach partnerskich na rzecz Tauron”. Nie wskazała jednak, które są to firmy i czy – z uwagi na to, iż są to firmy działające w modelu usługowym – nie zostały wykradzione także dane osobowe osób, które firmy te obsługiwały na rzecz innych, zewnętrznych klientów.

Aktualnie firma analizuje sytuację oraz ustala skalę całego wycieku. Na razie nie wiadomo zatem z jakiego okresu pochodzą dane, ani[1] ilu klientów dotyczą. Wiadomo, że wśród zgromadzonych danych były nagrania rozmów, w których konsultanci oferowali klientom Tauronu różne produkty lub usługi. 

źródło: niebezpiecznik / spidersweb / opr. wł.

Słownik
1. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0…
1 comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *