Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Potentat w outsourcingowych contact centers inwestuje w konopie

Alba Konopie SA pozyskała 2 mln zł z emisji prywatnej. Marcin Kapralski z CCIG Group inwestuje 2 mln zł w Alba Konopie SA. Wejdzie też w skład Rady Nadzorczej spółki. A spółka zmienia swój plan na crowdfunding.

Alba Konopie SA – jedna z nielicznych na polskim rynku firm zarządzających całym łańcuchem produkcji naturalnych wyrobów na bazie konopi – zakończyła emisję prywatną na kwotę 2 mln zł. Inwestorem został fundusz zarządzany przez Marcina Kapralskiego, założyciela i głównego akcjonariusza CCIG Group, jednej z największych w Polsce grup call center[1]. Inwestycja pozwoli na dalsze skalowanie biznesu. Zapowiadana emisja crowdfundingowa Alba Konopie SA odbędzie się na mniejszą niż pierwotnie zakładano kwotę.

Zakończona emisja prywatna na kwotę 2 mln złotych pozwoli spółce na szybsze uruchomienie procesów związanych ze zwiększeniem produkcji i rozszerzeniem działalności o nowe obszary. Nowy inwestor, Marcin Kapralski, pełni funkcję prezesa i jest jednocześnie założycielem oraz głównym akcjonariuszem CCIG Group. Jest to obecnie jedna z największych w Polsce grup call center, zatrudniająca ponad 5 tys. osób w kilkunastu biurach w Polsce i Ukrainie, szykująca się do dalszej ekspansji. Nowy inwestor posiada bogate doświadczenie w budowaniu biznesów od zera i późniejszym ich rozwijaniu. Jest także współzałożycielem kilku spółek z obszaru IT.

Zdecydowałem się zainwestować w projekt, ponieważ uwierzyłem w perspektywy rozwoju stojące przed spółką, poparte prowadzoną już działalnością operacyjną wraz z unikalną kombinacją kompetencji założycieli Alba Konopie. Ogromna wiedza i pasja Staszka dotycząca specjalistycznej uprawy konopi oraz szerokie doświadczenie Tomka w zakresie finansów i budowania dużych organizacji upewniły mnie, że Alba Konopie jest gotowa na realizację śmiałych planów. Już dziś spółka realizuje z sukcesem uprawy na obszarze 50 ha, co jest kolejnym dowodem na to, że dotychczasowe inwestycje są prowadzone właściwie. Moim zdaniem tego typu przedsięwzięcie wsparte dodatkowymi środkami finansowymi będzie w stanie rozszerzyć swój potencjał produkcyjny w krótkim czasie, odpowiadając na rosnący popyt na produkty z konopi, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych – powiedział Marcin Kapralski.

Marcin Kapralski zostanie także członkiem rady nadzorczej i z jej poziomu będzie aktywnie wspierał spółkę swoim doświadczeniem, wiedzą i kontaktami.

Wierzę, że również ja, poza wymiarem finansowym, będę w stanie przysłużyć się rozwojowi Alba Konopie. Jako członek rady nadzorczej będę aktywnie wspierał spółkę oraz jej założycieli swoim doświadczeniem w budowaniu i rozwoju biznesu – dodał Marcin Kapralski.

Cieszymy się, że Marcin Kapralski dołącza do spółki jako aktywny inwestor. Jego wartości i styl życia korespondują z tym, co robimy jako spółka – połączyło nas przywiązanie do poszanowania natury, ekologia, sustainability, zdrowy tryb życia, chęć pozytywnego wpływu na środowisko. Jesteśmy obecnie na etapie modernizacji infrastruktury do przetwarzania biomasy na produkty i półprodukty, uruchamiamy własną linię wyrobów dla zwierząt, myślimy o uruchomieniu produkcji kosmetyków. Inwestycja pozwoli nam w krótkim czasie zrealizować najpilniejsze potrzeby dla osiągnięcia wymaganej przez nas skali na tym etapie rozwoju – powiedział Stanisław Raźniewski, Prezes Alba Konopie SA.

Inwestycja, którą mamy przyjemność ogłosić, świadczy o dużym zaufaniu do już znaczących dokonań, dojrzałego planu biznesowego i dużych perspektyw rozwoju Alba Konopie. Umożliwi nam realizację części planów, których celem jest szybki wzrost. Marcin Kapralski jest zwolennikiem ambitnych celów biznesowych, których realizacja musi być poparta twardymi liczbami, dobrą organizacją pracy i kompetentnym zespołem. Nie uznaje kompromisów w obszarze jakości oraz uczciwości biznesowej. Jego wejście do spółki świadczy o gotowości Alba Konopie na dynamiczną ekspansję – dodał Tomasz Suchowierski, współtwórca Alba Konopie SA, ekspert w dziedzinie ekspansji zagranicznej.

Planowany crowdfunding

Alba Konopie SA już wkrótce rozpocznie emisję w ramach crowdfundingu udziałowego. Kampania jest promowana przez Crowdway.pl. W związku z emisją prywatną zmieni się kwota emisji crowdfundingowej.

