Z badania przeprowadzonego przez Symetria UX wynika, że większość osób, które miały styczność z chatbotami, ma do nich pozytywny stosunek. 45 proc. respondentów wybiera rozmowę z botem, bo zależy im na natychmiastowym uzyskaniu odpowiedzi.
Jak informuje bank – jednorazowo czatbot[2] prowadził nawet 15 rozmów z klientami.
Najczęstszymi tematami rozmów są kwestie związane z logowaniem do babkowości internetowej oraz mobilnej. Ale – jak to zwykle bywa w przypadku czatbotów – klienci pytali także o pogodę, zainteresowania i samopoczucie.
Santander Bank Polska systematycznie wprowadza udogodnienia w swojej bankowości internetowej i mobilnej, aby były one jak najbardziej użyteczne dla klientów. Dzięki dodatkowemu kanałowi i automatyzacji komunikacji bank zwiększa dostępność Contact Center[1], a tym samym skraca czas oczekiwania na załatwienie sprawy. Wirtualny asystent Santandera w czasie rzeczywistym potrafi udzielać odpowiedzi na zadane pytania, sugeruje optymalne rozwiązania i pomaga dotrzeć do konkretnych źródeł informacji.
Santi – pamiętam jakie było moje zdziwienie jak z nim rozmawiałam, szybko skradł moje serce. Radzi sobie kiedy zadam proste pytania, rozmowa nawigowana poprzez kafelki daje pogląd o co można go zapytać. Z perspektywy roku zaczynam wymagać od niego nieco więcej np. Przełączenia do konsultanta z tematem wymagającym natychmiastowej interwencji,(nie wskazania ścieżki co ma wpływ na zwiększenie wysiłku Klienta w rozwiązanie jego sprawy). Trzymam kciuki bo potencjał jest ogromy. Sanit pozdrawiam – Twoja fanka:)