Emplocity wdraża chatbota do komunikacji z kandydatami do pracy

Emplocity, spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, zamierzająca w najbliższym czasie przeprowadzić ofertę akcji na platformie CrowdConnect.pl, opracowała chatbota Q&A w celu wsparcia bieżących rekrutacji oraz usprawnienia komunikacji z kandydatami.

Rozwiązanie powstało przy współpracy z klientami firmy i jest bezpośrednią odpowiedzią na oczekiwania rynku. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji Q&A BOT zautomatyzuje średnio 80 proc. zapytań trafiających do rekruterów, tym samym usprawni proces rekrutacji i skutecznie odciąży zespoły HR.

Technologia, którą wykorzystaliśmy tworząc Q&A BOTA opiera się na silniku konwersacyjnym, który rozumie pytania zadane przez użytkownika i przetwarza je na język zrozumiały dla maszyny – robota. Robot odnajduje właściwą informację w bazie wiedzy, przekłada ją na język ludzki i udziela odpowiedzi. Cały proces trwa ułamek sekundy, a jego skuteczność wynika z rozumienia i przetwarzania naturalnego języka i intencji pytającego. Dzięki sztucznej inteligencji mechanizm cały czas się uczy i rozwija, tak, by z czasem odpowiadać poprawnie na coraz bardziej skomplikowane kwestie – powiedział Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

Chatbot Q&A do rozmowy wykorzystuje dedykowaną mu stronę internetową, która jest unikalna dla każdego pracodawcy. Po rozpoczęciu rozmowy kandydat w sposób anonimowy może zapytać o dowolne interesujące go kwestie związane z pracą, poznać specyfikę poszczególnych spółek, zapytać o benefity, ścieżkę kariery czy sposób aplikowania. Jeżeli zada pytanie, na które chatbot nie zna odpowiedzi, może je przesłać do dedykowanego pracownika firmy i uzyskać odpowiedź bezpośrednio od niego w oknie chatu, na maila lub SMS.

Klienci korzystający z naszych innych rozwiązań chatbotowych dla HR’u wskazywali, że kolejnym, bardzo czasochłonnym zadaniem w trakcie rekrutacji jest odpowiadanie na powtarzalne pytania kandydatów. Znamy firmy, które dostają kilkadziesiąt zapytań dziennie i systematycznie na nie odpowiadają, angażując swoje zasoby ludzkie. Szybka, bezpośrednia i personalizowana komunikacja z kandydatami jest dla nich ważnym aspektem budowania wizerunku dobrego pracodawcy, jednak konieczność delegowania pracownika, który przez kilka godzin dziennie odpowiada na proste pytania to zwyczajna strata czasu i pieniędzy. Zdecydowaliśmy, że wesprzemy ich w tym obszarze. Tak powstał Q&A BOT – wyjaśnił Krzysztof Sobczak, CEO Emplocity.

Dzięki wdrożeniu Chatbota Q&A kandydat może rozmawiać z firmą 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca czy urządzenia, po polsku lub po angielsku, uzyskując sprawdzone, rzetelne informacje oraz odpowiedzi na pytania, których zapomniał czy wstydził się zadać. Zespoły HR oszczędzają natomiast czas dotychczas poświęcany na odpowiadanie na powtarzalne pytania kandydatów oraz zyskują bardziej świadomych, lepiej przygotowanych aplikujących.

Chatbot może zostać zaimplementowany na stronę www pracodawcy (np. w sekcji kariera), w ogłoszeniach o pracę, w profilach firmy, w reklamach i postach w social mediach, w mailach i stopkach pracowników HR. Dzięki temu jest stale dostępny dla kandydatów, pozwala budować wizerunek przyjaznej, otwartej, transparentnej i skupionej na ludziach organizacji. 

Narzędzie wdrożyła już jedna z wiodących na polskim rynku firm z branży tytoniowej, kolejni klienci są w trakcie tego procesu. Wkrótce wystartuje oferta akcji Emplocity na platformie CrowdConnect.pl – lidera tego typu segmentu rynku ofert publicznych w Polsce. Wartość emisji i warunki rundy finansowania będą dostępne już wkrótce w dniu startu oferty. Intencją Spółki jest by oferta odbyła się w III kwartale br. Emplocity jest także w trakcie przygotowania niezbędnych dokumentów, które umożliwią jej debiut na rynku NewConnect. Jeśli Spółka spełni wszystkie formalne wymogi to już w IV kwartale br. akcje Emplocity będą notowane na NewConnect.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

SALESmanago wprowadza Live Chat integrującego procesy marketing automation

SALESmanago jako pierwszy system na świecie udostępnia moduł bezpośrednio integrujący Live Chat z procesami marketing automation. Dzięki wykorzystaniu pełnych profili behawioralno-transakcyjnych klienta, użytkownicy otrzymują możliwość wysyłania spersonalizowanych rekomendacji produktowych podczas rozmowy z klientem za pomocą jednego kliknięcia.
więcej

Google z polskim asystentem głosowym jeszcze w tym roku

Google jeszcze w tym roku chce udostępnić swojego Asystenta w polskiej wersji językowe. Potwierdza w wywiadzie dla Newserii dyrektor polskiego oddziału firmy. Nie wszystkie jego funkcje znane z angielskiej wersji będą jednak dostępne od razu. Petycję w sprawie opracowania polskiej wersji Asystenta podpisało w internecie niemal osiem tysięcy osób. Oczekiwane są również polskojęzyczne wersje innych asystentów głosowych - Alexy od Amazona oraz Cortany od Microsoftu.
więcej

Dzięki Brilliance robot nie tylko rozpoznaje, ale także rozumie mowę człowieka

Dawniej jedynym językiem, w którym mogliśmy porozmawiać z komputerami i robotami był język programistyczny. Współczesne boty posługują się językiem pisanym, ale to technologia Brillience zamienia je w znane z filmów rozmawiające z człowiekiem komputery. Jak to się dzieje? Czym jest technologia stworzona przez polską firmę opowiada w programie Voicetel TV Dawid Wójcicki, prezes zarządu Voicetel Commpnications S.A.
więcej

Rok czatbota Santi w Santander Bank Polska

Santander Bank Polska i Stanush Technologies dokładnie rok temu uruchomili na stronie internetowej i aplikacji mobilnej czatbota Santi. W ciągu roku bot odbył 122 148 rozmów z użytkownikami odpowiadając na 304 656 pytań. Gdyby przyjąć, że średnia rozmowa telefoniczna trwała 3 minuty, bank wprowadzając czatbota zaoszczędził ponad 6 tys. godzin rozmów swoich konsultantów.