Co chce wiedzieć klient, a Ty o tym mu nie mówisz

Każdy z nas zadaje sobie pytanie co chce wiedzieć klient w zderzeniu z nami i nasza ofertą. Choć Marcus Sheridan, autor „Co chce wiedzieć klient. Jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców” nie zna odpowiedzi na takie pytania, to wskazuje całkiem możliwą drogę do samodzielnej dedukcji dostępnych informacji i próbę udzielenia odpowiedzi na to pytanie.

Nie, nie jest to więc książka sprzedażowa, ani[1] nawet ucząca nas marketingu. Jest to książka, która wskazuje metodykę pracy z ukrytymi potrzebami klientów i próbami odpowiedzi na ich pytania, które padać mogą nie tylko podczas rozmowy telefonicznej, ale zanim potencjalny prospect sięgnie po telefon czy e-mail, by wyartykułować pytania.

Metoda zaproponowana przez Sheridana jest więc metodą, która opiera się na produkcji contentu odpowiadającego możliwym pytaniom klientów i tych obecnych, i tych potencjalnych. Ale uwaga – autor zastrzega, że proponowana przez niego metoda działa tylko wówczas, gdy cały zespół – w tym sprzedawcy – są zaangażowani w budowanie contentowego story i zamiast odpowiadać na pytania klientów – podsyłamy im linki do artykułów lub filmów.

Metoda dobra jak każda inna, ale mam wrażenie, że nie specjalnie sprawdzi się w szybkiej sprzedaży telefonicznej. Ale znakomicie sprawdzi się tam, gdzie decyzje o zakupie nie zachodzą pod wpływem impulsu i emocji, ale tam, gdzie zachodzi chłodna kalkulacja. Oczywiście nie oznacza to, że w sprzedaży zdalnej poprzez media społecznościowe metoda ta nie zadziała. Oczywiście, że będzie działała, ale tylko tak dobrze, jak dobrze się do niej przygotowujemy i jak mocno wdrożymy się w metodologię Marcusa, którą nazwał TAYA (They Ask, You Answer).

Poradnik, który napisał dawny sprzedawca basenów, a dzisiaj właściciel agencji marketingowej Impact, trafił na pierwsze miejsce listy książek marketingowych portalu Mashable, a amerykański Forbes wskazał ją jako jedną z 11 książek, które powinien przeczytać prezes firmy. To chyba wystarczająca rekomendacja to tego, by chociaż z ciekawości wgryźć się w historię amerykańskich firm: River Pools and Spas, Segue Technologies, Smarter Finance czy Yale Appliance.

Co chce wiedzieć klient?Jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców
Marcus Sheridan

  • ISBN: 978-83-8231-055-9
  • format 141 x 218 mm
  • 404 strony
  • oprawa miękka ze skrzydełkami
  • Wydawca: MT BIZNES

Słownik
1. ani. inaczej Automatic Number Identification lub caller id – numer telefonu dzwoniącego. Total 0 Shares Share 0 Tweet 0…
Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *