Zaloguj się na konto

Jako zarejestrowany użytkownik masz dostęp do dodatkowych materiałów: nagrań video, recenzji, analiz oraz raportów.

Słownik branżowy

2,5G

standard sieci komórkowych drugiej generacji, w których zaimplementowano funkcje wspomagające pakietową komutację danych. Sieci 2.5G uważane są za element ewolucji pomiędzy sieciami drugiej i trzeciej generacji. Do sieci 2.5G zalicza się na przykład sieci GPRS/EDGE, które budowane są na podstawie istniejących sieci GSM (2G), ale dzięki technologiom wspomagającym pakietowe przesyłanie danych oferują usługi dostępne w sieciach 3G (w sieciach trzeciej generacji usługi te oferowane są z lepszą jakością). Dodatkowo sieć szkieletowa budowana dla potrzeb implementacji technologii GPRS/EDGE może być także używana przez sieci UMTS (3G), co umożliwia współistnienie sieci 2G i 3G oraz stopniową ewolucję istniejących sieci pomiędzy tymi standardami.

Pierwsze urodziny Asystenta głosowego w bankowej aplikacji mobilnej IKO

Minął rok od uruchomienia Asystenta głosowego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego. Przy jego pomocy, używając mówionych poleceń, można m.in. zrobić przelew zwykły do zdefiniowanego odbiorcy lub na numer konta oraz przelew na telefon, a także sprawdzić stan środków na rachunku. Funkcji i możliwości Asystenta będzie stopniowo przybywać.

Nieco ponad rok temu, 28 maja 2020 roku dokładnie o godzinie 14:41, pierwszy klient PKO Banku Polskiego za pomocą Asystenta głosowego zapytał o historię swojego konta. Niecałą godzinę później – o 15:33, klientka zleciła asystentowi dokonanie pierwszego przelewu.

Po tym pilotażowym wdrożeniu, które miało miejsce pod koniec maja ubiegłego roku, od początków sierpnia 2020 r. wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno z telefonów z systemem operacyjnym Android, jak i iOS, mogą używać voicebota w aplikacji mobilnej największego polskiego banku .

Od momentu uruchomienia asystent głosowy IKO przeprowadził już 585 tys. rozmów z klientami, obecnie jest to ok. 60 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano również ponad 1,2 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku system rozumiał ponad 70 tematów rozmów. Teraz jest ich 250 i liczba ta będzie się systematycznie zwiększać. Asystent ma prawie 300 tys. unikalnych użytkowników.

Przy pomocy asystenta można m.in. zrobić przelew zwykły do odbiorcy zdefiniowanego lub na numer konta, zrobić przelew na telefon, sprawdzić stan konta i przeszukać jego historię, doładować telefon, zapłacić BLIKIEM, spłacić kartę kredytową lub zmienić limity transakcyjne na karcie.

Wspieranych przez Asystenta funkcji będzie stopniowo przybywać. System wciąż się uczy i jeśli czegoś nie może obecnie zrobić, to przenosi użytkownika do miejsca w aplikacji IKO, gdzie wykona on operację bankową samodzielnie.

Jak można rozmawiać z Asystentem? System rozumie język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć: „zrób przelew do…”, ale też… „pchnij kaskę do…”.  

Użytkownik IKO nie musi Asystenta instalować – wystarczy kliknąć w ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

Total
0
Shares
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Artykuły na pokrewne tematy
Czytaj więcej

Credit Agricole wprowadza biometrię (na razie w aplikacji mobilnej)

Klienci Credit Agricole mogą już logować się do aplikacji mobilnej poprzez „odcisk palca”, a użytkownicy smartfonów z rodziny iPhone X poprzez tzw. FaceID. Bank konsekwentnie rozwija CA24 Mobile. Wcześniej udostępnił m.in. innowacyjne zabezpieczenie przed oszustwami typu malware a także płatności BLIK czy przelewy ekspresowe.
Czytaj więcej

Automatyzacja w miejscu pracy? Polacy nie mają obaw!

Nowym trendem na dynamicznie zmieniającym się rynku pracy jest automatyzacja. Pracownicy w Polsce nie wykazują jednak obaw o swoje stanowiska pracy – aż 76% z nich uważa, że nigdy nie zostaną one zastąpione przez maszyny. Poziom optymizmu pracowników z Polski w kontekście automatyzacji jest najwyższy w Europie. Ogółem, niemalże 1/3 europejskich pracowników odczuwa niepokój związany z nowymi technologiami, które mogą zastąpić ich w pracy.