Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

cold calling

to kontaktowanie się z osobami, zwykle za pomocą telefonu, które nie znają osoby dzwoniącej i nie spodziewają się takiego kontaktu. Jest to np. kontakt handlowca z potencjalnym klientem w celu zaproponowania produktu czy usługi.

Vercom kupił FreshMaila

Vercom, dynamicznie rosnąca spółka technologiczna, dostarczająca globalne chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), łączy siły z najbardziej rozpoznawalnym dostawcą usług e-mail marketingu w Polsce – firmą FreshMail.

Transakcja umożliwi niemal podwojenie liczby obsługiwanych klientów przez Grupę Vercom z dużym potencjałem dosprzedaży w pozostałych kanałach (SMS, push, OTT). To także ugruntowanie pozycji wiodącej grupy w segmencie CPaaS w regonie Europy Środkowo-Wschodniej oraz dalszą realizację strategii rozwoju. Vercom kupił 100 proc. udziałów FreshMail, wartość transakcji z uwzględnieniem earn-out wyniesie nie więcej niż 27 mln zł.

Cieszę się, że łączymy siły z FreshMailem. Jest to jeden z kluczowych dostawców usług e-mail marketingu w Polsce z mocnym i rozpoznawalnym brandem. Wierzę, że wspólnie stworzymy bardzo silny podmiot, który śmiało będzie mógł konkurować z globalnymi graczami w segmencie CPaaS. Dzięki transakcji rozszerzamy bazę o ponad 6,5 tys. klientów. To umożliwia mocne synergie cross-sellingu naszych komplementarnych kanałów komunikacji, w szczególności SMS, ale również push i OTT. Dostrzegamy także znaczące synergie kosztowe i przychodowe związane ze zwiększeniem rentowności biznesu FreshMail – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

Siła drzemała w klientach

FreshMail to czołowy dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Firma, którą zna znakomita większość polskich i nie tylko marketerów. Współpracuje z grupą ponad 6,5 tys. klientów. Są to zarówno duże firmy enterprise, jak i dynamicznie rosnące małe i średnie firmy. Wśród nich można wymienić m.in.: Onet, Decathlon, Orange czy Multikino. W minionym roku FreshMail wypracował przychód na poziomie 14 mln zł.

– W przeprowadzonej transakcji dostrzegamy synergie dla każdej ze stron. Z naszej perspektywy jest to duża szansa na osiągnięcie niedostępnej wcześniej skali działalności na poziomie nowych kanałów komunikacji, których wcześniej nie było w naszej ofercie oraz możliwość dotarcia do klientów na rynkach zagranicznych – Paweł Sala prezes zarządu, FreshMail.

– Transakcja zakłada wejście w struktury Grupy Vercom, jednak wciąż pozostajemy pod silnym i rozpoznawalnym brandem FreshMail. Brandem, który od lat konsekwentnie budujemy i rozwijamy. Dla naszych klientów, w najbliższym czasie będziemy mieli możliwość dostarczenia kompleksowej oferty wielu kanałów komunikacji tj. e-mail, SMS, OTT oraz push. Liczymy, że obecność w Grupie Vercom pozwoli nam na dynamiczny rozwój naszej platformy w tak, aby nasi Klienci mogli korzystać z jeszcze szerszej gamy usług bez konieczności używania wielu narzędzi – dodaje Krzysztof Adamus – wice prezes Zarządu FreshMail.

IPO zakończone sukcesem

Vercom na początku maja br. z sukcesem zakończył IPO, pozyskując 180 mln zł. Środki w głównej mierze mają być przeznaczone na akwizycje podmiotów działających w regionie Europy Środkowowschodniej w obszarze CPaaS. Przeprowadzone transakcje mają przyśpieszyć realizację strategii budowy lidera na rynku usług CPaaS w regionie oraz umożliwić skokowy wzrost skali działalności.

Witamy naszych kolegów i koleżanki z FreshMail na pokładzie Vercom. Kilkudziesięciu wysoko wykwalifikowanych w swoich dziedzinach specjalistów wnoszących wieloletnie doświadczenie i know-how, znacznie przybliży nas do realizacji celów z IPO. Wraz z FreshMail jesteśmy w stanie przyśpieszyć nasz rozwój. A dzięki temu jeszcze szybciej zwiększyć skale działania, systematycznie ugruntowując pozycje jednego z kluczowych dostawców platform komunikacyjnych w modelu chmurowym. Wierzymy, że wspólnie stworzymy lidera na rynku usług CPaaS w regionieEuropy Środkowo-Wschodniej – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Emplocity wdraża chatbota do komunikacji z kandydatami do pracy

Emplocity, spółka zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, zamierzająca w najbliższym czasie przeprowadzić ofertę akcji na platformie CrowdConnect.pl, opracowała chatbota Q&A w celu wsparcia bieżących rekrutacji oraz usprawnienia komunikacji z kandydatami.
więcej

Czy superkomputer powstrzyma seksizm w pozyskiwaniu klientów?

IBM wprowadził pakiet narzędzi i usług, które mają uprościć życie reklamodawcom i tym wszystkim, którzy pracują nad pozyskaniem klientów przy użyciu sztucznej inteligencji. Firma rozpoczęła też badania, które mają “nauczyć” sztuczną inteligencję wrażliwości na płeć czy rasę. Jednak bywa, że już dziś SI lepiej rozumie kwestie społeczne, a to człowiek burzy porządek.
więcej

Bot terapeutyczny od Emplocity zadba o psychikę młodych osób

Obawiający się tego, że boty nie mogą sprzedawać muszą zdać sobie sprawę, że oto powstał bot, który ma prowadzić terapię psychologiczną. Emplocity poinformowała, że w najbliższym czasie przeprowadzi ofertę akcji na platformie CrowdConnect.pl, wspólnie z Laboratorium Neuronauki Emocji i Centrum Transferu Wiedzy, będącymi częścią SWPS Uniwersytetu Humanistyczno-społecznego.