Nie rezygnujemy z planowanej kampanii crowdfundingowej, ale znając dokładnie swoje aktualne potrzeby finansowe, obniżymy jej cel maksymalny przez wzgląd na dokonaną inwestycję prywatną. Chcemy pozostawać maksymalnie transparentni dla akcjonariuszy. Cieszymy się dużym zainteresowaniem planowaną emisją już na tym etapie. Wierzymy, że społeczność inwestorów doceni nasze biznesowe dokonania. Czekamy na powiększenie grona akcjonariuszy – powiedział Tomasz Suchowierski.

Dynamika w działaniu i globalne aspiracje

Alba Konopie ma ambicje, by stać się liderem polskiego rynku konopnego. Firma rozwija się bardzo dynamicznie. W 2019 roku spółka zaczęła działalność od 2 ha upraw testowych. Obecnie posiada do dyspozycji 300 ha ziemi w Wielkopolsce oraz na Podlasiu, z czego 57 ha objętych czynną uprawą. Zbiory surowca w 2020 roku przekroczyły wartość 17 ton. Przychody spółki za obecny rok mają wzrosnąć kilkukrotnie w stosunku do ubiegłego.

Spółka dywersyfikuje swoją działalność, inwestując w kolejne linie, m.in. w produkty dla zwierząt. W tym celu nawiązuje współpracę ze sklepem zoologicznym fera.pl. Zamierza także przeznaczyć część upraw pod produkcję kosmetyków. W ramach działań badawczych w sektorze farmaceutycznym, współpracuje także z neuroklinikami. Ma także plany rozwoju poza Polską, podpisała niedawno list intencyjny z dużym dystrybutorem w USA.

Spółka zarządzana jest przez doświadczonych menedżerów: Stanisława Raźniewskiego, Prezesa Polsko-Gruzińskiej Izby Przemysłowo-Handlowej oraz Tomasza Suchowierskiego, współtwórcy sukcesu giełdowego AmRest SA oraz Toya SA, weterana w budowaniu międzynarodowego zasięgu firm.

Rozwój, dywersyfikacja, najnowsze technologie

W celu zwiększenia skali produkcji Alba Konopie SA chce stworzyć jak najlepsze warunki pod poszczególne elementy procesu produkcyjnego – od suszenia, przez przetwarzanie paździerza i włókna, składowanie, po uprawy typu indoor (halowe). Zamierza prowadzić dalsze prace modernizacyjne w posiadanych budynkach, w tym zapewnić unowocześnienie komunikacji i przepływu biomasy, a także wysuszonego surowca.

Spółka chce rozwijać także park maszynowy dedykowany uprawie i przetwarzaniu konopi, wyposażony w profesjonalne sprzęty, m.in. maszynę do zbioru, skalowalną suszarnię modułową czy też maszynę do dekortykacji. Planuje również dalsze prace badawczo-rozwojowe nad technologią feminizacji plantacji przy użyciu dronów (oznaczanie osobników męskich i obojnaków celem ich eliminacji), co przełożyć się ma na lepszą jakość plonów. W późniejszym czasie chce zaoferować tę usługę rolnikom i klientom, chcącym polepszyć jakość swoich plonów i upraw innych niż konopie w Polsce, UE oraz USA. Ma to być dodatkowym źródłem dywersyfikacji przychodów.

Alba Konopie chce ponadto zainwestować w dalszy rozwój w USA, gdzie po produkty CBD dziennie sięga już 60 mln ludzi. W tym celu chce rozwijać partnerstwa w Stanach Zjednoczonych i nawiązywać kolejne współprace z lokalnymi dystrybutorami.

Słownik
1. call center. Firma lub dział w firmie zajmujący się telefoniczną obsługą klienta realizowaną przez przeszkolonych pracowników (telemarketerów, konsultantów, agentów). Obsługa…
Total
1
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Za kilka dni poznamy Telemarketera Roku i Ambasadora Call Center

10 czerwca podczas uroczystej gali poznamy nazwiska laureatów branżowego konkursu „Telemarketer Roku 2015”. Dziś już ostatni, trzeci dzień „finałowych przesłuchań”. Telemarketerzy realizują zadania konkursowe, czyli rozmowę według skryptu przygotowanego przez jury, a tuż po niej mają spotkanie ze składem oceniającym. Dużym zainteresowaniem cieszy się zadanie dodatkowe dla chętnych – sprzedaż przez Internet z wykorzystaniem narzędzia Altar Sell Surfing.
Czytaj więcej

Poczta Polska coraz bliżej klientów

Zapewnienie klientom szerokiego dostępu do usług pocztowych, bankowych i ubezpieczeniowych to jeden z priorytetów wyznaczonego operatora pocztowego, jakim jest Poczta Polska. Spółka stawia na rozwój sieci swoich placówek w dużych miastach, w atrakcyjnych, popularnych lokalizacjach. Już od 6 października br. klienci będą mogli skorzystać z nowoczesnej filii Urzędu Pocztowego Warszawa 91 w Galerii Północnej. To siedemnasta placówka zlokalizowana w Warszawie w galeriach handlowych.