Dzwoniąc pod jeden, ogólnokrajowy, bezpłatny numer telefonu 800 137 200 będzie można otrzymać niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych oraz w weekendy i święta. Z platformy mogą korzystać także osoby niesłyszące, a porady udzielane są w kilku językach: polskim, angielskim, ukraińskim oraz rosyjskim.
Każdy z nas potrzebował pomocy lekarskiej w nocy lub w dni wolne od pracy, gdy przychodnie podstawowej opieki zdrowotnej są nieczynne. Teraz otrzymanie takiej pomocy jest łatwiejsze niż dotychczas, dodatkowo bez wychodzenia z domu.
Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.
Infolinia TPK działa od poniedziałku do piątku w godzinach 18:00 – 8:00 następnego dnia oraz w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.
💬 Filip Nowak, p.o. prezes #NFZ: Dzięki Teleplatformie Pierwszego Kontaktu #TKP dostęp do konsultacji z lekarzem, pielęgniarką, bądź położną w stanach nagłego zachorowania – poza godzinami pracy poradni Podstawowej Opieki Zdrowotnej – będzie znacznie łatwiejszy.@MZ_GOV_PL pic.twitter.com/ReE6w5AgN6
— Narodowy Fundusz Zdrowia (@NFZ_GOV_PL) May 25, 2021