Zoom, dostawca rozwiązań do videokonferencji zamierza za 14,7 mld dolarów przejąć amerykańską firmę Five9. Przejmowana spółka to znany dostawca chmurowego rozwiązania do contact center[1] (Contact Center as a Service – CCaaS).
Jak nieoficjalnie mówi się – nowe rozwiązanie ma poszerzyć możliwości Zoom Phone. Celem jest budowa wiodącej platformy zaangażowania klientów. Ma ona, jak przekonuje CEO Zooma Eric Yuan, zmienić sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami.
Five9 ma ponad 2 tys. klientów. Dostarczane przez nią CCaaS wyposażono w narzędzia analityczne, AI, automatyzację przepływu pracy.
Dzięki przejęciu Zoom wejdzie na warty – wg. różnych szacunków – ok. 24 mld dol. światowy rynek contact center. CEO Five9 Rowan Trollope zapewnia, że to perspektywniczny biznes.
– Firmy co roku wydają znaczne środki na swoje contact, ale wciąż mają trudności z zapewnieniem bezproblemowej obsługi swoich klientów — twierdzi CEO Five9 Rowan Trollope w oświadczeniu. Jak zapewnia, misją jego firmy jest rozwiązywanie tego problemu i efektywna komunikacja z klientami.
Na zakup muszą jeszcze zgodzić się udziałowcy. Finalizacja transakcji jest spodziewana w I poł. 2022 r. Aktualny CEO Five9 ma nadal kierować przejętym biznesem jako prezes Zoom.