SMSAPI wchodzi do Szwecji i Bułgarii

Pod koniec ubiegłego roku SMSAPI, dostawca narzędzi do masowej wysyłki wiadomości SMS, uruchomił nową wersję swojej platformy na rynek szwedzki. Za kilka dni startuje z podobnym projektem w Bułgarii. Ekspansja zagraniczna odbywa się w ramach rozwoju grupy LINK Mobility, w której polska firma staje się prymusem.

Powstała w 2004 w Gliwicach, marka SMSAPI zapewnia firmom, urzędom i organizacjom masowe wysyłki wiadomości tekstowych do subskrybentów. Od 7 lat z ich usług mogą korzystać też podmioty zagraniczne – platforma SMSAPI.com działa praktycznie we wszystkich krajach świata.  

Mocne wejście na zagraniczny rynek to nie tylko udostępnienie własnej usługi, a sprawienie by mieszkańcy danego kraju mogli z niej korzystać tak, jakby oferowała ją lokalna firma. Dostosowanie się do nowego rynku jest czasochłonne, dlatego SMSAPI rozkłada podbój kolejnych krajów na raty – jesienią ubiegłego roku ruszyła szwedzka wersja serwisu, a wkrótce gotowa będzie bułgarska.

– W Szwecji działamy od jesieni ubiegłego roku i już dzisiaj możemy pochwalić się stałym comiesięcznym wzrostem klientów, wynikającym przede wszystkim z prowadzenia aktywnych działań marketingowych w wyszukiwarce. Sukces platformy działającej w modelu bardzo przypominającym SaaS i dodatkowo w segmencie B2B to ogrom pracy. Na osiągnięcie efektu skali trzeba cierpliwie poczekać. W przypadku Bułgarii efekty zobaczymy pewnie pod koniec tego roku, ponieważ serwis został udostępniony kilka dni temu. – mówi Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI

Czego wymaga zbudowanie zagranicznej wersji serwisu? 

Gliwicka spółka ma nieco ułatwione zadanie, bo od 2018 jest częścią międzynarodowej grupy LINK Mobility. Ekspansję SMSAPI na rynki zagraniczne wspierają lokalne spółki należące do grupy, które działają w Szwecji i w Bułgarii. Najbardziej widoczne dla końcowego użytkownika serwisu jest stworzenie lokalnej wersji  dla danego kraju. Serwis SMSAPI działa już w wersji niemieckiej, francuskiej, włoskiej, hiszpańskiej, greckiej i duńskiej, więc dodanie kolejnych nie wymaga rozbudowy jego funkcjonalności. 

W przeszłości mieliśmy rosyjską wersję językową SMSAPI.com, więc wszystkie trudności związane z używaniem cyrylicy zdążyliśmy już przećwiczyć i pokonać. Co ciekawe, w Bułgarii zwyczajowo ulice mają dłuższe nazwy, więc musieliśmy też wydłużyć pole adresu.

– Oczywiście ważne jest też zaoferowanie klientowi wsparcia w jego własnym języku, ponieważ rozmowa z konsultantem jest prostsza i bardziej naturalna. W uruchomieniu lokalnego serwisu nie chodzi jedynie o język, a przede wszystkim o uwarunkowania prawne, umowy z operatorami sieci GSM, ich poziom współpracy pomiędzy sobą czy ogólne trendy na danym rynku. – wyjaśnia Jakub Kluz, Product Manager w SMSAPI

Eksperci SMSAPI wskazują też, że ekspansja w nowym modelu wymaga stworzenia odseparowanej infrastruktury dla danych finansowo-księgowych. Wysiłek ten jednak opłaca się, bo pozwala to na udostępnienie popularnych w danym kraju metod płatności (np. odpowiednikiem polskiego BLIK-a jest szwedzki Swish), których często brakuje w globalnych platformach. 

– Lokalna platforma marketingu SMS, w której firmy mogą szybko i bezboleśnie zarejestrować się, zapłacić i wysyłać wiadomości to wielka wartość. Posiadanie jej pozwala na szybką realizację pomysłów naszych klientów jak również na lepsze wykrywaniu kont i wiadomości spamowych i phishingowych. Musimy też być bardzo obecni w lokalnym internecie, bo to nasze największe źródło klientów. – mówi Jakub Kluz.

Nowa usługa, nowy zespół 

Ważnym zadaniem w procesie wchodzenia na nowy europejski rynek jest zbudowanie zespołu na lokalnym rynku. Model ekspansji SMSAPI opiera się na zaangażowaniu lokalnego biura LINK Mobility, ale rozpoczęcie działań w większej skali i tak wymaga zatrudnienia nowych osób.

W przypadku krajów, takich jak Hiszpania, Francja, Niemcy, Włochy i Grecja, w których SMSAPI ma swoją wersję językową, działania reklamowe prowadzimy głównie samodzielnie.

– Natomiast w przypadku platformy SMSAPI w Szwecji i Bułgarii, odpowiedzialność za pozyskanie klientów spoczywa na naszych spółkach-siostrach. I to oni odpowiadają za prowadzenie działań marketingowych. Po stronie naszego polskiego zespołu leży natomiast przekazanie najlepszych praktyk, które udało nam się wypracować w Polsce i na innych rynkach, na których działamy od lat. – komentuje Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Artykuły na pokrewne tematy
więcej

Play nadal traci

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport dotyczący przeniesień numerów komórkowych w IV kwartale ubiegłego roku. Najwięcej numerów utracił operator…
więcej

Badanie Ericssona dot. 5G odkrywa nowe modele biznesowe i źródła przychodów

Ericsson opublikował „5G Readiness Survey”, globalny raport przybliżający działania podejmowane przez wiodących dostawców usług w oczekiwaniu na technologię 5G; priorytety kierujące ich inicjatywami oraz jak mogą przyspieszyć uruchomienie swoich sieci 5G. Badanie ukazuje stan branży w odniesieniu do technologii mobilnej nowej generacji.
więcej

SMS-y są z nami już od ćwierć wieku!

Autorem pierwszej w historii krótkiej wiadomości tekstowej był pracujący w Sema Group brytyjski inżynier Neil Papworth. 3 grudnia 1992 r. wysłał SMS-a o treści "Merry Christmas" do dyrektora spółki Vodafone Richarda Jarvisa. Dziś to najbardziej rozpowszechniony na świecie komunikacyjny standard. Tylko w 2016 roku Polacy wysłali 50,2 mld wiadomości tekstowych. Coraz więcej firm i instytucji wykorzystuje SMS-y również w ramach kampanii marketingowych.