Zoom za 14,7 mld dolarów przejmuje Five9

Firma Zoom Video Communications, właściciel popularnej platformy do wideokonferencji Zoom, ogłosiła przejęcie Five9, opartego na chmurze operatora call center. Wartość transakcji opiewa na kwotę 14,7 mld dolarów.
Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zoom, dostawca rozwiązań do videokonferencji zamierza za 14,7 mld dolarów przejąć amerykańską firmę Five9. Przejmowana spółka to znany dostawca chmurowego rozwiązania do contact center[1] (Contact Center as a Service – CCaaS).

Jak nieoficjalnie mówi się – nowe rozwiązanie ma poszerzyć możliwości Zoom Phone. Celem jest budowa wiodącej platformy zaangażowania klientów. Ma ona, jak przekonuje CEO Zooma Eric Yuan, zmienić sposób, w jaki firmy komunikują się ze swoimi klientami.

Five9 ma ponad 2 tys. klientów. Dostarczane przez nią CCaaS wyposażono w narzędzia analityczne, AI, automatyzację przepływu pracy.

Dzięki przejęciu Zoom wejdzie na warty – wg. różnych szacunków – ok. 24 mld dol. światowy rynek contact center. CEO Five9 Rowan Trollope zapewnia, że to perspektywniczny biznes.

– Firmy co roku wydają znaczne środki na swoje contact, ale wciąż mają trudności z zapewnieniem bezproblemowej obsługi swoich klientów — twierdzi CEO Five9 Rowan Trollope w oświadczeniu. Jak zapewnia, misją jego firmy jest rozwiązywanie tego problemu i efektywna komunikacja z klientami.

Na zakup muszą jeszcze zgodzić się udziałowcy. Finalizacja transakcji jest spodziewana w I poł. 2022 r. Aktualny CEO Five9 ma nadal kierować przejętym biznesem jako prezes Zoom.

Słownik
1. contact center. wydzielona z organizacji jednostka zajmująca się ogółem kontaktów z klientami przedsiębiorcy poprzez nieograniczoną ilość dostępnych kanałów kontaktu. Do…


Ten materiał powstał dzięki Waszemu wsparciu. Postaw mi kawę na buycoffee.to

Add a comment

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *